Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:48:53 GMT

بدعهدی وزارت بهداشت با بیماران SMA/چرا دارو تأمین نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۵۸۸

بدعهدی وزارت بهداشت با بیماران SMA/چرا دارو تأمین نمی شود

سعید اعظمیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعتراض بیماران SMA به وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه این بیماران برای درمان و دارو با مشکلات زیادی روبرو هستند و داروی آنها در داخل کشور وجود ندارد، در گذشته بر اساس رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد مشاور وزیر با شرکت‌های دارویی در خارج از کشور صحبت کند تا بتوانیم داروی مورد نیاز این بیماران را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صحبت‌های لازم صورت گرفته و شرکت‌های دارویی قرار شد یک چهارم بیماران را با داروی رایگان مداوا کنند اما متأسفانه وزارت بهداشت قبول نکرده است.

مدیر کمپین بیماران SMA علت این امر را این گونه توضیح داد: وزارت بهداشت عنوان می‌کند که باز هم باید یکی از معاونت‌ها در این خصوص رایزنی کند، در حالی که صحبت اصلی انجام شده و شرکت‌های دارویی نیز درخواست ما را پذیرفته اند.

اعظمیان تصریح کرد: توانسته ایم بخشی از هزینه‌ها را از سوی خیرین، بیمه‌ها، سمن‌ها و…، تأمین کنیم و به وزارت بهداشت نیز اثبات کردیم که از طریق این دارو می‌شود تعداد بیماران بستری شده SMA را کم کرد که این خود نیز به نفع وزارت بهداشت است.

وی در خصوص اثربخشی دارو گفت: دو شرکت دارویی، داروی مورد نیاز این بیماران را تولید می‌کنند که اثربخشی آنها نیز تأیید شده است و سه دارو برای این بیماران وجود دارد که یکی از آنها در کودکان زیر دو سال مؤثر است.

مدیر کمپین بیماران SMA با اشاره به اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار SMA تحت پوشش انجمن ما هستند، افزود: این شرکت‌ها قبول کرده اند که دارو را رایگان و با شرایط خوب به ما بدهند اما وزارت بهداشت این را نمی‌پذیرد.

کد خبر 5232619

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شرکت های دارویی واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسیناسیون سازمان غذا و دارو کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخابات 1400 داروخانه جامعه پزشکی نظام سلامت شیوع کرونا سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت بیماران SMA شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور، در خصوص داروهای بیماران تالاسمی، گفت: مصرف ماهانه دفروکسامین در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ هزار عدد ارزیابی می‌شد که تعداد تأمین شده آن بنا بر آمار دقیق ۴.۹۰۰.۰۰۰ بوده است و از این تعداد ۱.۳۲۰.۰۰۰ عدد آن را برند دسفرال تشکیل می‌داد.

وی در خصوص دفرازیروکس، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ مصرف ماهانه این دارو حدود ۵۰۰ هزار عدد محاسبه شد که مبتنی بر آمار قابل استناد ۶.۵۰۰.۰۰۰ عدد آنکه اتفاقاً ۳۵۸.۰۰۰ عددش شامل برند جیدنیو بود را تأمین کردیم و نکته قابل توجه اینکه در سال ۱۴۰۱ میزان تأمین برابر با ۶.۶۰۰.۰۰۰ می‌شد که ۷۵.۰۰۰ عدد آن از برند جیدنیو به شمار می‌آید.

پیکان‌پور با بیان اینکه سواد عددی مهارتی است که به واسطه آن می‌توان به راحتی آمار را تجزیه و تحلیل نمود، تصریح کرد: در تأمین داروهای تالاسمی موفق عمل شده است.

کد خبر 6064303 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند