Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای فاز نخست طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کرمی محمدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح، ساختمان‌های صرفاً مسکونی و یا ساختمان‌های مسکونی دارای سطوح تجاری یا اداری در حد 20 درصد مساحت عرصه و حداکثر 50 مترمربع، با لحاظ شرایطی از جمله ساختمان‌های با اسکلت فولادی تا حداکثر 4 طبقه روی پی و زیربنای حداکثر 100 مترمربع درهرطبقه ، ساختمان‌های با اسکلت بتنی مسلح 3 و 4 طبقه روی پی و زیربنای حداکثر 100 مترمربع درهرطبقه ، ساختمان‌های بتنی 1 و 2 طبقه روی پی، ساختمان‌های بنایی غیر مسلح و نیم اسکلت تا حداکثر 3 طبقه روی پی در شمول این آیین نامه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته داشتن پروانه ساختمانی یا هر گونه گواهی ساختمانی مشروط به نداشتن اضافه اشکوب یا خلاف تغییر کاربری نسبت به پروانه یا گواهی مربوطه از جمله شرایط این مجوز است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه بهسازی لرزه ای نسبی در ساختمان‌هایی مجاز است که از سایر شرایط مصرح در «دستورالعمل فنی بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران» برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: احراز این شرایط و همچنین تشخیص ساختمانهای با اسلکت بتنی مسلح به عهده شرکتهای دارای رتبه مقاوم‌سازی از سازمان برنامه و بودجه و یا کارشناسان دوره دیده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.
کرمی محمدی ادامه داد: طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران مبتنی بر استفاده از دستورالعمل‌های ساده‌ی مهندسی و پرهیز از محاسبات پیچیده است و طراحی اصلاحی باید آن‌چنان ساده و راحت باشد که مهندسان و تکنسین‌های فنی بتوانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه، نقشه‌های تیپ آماده را به صورت عملی بیاموزند و اجرا کنند.
او افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سال 88 دستورالعمل فنی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران را با مطالعات و بررسی‌های تخصصی متعدد و انجام تست‌های لرزه‌ای ویژه روی مدل‌های واقعی ساختمانهای متداول شهر تهران با همکاری دانشگاه های تهران و صنعتی شریف تهیه کرد. این دستورالعمل در نهایت در سال 1399 با کمک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بروز رسانی شد و دستورالعمل بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان ها به چاپ رسید.
کرمی محمدی تصریح کرد: نظارت عالیه بر حسن اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی بر عهده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و این سازمان گزارشی از روند اجرای آن را در بازه های زمانی شش ماهه در اختیار معاونت شهرسازی و معماری جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت دستورالعمل قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان ساختمان های مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی

یک واحد مسکونی در بلوار ناصر حجازی دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۵ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه واقع بلوار ناصر حجازی، خیابان منوچهری شمالی اعزام کرد. 

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک واحد مسکونی رخ داده و شعله‌های آتش تقریبا تمام این ساختمان را در بر گرفته و درحال سرایت به واحدهای اطراف است. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان برق و گاز کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، با بکارگیری لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در این ساختمان کردند که خوشبختانه مشخص شد فردی در ساختمان محبوس نشده است. این حادثه خسارات جانی نداشت. 

دقایقی بعد نیز نیروهای آتش نشانی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و خاموش کردند و پس از انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد