Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:56:43 GMT

۹۰۰۰ تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی موجود است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۸۰۴

۹۰۰۰ تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی موجود است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون تولید و بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۹۸ درصد از سیب تولیدی سال گذشته استان مصرف شده است.

وحدت امروز ۲۲خرداد در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: از مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب تولیدی استان تا هفته گذشته ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳دهم درصد سیب تولیدی استان مصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ تن سیب رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته به دلیل برخی موانع از جمله کرونا و بسته شدن مرزها ، تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی و جنگ قفقاز میزان صادرات سیب استان کاهش یافت و توانستیم تا بهمن ماه تنها ۶۷۰ هزار تن سیب صادر کنیم. 

وحدت با تاکید به اینکه با بهتر شدن شرایط، صادرات از فروردین رونق گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر موجودی انبار سیب استان ۹۰۰۰ تن است.
معاون تولید وبهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته روزانه ۴۰تا ۵۲ دستگاه تریلر با ظرفیت ۸۰۰تا ۱۰۰۰ تن سیب صادر می کنند.

وی یاد آور شد: بیشترین صادرات سیب تولیدی استان به کشور های هند ، افغانستان و شمال عراق صادر می شود.

وحدت ادامه داد: باتوجه به مشکلاتی که سال گذشته شاعد بودیم امسال در تلاش هستیم با برنامه ریزی و رفع موانع در صادرات شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سيب صادرات آذربایجان غربی سیب تولیدی تن سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی ادیب فر افزود: در سال گذشته تعداد ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶مورد زنان بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته  ۲۸هزار و ۷۷پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که ۷۷۵۰پرونده برای زنان و ۲۰هزار و ۳۲۷پرونده مربوط به مردان است.

ادیب فر با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۳هزارو ۴۰۸پرونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، یاد آور شد: همچنین در این مدت ۷۲هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام و تشکیل پرونده شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۲۷مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده است. 

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای۱۹۱۵ مرد و ۵۰۸زن مجوز دفن صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی تصریح‌کرد: در سال گذشته ۶۲مورد مجوز فوت ناشی از  سوختگی، ۴۲مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹مورد مجوز برای مرگ های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • تشدید نظارت بر مراکز تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی آذربایجان شرقی