Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای فاز نخست طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا کرمی محمدی دراین باره گفت: دستورالعمل نحوه صدور مجوز بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی ابلاغ شده و فاز نخست اجرای آن، شامل ساختمان‌های صرفاً مسکونی یا ساختمان‌های مسکونی دارای سطوح تجاری یا اداری در حد ۲۰ درصد مساحت عرصه و حداکثر ۵۰ مترمربع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: البته ساختمان‌های با اسکلت فولادی تا حداکثر چهار طبقه روی پی و زیربنای حداکثر ۱۰۰ مترمربع درهرطبقه ، ساختمان‌های با اسکلت بتنی مسلح سه و چهار طبقه روی پی و زیربنای حداکثر ۱۰۰ مترمربع درهرطبقه ، ساختمان‌های بتنی یک و دو طبقه روی پی، ساختمان‌های بنایی غیر مسلح و نیم اسکلت تا حداکثر سه طبقه روی پی در شمول این آیین نامه قرار دارند.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، داشتن پروانه ساختمانی یا هر گونه گواهی ساختمانی مشروط به نداشتن اضافه اشکوب یا خلاف تغییر کاربری نسبت به پروانه یا گواهی مربوطه از جمله شرایط این مجوز است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه بهسازی لرزه ای نسبی در ساختمان‌هایی مجاز است که از سایر شرایط مصرح در «دستورالعمل فنی بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران» برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: احراز این شرایط و همچنین تشخیص ساختمانهای با اسلکت بتنی مسلح به عهده شرکت‌های دارای رتبه مقاوم‌سازی از سازمان برنامه و بودجه و یا کارشناسان دوره دیده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.


کرمی محمدی ادامه داد: طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های مسکونی شهر تهران مبتنی بر استفاده از دستورالعمل‌های ساده‌ی مهندسی و پرهیز از محاسبات پیچیده است و طراحی اصلاحی باید آن‌چنان ساده و راحت باشد که مهندسان و تکنسین‌های فنی بتوانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه، نقشه‌های تیپ آماده را به صورت عملی بیاموزند و اجرا کنند.


وی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سال ۸۸ دستورالعمل فنی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران را با مطالعات و بررسی‌های تخصصی متعدد و انجام تست‌های لرزه‌ای ویژه روی مدل‌های واقعی ساختمانهای متداول شهر تهران با همکاری دانشگاه های تهران و صنعتی شریف تهیه کرد. این دستورالعمل در نهایت در سال ۱۳۹۹ با کمک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بروز رسانی شد و دستورالعمل بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان ها به چاپ رسید.


کرمی محمدی تصریح کرد: نظارت عالیه بر حسن اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی بر عهده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و این سازمان گزارشی از روند اجرای آن را در بازه های زمانی شش ماهه در اختیار معاونت شهرسازی و معماری جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت دستورالعمل قرار می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رضا کرمی محمدی تهران زلزله تهران زلزله سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان ساختمان های مسکونی طرح بهسازی لرزه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ

 معصومی اظهار داشت: عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای شهرستان کبودرآهنگ با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد تومان و با کمک قیر یارانه‌ای از محل پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس طبق هماهنگی و توافق انجام شده مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نحوه اجرای عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت معابر روستا‌های شهرستان کبودرآهنگ با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان برای تأمین قیر مورد نیاز افزود: در همین رابطه در ادامه نهضت آسفالت معابر روستایی و اجرای طرح هادی و طبق هماهنگی صورت گرفته اکیپ اجرایی در شهرستان مستقر شده است.

معصومی تأکید کرد: از بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های مورد نظر درخواست داریم نهایت همکاری را با اکیپ کارشناسی و اجرایی در این پروژه‌ها برای ارائه هر چه بهتر و سریع‌تر خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی این ۹۲ روستا در سال‌جاری به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعدادی روستای دیگر نیز از محل سایر اعتبارات ملی و کمیته برنامه‌ریزی در سال‌جاری بهسازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر