Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:37:19 GMT

سردرد و گلودرد؛ شایع‌ترین علائم این روزهای کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۸۷۰

سردرد و گلودرد؛ شایع‌ترین علائم این روزهای کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی میدانی بیانگر آن است، افراد مبتلا به کووید اکنون گلودرد و سردرد را به عنوان شایع ترین علامت گزارش می‌کنند.

به گفته محققان، افراد جوان آلوده اکنون علائم خفیف مانند سرماخوردگی را نشان می‌دهند و سردرد، گلودرد و آبریزش بینی اکنون بیشترین علائم گزارش شده در بیماری کووید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس سلامت ملی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سرفه مداوم یکی از علائم مهم در ابتلا به نوع هندی ویروس کرونا است که باید جدی گرفته شود.

دانشمندان دانشگاه کینگز لندن که یک پروژه نظارت بر ویروس کرونا را اجرا می‌کنند، می‌گویند این بیماری اکنون متفاوت عمل می‌کند و در حال حاضر جوانان بیشتر از سایر گروه‌های سنی در خطر آلودگی هستند، ضمن اینکه ممکن است ویروس در بدن آنها مانند سرماخوردگی ضعیف ظاهر شود. 

محقق ارشد این پژوهش تأکید می‌کند، اگر افراد تصور می‌کنند دچار سرماخوردگی شده‌اند، باید آزمایشات لازم را انجام دهند تا از گسترش احتمالی کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

اما مطالعات دیگر ادعا کرده‌اند که از دست دادن اشتها، بثورات پوستی، کهیر ، درد عضلانی و اسهال می‌تواند از علائم کووید باشد.

ایالات متحده ۱۱ علامت را که شامل سردرد و آبریزش بینی است نیز جزء علائم ابتلا به ویروس تشخیص داده است؛ حدود یک سوم از افراد مبتلا به ویروس بدون علامت هستند و می‌توانند ناآگاهانه آن را به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سردرد گلودرد کرونای هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟