Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@06:02:27 GMT

ایستگاه آخر مناظره

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۹۶۰

ایستگاه آخر مناظره

موضوعی که بیانگر نقش مهم و بی‌بدیل رسانه‌ملی در تنویر افکار عمومی جامعه است. به‌رغم ادعاهایی که در این زمینه توسط سربازان پیاده امپریالیسم - رسانه‌ های‌ معاند - مطرح می‌شود، مرجعیت اصلی همچنان با رسانه‌ ملی است که تلاش دارد به مردم آرامش، امنیت‌خاطر، نشاط و امید به آینده بدهد.

اقدام هوشمندانه رسانه‌ ملی، خنثی‌ کننده القائاتی است که به نقض حقوق‌ بشر و آزادی‌ بیان اشاره دارد، در بسیاری از کشورهای دنیا آزادی‌ بیان در محدوده‌های حقوقی و عرفی قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مناظره‌ های انتخاباتی شاهد اوج آزادی‌ بیان هستیم، در انتخابات اخیر آمریکا، رسانه‌ها در مناظره بارها مداخله عامدانه و موثر در روند صحبت‌های کاندیداها، خصوصا ترامپ داشتند، مکرر صحبت‌های نامزدی قطع می‌شد و بارها آزادی ‌بیان و حقوق‌ب شر، قربانی به زعم آنها منافع مهم‌تری می‌شد؛ اتفاقی که حتی یک بار هم در رسانه‌ ملی شاهد آن نبودیم.

موارد مطروحه در مناظرات و دیگر برنامه‌های رسانه‌ ملی و اقبال قابل‌توجه مردم به این برنامه‌ها، انتقادات صریح از نامزدها - که هر کدام دارای مقام و شأن بالایی در کشور هستند- نشان داده انتخابات در ایران اسلامی از اهمیت زیادی برای مردم برخوردار است، انتخابات واقعی بوده و رقابتی نمایشی نیست و این مردم هستند که برای چهار سال آتی خود و کشورشان تصمیم می‌گیرند.

در مناظره‌ ها فرصتی برای شفاف‌سازی به وجود آمد، نقدهای جدی و دوستانه‌ای از عملکرد اشخاص و گفتمان‌ های حامی آنها مطرح شد و پاسخگویی‌ها، بستری مهم برای شفافیت، این اصل مهم مبارزه با فساد را فراهم کرد.

ارائه برنامه‌ ها و نحوه عرضه آنها و دفاع از عملکرد و انتقادات موجب شد نامزدها خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند.

صداوسیما در چارچوب اصل طلایی بی‌طرفی، به مساعدت مردم برخاست تا با عرضه حرفه‌ای برنامه‌های انتخاباتی، خصوصا سه دوره مناظره، بتوانند اصلح را بشناسند و به آن رای دهند و انتخاباتی را رقم بزنند که به معنای حقیقی کلمه به وجود آوردن حماسه و خنثی‌کننده فریب‌های شیاطین بزرگ و کوچک و دشمنان این آب و خاک باشند.

علی فهیم دانش - پژوهشگر حقوق و رسانه / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مناظره رسانه های معاند آزادی بیان انتخابات مناظرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبسایت خبری ناسا، سازمان هوانوردی و ایالات متحده آمریکا میزبان جلسه توجیهی برای نخستین پرواز سرنشین‌دار استارلاینر است.

برهمین اساس، ناسا روز پنجشنبه، ۲۵آوریل، میزبان دو فرصت رسانه‌ای است تا برای نخستین آزمایش سرنشین‌دار فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی توضیحاتی ارائه دهد. 

نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار استارلاینر به ناسا کمک می‌کند تا بررسی کند که آیا سیستم فضاپیما برای انجام ماموریت‌های چرخشی منظم سرنشینان به ایستگاه فضایی آماده است یا خیر. عملیات پرتاب این ماموریت ساعت ۱۰:۳۴ دقیقه شب به وقت منطقه زمانی شرقی و ساعت ۶ صبح به وقت تهران از مجموعه پرتاب فضایی-۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا است.

بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، فضانوردان ناسا با "موشک اطلس وی" به مدار می‌روند و در آزمایشگاه مداری پهلو می‌گیرند و به مدت یک هفته در آنجا اقامت می‌گیرند.

به عنوان بخشی از برنامه ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا، این ماموریت نخستین پرواز خدمه برای فضاپیمای استارلاینر است که فرود در غرب آمریکا را برای نخستین‌بار مورد بررسی قرار می‌دهد.

در صورتی‌که این عملیات با موفقیت اجرا شود، ناسا فرآیند نهایی صدور گواهینامه استارلاینر و آغاز ماموریت‌های سرنشین‌دار این فضاپیما به ایستگاه بین‌المللی را نهایی می‌کند.

جن کونز، معاون مدیر ناسا، دانا هاچرسون، معاون مدیر برنامه‌های سرنشین‌دار این سازمان، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز از فضانوردان ناسا در این رویداد رسانه‌ای حضور دارند. این برنامه به طور زنده از طریق وبسایت ناسا و حساب کاربری این آژانس در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

برنامه خدمه تجاری ناسا اهدافی نظیر حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه بودن پرواز‌ها از و به از ایستگاه فضایی بین‌المللی از ایالات متحده را از طریق مشارکت صنعت خصوصی دنبال می‌کند و درنهایت امکان همکاری و دسترسی به مدار پایین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای شمار بیشتری از افراد فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • سخنان برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه‌ ملی
  • برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه ملی چه گفتند؟