Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@13:36:53 GMT

مصوبات ستاد ملی کرونا به بانک‌ها رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۹۷۹

مصوبات ستاد ملی کرونا به بانک‌ها رفت

تین نیوز

بانک مرکزی مصوبات بانکی ستاد ملی کرونا را به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای مصوبات بانکی جلسه ۷۱ ستاد ملی کرونا را به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد که براساس آن تسهیلاتی در مورد بازپرداخت اقساط تسهیلات برای مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا و همچنین معافیت‌هایی از محدودیت‌های مقرر در قانون چک در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بخشنامه:

۱. برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض‌الحسنه) بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آنها در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است منوط به اینکه بدهی آنها به شبکه بانکی تا تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۹ در طبقه جاری قرار داشته باشد به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط وصول شود.

همچنین، تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید که جهت کسب و کارهای به شدت آسیب دیده پرداخت شده است نیز مشمول امهال این بند می‌شود.

موعد پرداخت تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سررسید بازپرداخت آن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ باشد به پایان تیرماه سال جاری منتقل می‌شود.

استمهال موارد این بند از احتساب و اخذ وجه التزام تاخیر تادیه دین و کارمزد اضافی مستثنی است.

مشمولین این بند تا موعد مقرر برای بازپرداخت اقساط دارای سررسید چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰، مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نمی‌شوند.

۲. ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک (صرفاً برای اخذ تسهیلات) برای چک‌های صادره توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا که تاریخ مندرج در چک در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ گردد، در صورت تسلیم تقاضا از سوی صادرکننده چک به بانک یا موسسه اعتباری محال علیه، طی یک ماه پس از برگشت، اعمال نخواهد شد.

 

۳. مصوبه جلسه ۶۷ ستاد ملی مدیریت کرونا به شرح زیر اصلاح می‌شود:

در صورت عدم موجودی کافی اشخاص برای چک‌های صادره با سررسید اول تا بیستم اردیبهشت سال ۱۴۰۰، بانک‌ها و موسسات اعتباری باید از صدور گواهینامه عدم پرداخت و برگشت چک، درصورتی که حداکثر تا ۲۰ خرداد ماه سال جاری به بانک ارائه شوند، اجتناب کنند. محاکم و ضابطین قضایی نیز از صدور اجراییه در این موارد در بازه زمانی مزبور خودداری کنند.

همچنین چک‌هایی که سررسید آنها اول تا بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بوده و به دلیل عدم موجودی کافی منجر به صدور گواهینامه عدم پرداخت شده‌اند تا ۲۰ خردادماه سال جاری مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در قانون صدور چک نخواهند شد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی موسسات اعتباری ستاد ملی کرونا شدت آسیب دیده محدودیت ها ستاد ملی بانک ها ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ باقری گفت: امروز دومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان برگزار و موضوعات مختلف حول این موضوع مطرح شد. 
او افزود: در این نشست گزارش تحقق مصوبات دستگاه‌ها در طول سال گذشته، گزارش اجرای طرح نور که از روز شنبه در استان و کشور اجرا شده در این جلسه مطرح شد. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها فرماندهی انتظامی استان را در اجرای موفق این طرح همراهی و همیاری کنند. 
باقری با تأکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌ها بر تحقق مصوبات ستاد تأکید کرد: شهرداری اراک و اطاق اصناف در فضاسازی داخل مجتمع‌های تجاری، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توجه بیشتری داشته باشند. 
او تصریح کرد: مقرر شد دستگاه‌هایی که در تحقق مصوبات ستاد عفاف و حجاب موفقیت چندانی نداشتند تذکر جدی دریافت کنند تا بتوان در سال جاری با همراهی همه دستگاه‌ها موفقیت بیشتری در زمینه حل این مسئله داشت. 
دبیر طرح عفاف و حجاب در استان مرکزی افزود: اگر بعد از کار‌های تبیینی و ترویجی و تذکرات، همراهی صورت نگیرد به عنوان آخرین اقدام، پلمپ بعضی مراکز نیز صورت خواهد گرفت. 
استاندار مرکزی در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۱ در این زمینه با تنش مواجه شدیم که این فضا به سمت و سوی خوبی نرفت و دشمن هم در این زمینه به دنبال سوء استفاده بود.
مخلص الائمه به تقویت استحکام خانواده در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال شبه افکنی در فکر و ذهن زنان در جامعه است تا این استحکام در جامعه را از بین ببرد.
او با اشاره به طولانی بودن اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در جامعه گفت: هنوز هم این موضوع یه یک تصمیم نهایی منجر نشده است.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است