Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@14:22:28 GMT

جاذبه های گردشگری در شهر ازمیر ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۹۹۵

شهر زیبا و ساحلی ازمیر در کنار شهر‌های مارماریس، کوش آداسی، بدروم و ... دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی است و قرار گیری آن در امتداد آب‌های فروزه‌ای اژه سبب شده به یکی از قطب‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل شود.

شهر زیبا و ساحلی ازمیر در کنار شهرهای مارماریس ، کوش آداسی ، بدروم و ... دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و قرار گیری آن در امتداد آبهای فروزه ای اژه سبب شده به یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه تبدیل شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازمیر دارای امتیازات متعددی است از این رو به خصوص در سال های اخیر مورد توجه و استقبال ایرانیان قرار گرفته و برخی این شهر را برای اقامت دائمی انتخاب می کنند . آرامش و امنیت موجود در این شهر یکی از دلایل  مهاجرت و سکونت دائمی در آن است و گذشته از این طبیعت زیبا و امکانات رفاهی متنوع ا جمله عوامل دیگر هستند.

شهر ازمیر بعد از استانبول و آنکارا ، بزرگترین و وسیع ترین شهر در ترکیه است و وجود بنادر مختلف سبب شده ازمیر به یکی از گلوگاههای بازرگانی و اقتصادی کشور ترکیه تبدیل شود .

پارک آبی ازمیر ترکیه  را در سایت سفر باتو ببینید.

بر طبق آخرین آمارها ، این شهر جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در خود جای داده است و برپایی فستیوال ها و نمایشگاه های متنوع هر ساله مسافران بسیاری را روانه این شهر می کند . همچنین در ازمیر دانشگاه ها و کالج های متعددی مشغول فعالیت هستند و بسیاری از رشته های علمی در این مراکز آموزش داده می شود و در پی آن دانشجوهای بسیاری از سراسر دنیا راهی ازمیر شده و به ادامه تحصیل مشغول هستند .

شهر ازمیر دارای طبیعتی شگفت انگیز و زیباست و به خصوص جنوب این شهر چشم اندازی باشکوه را مقابل دیدگانتان قرار می دهد . سواحل ماسه ای نرم با رنگ طلائی و آبهای زلال و فیروزه ای محل مناسبی برای آفتاب گرفتن و شناست و بر خلاف دیگر شهر های توریستی این کشور ، در مناطق ساحلی از هیاهو و شلوغی گردشگران خبری نیست بنابراین با خیال آسوده ساعت ها به تفریح و خوشگذارنی مشغول خواهید بود .

در ادامه باید افزود شهر ازمیر تاریخی پر فراز و نشیب و کهن را از سر گذارنده و بازدید از آثار تاریخی این شهر ، بخش جدایی ناپذیر و البته جذاب این سفر خواهد بود .

برای سفر به شهر ازمیر ، راههای مختلفی پیش رودارید که  توصیه می کنیم که برای داشتن تعطیلاتی رویایی از خطوط هوایی منتهی به فرودگاه ازمیر استفاده کنید . این فرودگاه ، محل عبور و مرور بسیاری از توریست هایی است که حتی قصد ماندن در این شهر را  ندارند و عازم دیگر شهرهای ترکیه نظیر کوش آداسی ، مارماریس ، بدروم و ... هستند . فرودگاه این شهر عدنان مندرس نام دارد که در حدود سی سال پیش افتتاح شده و در فاصله هجده کیلومتری از جنوب آن قرار دارد .

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های شهر ازمیر را به شما معرفی کنیم . پس اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید ، در ادامه با ما همراه باشید :

 

سواحل جنوبی شهر ازمیر 

همانطور که گفتیم سواحل جنوبی این شهر دارای طبیعتی زیبا و آبهای زلال است ، از این رو گردشگران در اولین فرصت به تماشای مناظر زیبای ساحل آلسانکاک Alsancak   می روند ، که در امتداد سواحل جنوبی ازمیر تا خلیج ازمیر قرار دارد . در این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی به چشم می خورد و به اصلی ترین محل گشت و گذار مسافران تبدیل شده است . در منطقه زیبای Alsancak شاهد معماری بسیار زیبا و آثار تاریخی به جا مانده از قرن ها پیش خواهید بود و  پیاده روی در امتداد سواحل زیبا و آرام تجربه ای بی تکرار و به یاد ماندنی خواهد بود  .

جاذبه های گردشگری استانبول را از دست ندهید.

بازدید از Kordonboyu

منطقه توریستی و بسیار زیبای کوردون بویو ، یک خط ساحلی با امکانات فراوان است که با داشتن شن های طلائی و آبهای فیروزه ای به شهرت رسیده است . وجود مراکز خرید مدرن و متنوع سبب شده بسیاری از گردشگران خرید را با گردش ادغام کرده و به این منطقه بیایند ، تا هم سیاحتی کرده باشند و هم خرید خوبی را تجربه کنند  .

  در اطراف این منطقه مراکز خرید و فروشگاه های متنوعی ساخته شده ، از این رو  اگر به دنبال خرید از برند های بزرگ هستید بازدید از فروشگاه های لوکس کوردن بویو را فراموش نکنید .  همچنین کوردون بویو دارای کافه ها و رستوران های ساحلی فراوانی است که همگی برای صرف انواع غذاهای دریایی و ترکی بی نظیر اند . همچنین اگر مشتاق به کالسکه سواری هستید ،  می توانند امتداد ساحل را با کالسکه های زیبا سیاحت کنید ، و اگر نه  قدم زدن در این مسیر نیز بسیار لذت بخش خواهد بود  .

همچنین مطالب بیشتر در مورد تهران را در سایت شهر بخوانید.

باغ وحش شهر ازمیر

باغ وحش شهر ازمیر مکانی جذاب و سرگرم کننده است و به خصوص اگر همراه فرزندانخود عازم این سفر شده اید ، بازدید از آن را در الویت قرار دهید . این مجموعه چیزی در حدود چهارصد و بیست هزار متر مربع وسعت دارد و  از  سال ۲۰۰۸  افتتاح شد .

در باغ وحش شهر  ازمیر ، گونه های مختلفی از جانوران اعم از  انواع حیوانات اهلی و وحشی نگهداری می شوند ،  همچنین بیش از شصت و پنج هزار اصله نهال در آن پرورش داده شده که روی هم رفته محیطی زیبا را پدید آورده است .

 

برچسب ها: ازمیر ، ترکیه ، گردشگری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OP7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ازمیر ترکیه گردشگری شهر ازمیر سبب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۳۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

ایسنا/همدان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به پربازدیدترین جاذبه‌های استان شامل غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر گفت: تاکنون ۳۸۴ هزار و ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند. 

محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه سال قبل تا ۶ فروردین سال‌جاری، غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و باغ موزه دفاع مقدس با مجموع ۸۹ هزار و ۳۰۰ بازدید در صدر اماکن گردشگری استان همدان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۸۴ هزار و ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند، افزود: در مدت زمان یادشده ۵۲ هزار و ۴۳۵ نفر در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، خانه‌مسافرهای دارای مجوز، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل آپارتمان‌های استان همدان اقامت داشتند. 

معصوم‌علیزاده از اجرای ۲۰۰ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۵۶ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۴۲ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر
  • گزیده ای از جاذبه های گردشگری ایران + فیلم
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • جاذبه ای دیدنی بنام منطقه گردشگری دره گردو
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه
  • جاذبه های گردشگری پاتاوه میزبان گردشگران نوروزی
  • بازدید ۳۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان
  • جاذبه های گردشگری گچساران میزبان مسافران نوروزی