Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:23:29 GMT

بایدن ژوئیه میزبان آنگلا مرکل در کاخ سفید خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۱۴۳

بایدن ژوئیه میزبان آنگلا مرکل در کاخ سفید خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا ماه آتی میلادی میزبان صدراعظم آلمان در کاخ سفید خواهد بود؛ این سومین دیدار رو در روی رئیس جمهور آمریکا با یک رهبر خارجی در واشنگتن از زمان روی کار آمدنش در راس قدرت در ژانویه سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 15 ژوئیه (24 تیرماه) با آنگلا مرکل که در سال پایانی خدمتش به عنوان صدراعظم آلمان به سر می‌برد، دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر بر روابط دوجانبه عمیق میان آمریکا و آلمان تاکید خواهد کرد.

وی افزود: بایدن و مرکل درباره تعهدشان به همکاری نزدیک در طیفی از چالش‌های مشترک از جمله پایان دادن به پاندمی کرونا، رسیدگی به تهدید تغییر آب و هوا و ارتقا رفاه اقتصادی و امنیت بین‌المللی بر مبنای ارزش‌های دموکراتیک مشترکمان گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست همچنین قرار است موضوعات بحث‌برانگیزتر از جمله ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه در آلمان مورد بررسی قرار گیرند. دولت بایدن از ساخت این خط لوله گازی انتقاد کرده اما اوایل سال جاری میلادی از تحریم شرکتی که مسئول این پروژه است چشم پوشی کرد؛ تصمیمی که به عنوان اقدامی برای اجتناب از تنش‌ها با آلمان، یکی از متحدان آمریکا تفسیر شده است.

کاخ سفید سفر برنامه‌ریزی شده مرکل به واشنگتن را در حالی اعلام کرد که بایدن برای دیدار با دیگر رهبران گروه هفت در نشستی در شهر کورنوال در جریان نخستین سفر برون‌مرزی‌اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس رفته است. گره هفت شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا می‌باشد. این نشست نخستین باری است که بایدن به طور حضوری و رو در رو با رهبران این کشورها از جمله مرکل دیدار کرده است.

بایدن از این سفر برای تاکید بر حمایت آمریکا از ائتلاف‌ها و شرکای اروپایی همچون آلمان پس از چهار سال اقدامات سیاست خارجی غیرمتعارف و پرآشوب تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ استفاده می‌کند.

مرکل نخستین متحد اروپایی خواهد بود که به کاخ سفید می‌رود. بایدن اوایل سال جاری میلادی در موارد جداگانه میزبان یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی بود اما تصمیم گرفت تا در جریان پاندمی کرونا با دیگر رهبران به صورت مجازی دیدار کند. همچنین انتظار می‌رود که بایدن در سال جاری میلادی میزبان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن مرکل رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف

پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بسته کمکی برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف را سریعا افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، قرار است این لایحه کمکی امروز – سه‌شنبه – جهت امضا روی میز رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار بگیرد؛ بسته‌ای که ماه‌ها به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درگیر وضعیت بن‌بست شده بود.

طبق گزارش راشا تودی، جو بایدن به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد و گفت پس از آنکه این لایحه جهت امضا به دستش برسد، ارسال کمک‌ها به اوکراین سریعا شروع خواهد شد.

کاخ سفید با اشاره به تماس روسای جمهور آمریکا و اوکراین اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن گفت که دولتش سریعا بسته‌های کمکی چشمگیر جدید را برای رفع نیاز‌های اوکراین در میدان نبرد و حوزه دفاع هوایی ارائه خواهد داد. رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنین بر تعهد بادوام واشنگتن نسبت به حمایت از کی‌یف و دفاع از آزادی آن در برابر روسیه تاکید کرد.»

درحالیکه کاخ سفید جزئیات کمی را از تماس بایدن-زلنسکی به اشتراک گذاشت، اما رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد که کی‌یف موشک‌های دوربرد دریافت خواهد کرد. آمریکا پیشتر نسخه‌ای از موشک‌های ATACMS خود را با برد ۱۶۵ کیلومتری ارائه کرده بود تا از تشدید تنش‌ها در صورت حمله نیرو‌های اوکراینی به اهدافی در عمق خاک روسیه جلوگیری کند. او گفت که محموله‌های جدید شامل «موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر» خواهد بود.

زلنسکی هم‌چنین از توافق امنیتی میان کی‌یف و واشنگتن خبر داد و گفت که چنین همکاری و قراردادی می‌تواند «الگویی واقعی» باشد.

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف