Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@01:17:12 GMT

۳۵۰ فقره انشعاب فرسوده همدان نوسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۴۴۰

۳۵۰ فقره انشعاب فرسوده همدان نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا نیکداد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح و استانداردسازی شبکه‌ها و انشعابات فرسوده از تکالیف تعریف شده برای شرکت‌های آب و فاضلاب است اظهار کرد: تعویض و بازسازی انشعابات فرسوده نقش موثری در کاهش هدررفت آب و کم شدن تعداد حوادث مربوطه دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی و کم شدن ذخایر آبی استان اضافه کرد: در شرایط فعلی یکی از راهکارهای موثر به منظور جلوگیری از هدررفت آب و کمک به کاهش تولید، استانداردسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده است که با تلاش همکاران ما در آبفای استان این امر به صورت مستمر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با تاکید بر اینکه حفظ منابع آبی موجود در اولویت اقدامات قرار دارد عنوان کرد: بر همین اساس مجموعا در ۱۲ ماهه سال گذشته و دوماهه ابتدایی امسال ۳ هزار فقره انشعاب فرسوده آب در سطح شهرها و روستاهای استان اصلاح و نوسازی شد که از این تعداد ۳۵۰ فقره مربوط به دوماهه سال جاری بوده است.

وی افزود: در طول سال گذشته و دو ماهه ابتدایی سال جاری ۲۷ کیلومتر شبکه فرسوده آب در سطح شهرها و روستاهای استان اصلاح شد که دو کیلومتر از آن مربوط به امسال است.

نیکداد با بیان اینکه در راستای کاهش هدررفت آب همه ساله  انجام یک مجموعه اقدامات مرتبط در دستور کارقرار می‌گیرد گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی عموم، برگزاری جلسات آموزشی، شناسایی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاها و شهرها، بازدید از مناطق با حداکثر هدررفت آب، ارائه توضیحات لازم به دارندگان انشعابات غیرمجاز و در نهایت برخورد با متخلفان اشاره کرد.

وی با اشاره به هدر رفت آب از طریق انشعابات غیر مجاز بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۹۷۳ انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای استان شناسایی شد که از این تعداد ۶۷۷ مورد منجر به قطع و ۲۹۶ انشعاب تبدیل به مجاز شد.
  
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: سال گذشته در سطح شهرهای استان ۵۰۲ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد ۳۴۴ انشعاب تبدیل به مجاز و ۱۵۴ انشعاب غیرمجاز نیز قطع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: انشعاب غیرمجاز هدررفت آب سال گذشته هدررفت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید

 محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور وجود دارد گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

آیینی با بیان اینکه  امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم میزان مشارکت خود مردم و سازندگان  را در نوسازی بافت های فرسوده افزایش دهیم گفت: با مشارکت‌های مردمی در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را در اجرای نوسازی بافت های فرسوده  شاهد خواهیم بود که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح، طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید