Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی خلیلی امروز ۲۲ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود در حالی که نیاز استان ۲۴۰ تن است که مازاد برنیاز استان است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به التهابات بازار مرغ در ماه های اخیر تصریح کرد: تحریم واردات نژادهای مرغی و نهاده های دامی و افزایش هزینه ها عمده مشکل کاهش تولید در یک بازده زمانی و التهاب در بازار مرغ شد.
خلیلی با اشاره به اینکه تحریم ها تبدیل به یک فرصت جهت ورود نژاد ایرانی "آرین" به بازار داخلی شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد جوجه ریزی استان از نژاد  آرین هستند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از فروردین سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون جوجه ریزی در استان انجام می شود، اظهار کرد: میران جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۰ درصد افزایش یافته است. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز اولین استان های تولید کننده جوجه نژاد "آرین"با داشتن ۲ واحد پرورش جوجه است، یاد آور شد: استان در حال حاضر ۲۸درصد جوجه های مادر کشور را تولید می کند.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۵۰۰تن گوشت مرغ در استان تولید شد.
خلیلی  ادامه داد: ۱۰۰درصد مرغداری های استان برای جلوگیری از تخلف و داشتن عملکرد بهتر سیستماتیک شده و ۲۴ ساعته  رصد می شوند.

ایسنا/

برچسب ها: یحیی خلیلی ، آذربایجان غربی ، مرغ گوشتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OPG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یحیی خلیلی آذربایجان غربی مرغ گوشتی آذربایجان غربی حال حاضر مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی افزود: شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت آن با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی است.
شهبازی تصریح کرد: ثبت ۷ روز محصول در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری این محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ۳۱ فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
شهبازی تاکید کرد: در روز ملی گندم و نان ضروری است از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر به عمل آید.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برگزاری گردهمایی مشترک گندم و نان با حضور و مشارکت مدیریت زراعت و ادارات غله، کارخانه جات آرد و صنف نانوایان استان، برگزاری روز مزرعه، برگزاری هفته انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی در موضوع گندم، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و معرفی رقم‌های تحقیقاتی گندم جدید معرفی شده  و اجرای برنامه‌های مرتبط، با تولید گندم و نان بصورت پیوست رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مصوب به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان است.
وی، برگزاری مسابقه‌های پیامکی ویژه همکاران، تولید پوستر موضوعی و بنر استانی حاوی این مناسبت ومعرفی و هماهنگی برای برگزاری همایش ارزش گندم و زکات از نگاه تعالیم قرآن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در خرداد ماه و نشست تخصصی آموزه‌های اسلام با محوریت گندم و نان، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص جهش تولید گندم را نیز از اهم برنامه‌هایی عنوان کرد که درآستانه این روز ملی در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد