Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:22:32 GMT

انجام دُز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۵۹۹

انجام دُز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون علیه این بیماری در کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور همه اعضا و ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت دعا کنیم که از شر این ویروس رهایی یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه امروز هم جلسه با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار شد. در این جلسه به بررسی وضعیت بیماری در ایران و جهان پرداختیم. نوع مدیریت و دستاورد ما در مدیریت موج چهارم کرونا بررسی شد و مروری بر وضعیت سطح دنیا داشتیم بویژه کشور هندوستان و سایر کشورهایی که دچار ویروس جهش یافته هستند. در مجموع کماکان توصیه این است که خیلی مراقب باشیم و حتی افرادی که واکسن زدند باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های ضدکرونا در کشور

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور نیز گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است، اما باید بیش از این پروتکل‌ها رعایت شود.

رئیسی درباره برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: بر اساس ارزیابی‌ها که بیش از ۳۰۰ هزار نظارت در این رابطه انجام شد، حاکی از آن است که در اغلب حوزه‌ها پروتکل‌ها به خوبی رعایت شده است که از خانواده‌ها و آموزش و پرورش جای تشکر دارد. البته گزارشی از نواقص داشتیم اما بالای ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت شد و برای برگزاری آزمون‌ها، نکات پروتکل‌ها رعایت شد.

کرونا در کشور نزولی و در ۴ استان صعودی است

وی همچنین درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: روند کلی کشور از نظر موج بیماری، روند نزولی است؛ اما در استان‌های جنوبی و شرقی کشور درگیری‌هایی وجود دارد و آن روند نزولی در این استان‌ها مشاهده نمی‌شود و حتی در برخی استان‌ها روند بیماری افزایشی است.

وی درباره استان‌هایی که نیازمند بیشترین مراقبت هستند، گفت: روند بیماری در استان هرمزگان هنوز یک روند صعودی دارد. بیماری در استان سیستان و بلوچستان هم هنوز صعودی است. حتی استان‌های کرمان و بوشهر نیز حتماً نیاز است که مراقبت‌های بسیار بیشتری را انجام دهند.

۱۳ شهر قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی کرونا

رئیسی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور گفت: امروز ۱۳ شهر قرمز در سطح کشور داریم. همچنین ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

اسامی شهرهای قرمز

وی درباره شهرهای قرمز گفت: ۳ شهر شامل شهرهای ایرانشهر، چابهار و نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهر پاوه در استان کرمانشاه و بقیه شهرهای قرمز مربوط به استان هرمزگان است و تنها مرکز استان قرمز نیز بندرعباس است. شهرهای بستک، بندرلنگه، بندرعباس، جاسک، حاجی‌آباد، رودان، پارسیان، قشم و میناب جزو شهرهای قرمز هرمزگان هستند.

وی گفت: خواهشم آن است که به شدت و قدرت بیشتری رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد و نظارت‌ها دقیق‌تر شود تا مبادا این روند نزولی بیماری متوقف شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره واکسن کرونا و روند واکسیناسیون در کشور گفت: فاز یک واکسیناسیون که شامل کادر بهداشت و درمان بود به اتمام رسید. به این ترتیب افراد بالای ۷۰ سال را در برنامه واکسیناسیون قرار دادیم و برخی گروه‌های آسیب پذیر دارای بیماری زمینه‌ای نیز واکسینه شدند.

بدعهدی در تحویل محموله ۳ میلیون دوزی واکسن به ایران

وی افزود: متأسفانه یک بد عهدی طبق معمول برای دریافت واکسن داشتیم که محموله ۳ میلیون دُزی که قرار بود ۲ هفته پیش به دستمان برسد، به دستمان نرسید و ان‌شاءلله در این هفته قسمتی از آن به دستمان خواهد رسید.

اعلام نتیجه بررسی فاز دوم یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا تا فردا

رئیسی گفت: خبر خوب اینکه امروز یا فردا، بررسی آخرین نتایج فاز دوم واکسن ایرانی توسط کمیته‌های ناظر اعلام می‌شود. اگر موفق به اخذ گواهی شویم، می‌توانند مجوز مصرف اضطراری را بدهند تا از واکسن داخلی استفاده کنیم.

اعلام گروه سنی جدید برای واکسیناسیون؛ تیرماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کردند و نوبت دز دوم‌شان است، نگران نباشند و ان‌شاءلله آخر این هفته تا هفته آینده دوز دوم واکسن‌ها را انجام خواهیم داد. همچنین بعد از اینکه تعداد قابل توجهی واکسن در تیر ماه از واکسن داخلی و خارجی به دستمان رسد، روند واکسیناسیون و اعلام گروه سنی را خواهیم داشت.

تزریق دوز اول واکسن برای گروه‌های هدف تا پایان امسال

رئیسی تاکید کرد: هموطنان اطمینان داشته باشند با زیرساخت‌های قوی که در سطح کشور برای تولید واکسن داریم، به هیچ وجه نباید نگران واکسیناسیون باشیم و همه گروه هدف قطعاً تا پایان سال دُز اول واکسن را خواهد گرفت.

نامزدها و ستادهای انتخاباتی پروتکل‌ها را رعایت کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتخابات پیش رو اشاره و تاکید کرد: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ممنونیم که پروتکل‌ها را رعایت کردند و اگر جایی نواقصی وجود دارد خواهش می‌کنم مردم و ستادها و نامزدها دقت لازم را برای رعایت پروتکل‌ها به عمل آورند تا انتخابات از نظر سلامتی به درستی برگزار شود.

سلامت و کرونا را سیاسی نکنید

وی افزود: به عنوان یک کارشناس خواهش می‌کنم بحث سلامت مردم و بیماری کرونا را سیاسی نکنیم. با سلامت مردم نه باید شوخی کرد و نه باید آن را سیاسی کرد و بگذارید این کار با متخصصین امر باشد تا با همدلی و همیاری برای کنترل بیماری تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 500013

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انجام د ز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده عوارض واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها شهرهای قرمز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور