Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان عنوان کرد: اگر چه این طرح از سوی نهاد‌های دولتی برگزار می‌شود، اما پختگی این کار به این دلیل بود که قبل از اجرا کارشناسی‌های آن توسط نهاد‌های مردمی و تشکل‌ها انجام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فتح‌الله فروغی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: فرهنگ به عنوان یک عامل اساسی
و زیرساختی یک جامعه از دو سو باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی از این موضوعات توجه مردم به فرهنگ و دیگری توجه نهاد‌های حکومتی و دولتی به فرهنگ است و عقب‌گرد، ایستایی یا ارتقای فرهنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل از سوی این دو رکن در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از بعد فرهنگ مکتوب و تولید مکتوبات فرهنگی که منظور ما کتاب است دو عامل خواندن و خوانده شدن اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا این دو موضوع باید توسط آن دو رکنی که در ابتدا به آن اشاره کردم مورد توجه قرار گیرد و هر دو رکن یعنی مردم و نهاد‌های دولتی و حکومتی درگیر موضوع شوند.
او با بیان این‌که به طور کلی جشنواره‌های فرهنگی و به طور اخص طرح‌های فصلی فروش کتاب آثار مثبتی دارند، عنوان کرد: اگرچه این طرح از سوی نهاد‌های دولتی برگزار می‌شود، اما پختگی این کار به این دلیل بود که قبل از اجرا کارشناسی‌های آن توسط نهاد‌های مردمی و تشکل‌ها انجام شد.
دبیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان یادآور شد: اگر معتقدم که طرح‌های فصلی فروش کتاب آثار مثبت دارد یکی از دلایلم این است که قبل از اجرا مورد مشورت و کارشناسی توسط حوزه‌های درگیر این موضوع یعنی ناشران، کتابفروشان و خوانندگان قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به این‌که ناشران از طرح‌های فصلی فروش کتاب بهره می‌برند، بیان کرد:، زیرا تولیدات بیشتری خواهند داشت، کتابفروش نیز بهره می‌برد، چون مردم به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در پایان بحث توسعه ویترین شکل می‌گیرد که منجر به توسعه خرید از سوی مردم می‌شود.
او با توضیح درباره آثار و نتایج این موضوع مطرح کرد: به دنبال خرید کتاب بحث خوانده شدن کتاب‌ها اتفاق می‌افتد و سطح جامعه از نظر فرهنگی بالا می‌رود، از ایستایی عبور می‌کند و به رشد و ارتقا می‌رسد.
آقای فروغی همچنین به بحثی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما باید در اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب، به آثار حوزه کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای داشته باشیم به دلیل این‌که به واقع اگر می‌خواهیم خوانندگان دائمی کتاب داشته باشیم این خوانندگان باید در کودکی و نوجوانی عادت به مطالعه پیدا کنند و اهمیت آن نسبت به حوزه‌های دیگر بالا می‌رود.
وی در این زمینه توضیح داد: از جمله وظایف دانشجو مطالعه، تحقیق و پژوهش کتاب در حوزه‌های مختلف دانشگاهی است و بالاجبار کتاب خریداری می‌کند، اما باید کودک را به سمتی ببریم که علاوه بر کتاب‌های درسی و رسمی خود کتاب‌های غیررسمی و غیردرسی را نیز بخواند.
او با بیان این‌که با پایان فصل مدارس و آغاز فصل تابستان باید توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان داشت، عنوان کرد: با توجه به دو سال گذشته که بچه‌ها از نعمت رفتن به مدرسه و تعاملات اجتماعی محروم شدند باید برای اوقات فراغت آن‌ها اندیشه کنیم.
وی همچنین اظهار کرد: پیشنهاد من این است که باید یک فروش فصلی و جشنواره خرید کتاب فقط برای کودک و نوجوان اختصاص دهیم و در یکی از این طرح‌ها به خریدار کودک و نوجوان توجه کنیم یا این‌که در طرح‌های فصلی فروش کتاب بودجه‌ای را برای خرید کتاب با کد ملی‌هایی که صاحبان آن کودک و نوجوان هستند اختصاص دهیم.
آقای فتح‌الله فروغی در پایان گفت: اگر این اتفاق رخ دهد و سهمی از یارانه به خریداران کودک و نوجوان اختصاص پیدا کند، به مرور پای خریداران کودک به کتابفروشی‌ها باز می‌شود و از طرف دیگر کتابفروش هم خود را موظف می‌داند که کتاب کودک را در فروشگاه خود داشته باشد و غربت و مهجوری آثار این حوزه در کتابفروشی‌ها از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب طرح های فصلی فروش کتاب کودک و نوجوان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت کودک شش ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، مأموران این پلیس به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که بدون گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده است، بر اثر بی احتیاطی و نداشتن توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد می‌کند که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی شش ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده، لذا از خانواده‌ها خواسته می‌شود از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندان خود قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی خودداری کنند و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزاندان خود داشته باشند.

کد خبر 746995

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم