Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی،تولیت آستان قدس رضوی  روز شنبه در آیین خطبه‌خوانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با تاکید بر این‌که در انتخابات پیش رو مردم باید به انتخاب اصلح فکر کنند، گفت: کشورمان ،کشور امام رضا (ع)، علم، ادب، گفت و گو و مناظره است و رعایت اخلاق اسلامی در مناظره‌های نامزد‌های ریاست جمهوری، منش امام رضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از مصادیق حفظ کرامت مردم، دخیل بودن مردم در تعیین سرنوشت است و حکومت باکرامت باید بتواند فرصت‌هایی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای حضور متعهدانه و تاثیرگذار مردم فراهم کند.

مروی با بیان این‌که امام خمینی (ره) برای مردم کرامت قائل بودند، اضافه کرد: نتیجه این اقدام تاسیس جمهوری اسلامی شد و مردم توانستند کرامت خود را در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف به ظهور و بروز برسانند و با کرامت و بزرگواری بسیاری از مشکلات را تحمل کردند و تحمل می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نظام ما وظیفه دارد کرامت مردم را قدر بداند و بستر برای ظهور و بروز این کرامت فراهم کند؛ مردم نیز تکلیف دارند از این معنا پاسداری کنند.

مروی با اشاره به این‌که حضور در انتخابات حق مردم و ادای تکلیف است، بیان کرد: باید در حوزه‌ها و عرصه‌های انقلابی حضور یابیم و کرامت خود را حفظ کنیم؛ کمرنگ شدن حضور مردم در عرصه انتخابات موجب طمع‌ورزی دشمن می‌شود و دشمن جز ذلت، خواری و پستی ما را نمی‌طلبد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اگر مشارکت را کمرنگ تلقی کنیم و بعضی کنایه‌ها مانع از حضور مسئولانه ما در عرصه‌های انقلابی شود، خودمان و کشورمان را تضعیف کردیم و به نظاممان لطمه می‌زنیم.

او  اضافه کرد: کشور امام رضا (ع) کشور مسابقه خدمت به همه مردم در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه نیازمندان و احسان جویان و همچنین مبارزه با فساد و رانت‌خواری است؛ در کشور امام رضا (ع) حتی کمترین فساد در هر رتبه و مرتبه‌ای قابل‌قبول نیست.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هواداران نامزد‌ها باید توجه کنند در این روز‌ها که فضای تبلیغات داغ می‌شود، پا را از مرز ایمان، اخلاق و کرامت انسانی فراتر نگذارند؛ باید برای خدا کار کنیم، تبلیغات کنیم و مردم را دعوت کنیم.

مروی با بیان این‌که اگر کار برای خدا باشد مسخره کردن دیگران معنا ندارد، گفت: در مسیر خدایی و در انجام تکلیف الهی هیچ امر غیراخلاقی، غیرانسانی و غیراسلامی مورد قبول نیست؛ بلکه همه مسلمان هستیم و داعیه دیانت داریم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: چرا برخی صحبت‌ها صورت می‌گیرد که موجب مسخره کردن میان عام و خاص می‌شود، نامزد‌ها برنامه‌ها و راهکار‌های پیشرفت کشور را بگویند، راه‌های عبور پیروزمندانه از این گردنه‌هایی که مردم گرفتارش هستند را بیان کنید.

او خطاب به نامزد‌های انتخابات بیان کرد: به مدرک و تحصیلات چه‌کار دارید، مردم ننشسته‌اند این‌ها را تماشا کنند که از یکدیگر مچ‌گیری کنید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که بعضی اخلاق و متانت را رعایت کردند، ولی بعضی دچار هوا‌های نفسانی شدند، افزود: هواداران هم مراقب باشند انتقاد و روشنگری باید باشد، اما مرز انتقاد، نقد و روشنگری با تمسخر و تحقیر دیگران مشخص است.

او با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق اسلامی تاکید کرد: جامعه‌ای که در آن نقد، انتقاد و روشنگری نباشد، آن جامعه مرده است و جامعه‌ای هم که نقد و روشنگری را با تحقیر و تمسخر دیگران اشتباه گرفته باشد، به لحاظ اخلاقی مرده است.

مروی در ادامه با تبریک دهه کرامت، گفت: کرامت و کریم بودن به معنای بزرگی ورزیدن، ارجمندی، بخشندگی و بزرگ‌منشی است و اسم مبارکی است برای چیزی یا کسی که دارای همه اوصاف و فضیلت‌های ستودنی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کریم هم‌ریشه واژه کرامت است، اسم خداوند تبارک و تعالی است، ملائکه به این صفت نامیده شده‌اند، قرآن مجید به این صفت بیان شده و در مورد انسان نیز این صفت به کار برده شده است.

او با اشاره به این‌که کرامت گوهر ارزشمندی است که خداوند در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته است، اضافه کرد: فقط انسان‌ها هستند که می‌توانند با کسب فضیلت‌ها این فضیلت بسیار نیکو و پسندیده را در وجود خودشان به فعلیت برسانند و به مقام خلیفه‌ الهی نائل شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که تحقق همه ارزش‌های اخلاقی و فضیلت‌های اخلاقی و اجتماعی مبتنی بر کرامت انسان‌هاست، ادامه داد: خداوند به‌وسیله انبیا و اوصیا خواسته است که این کرامت به فعلیت برسد؛ یکی از مهم‌ترین وظایف انبیا و اولیای الهی و اوصیا این بوده که این فضیلت ارزشمند در انسان به فعلیت برسد.

او عنوان کرد: اگر دنبال عدالت، آزادی و فضیلت‌های اخلاقی و حاکم کردن آن‌ها بر جامعه هستیم، باید فضیلت کرامت را در جامعه زنده کنیم؛ اگر در جامعه‌ای اشخاصی مخالف این معنا باشند تحقق ارزش‌ها یا فضیلت‌ها در آن جامعه و یا برای آن اشخاص عملی و مقدور نیست.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: جامعه‌ای که عزت‌نفس ندارد و فاقد کرامت است به‌راحتی سلطه مستکبران و سلطه گران ستمگر را می‌پذیرد.

مروی با بیان این‌که اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اصل و ریشه‌های کرم و کرامت هستند، افزود: امام خمینی (ره) یکی از پروش یافتگان مکتب اهل‌بیت (ع) هستند که توانستند نظام اسلامی را با توسل به دامن حضرت معصومه (س) بر خرابه‌های حکومت ظالمانه ستم‌شاهی تاسیس کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 آستان قدس رضوی دهه کرامت حرم حضرت معصومه تولیت آستان قدس رضوی فضیلت ها جامعه ای نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد

با هدف ارائه گزارش شفاف و عمومی اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۲ به مردم، کتاب/مجله «رواق خدمت» از سوی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی منتشر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد به نقل از آستان‌نیوز، در قالب این سالنامه 140 صفحه‌ای، حوزه‌های مختلف میزبانی از زائران، مجاوران و عموم مخاطبان خدمات آستان قدس رضوی در داخل کشور و همچنین عرصه بین‌المللی در عرصه‌های متنوع علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتضادی مورد بررسی قرار گرفته و به تشریح خدمات در هر عرصه پرداخته شده است.

«خاک پای زائران»، «سازوبرگ میزبانی با شکوه»، «پرچمدار خدمت به قرآن»، «میزبان جهان»، «در مسیر مرجعیت علمی»، «کرامت بی‌حد و مرز»، «خانواده امام رضایی»، «بر قله‌های سلامت»، «تلاش بی‌وقفه برای رشد تولید» و «روی موج خدمت»، عناوین 10 فصل محتوایی این کتاب سال هستند که در آنها، شاخص‌ترین عناوین فعالیت‌ها و دستاوردهای مجموعه‌های مختلف ستادی و عملیاتی آستان قدس رضوی در سال 1402 تبیین شده است.

شایان ذکر است نسخه الکترونیکی کتاب/مجله «رواق خدمت» نیز که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شده، در تارنمای اینترنتی «مجله رضوی» به نشانی  mag.razavi.ir  در دسترس عموم مخاطبان و علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه هزارو۱۰۰ پرس غذای گرم در پویش کرامت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان
  • بحریار مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی شد
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌ اولی‌ها 
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • «رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد
  • اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در «رواق خدمت»
  • امام مجتبی (ع) نماد و مظهر اخلاق الهی بود