Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهری حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کانون زنان بازرگان استان زنجان یکی از تشکل‌های زیر مجموعه اتاق بازرگانی است، اظهار کرد: این کانون از اسفندماه سال ۱۳۹۹ با حضور پرشور بانوان فعال در اقتصاد استان، کار خود را آغاز کرده است.

رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان با بیان اینکه از اهداف اصلی کانون زنان بازرگان استان می‌توان به توانمندسازی، حمایت و تشویق بانوان برای ورود به عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد، گفت: بانوان زنجانی ظرفیت‌های بالایی در عرصه فعالیت‌های تجاری، تولیدی و خدماتی دارند که این ظرفیت‌ها برای شکوفایی و تاثیرگذاری در اقتصاد نیازمند حمایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حمایت‌های علمی، تخصصی، مشاوره‌ای و حقوقی از زنان تولیدکننده و بازرگان نیز در دستور کار این تشکل قرار دارد، تصریح کرد: در وهله نخست به دنبال تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان فعال در عرصه تجارت و تولید هستیم تا با شناسایی فعالان دارای ایده و علاقه‌مند به تجارت این عرصه بتوانیم گام‌های عملیاتی در حمایت و تشویق آنها، رفع موانع کسب و کار و تجارت، اطلاع‌رسانی سمینارها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مرتبط با فعالیتشان و ... برداریم.

حسنی با بیان اینکه کانون در سال‌جاری بر موضوع گردشگری و صنایع دستی بانوان استان و آموزش‌های حوزه کارآفرینی و توسعه توانمندی‌های فردی مدیران خانم، متمرکز و برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری توانمندسازی بانوان در بوم‌گردی را مدنظر قرار داده‌ایم و در این زمینه با تحقیقاتی که در دستور داریم ، به دنبال عملیاتی کردن برنامه‌ها و پیاده‌سازی آن  هستیم.

رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان با اشاره به اینکه کانون زنان بازرگانی استان زنجان تمام اهتمام خود را برای توانمندسازی بانوان حاضر در این عرصه با ارائه مشاوره‌های لازم، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، انتشار محتواهای مورد نیاز از طریق کتب، مجلات و نشریات و دیگر اقدامات لازم به کار خواهد بست تا شاهد توسعه هرچه بیشتر اقتصاد در استان باشیم، ابراز کرد: عموم بانوان تولیدکننده و بازرگان و بنگاه‌های تولیدی و تجاری استان که دارای مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره بانو هستند، می‌توانند عضو کانون استان باشند تا با ارتقای فرهنگ تجارت و تولید در این بخش شکوفایی اقتصاد استان را نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری زنان بانوان زنجان حمایت کانون زنان بازرگان استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دست‌بافت‌های داری عشایری در فیروزآباد فارس

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری در کنار برخی از آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۹ اسفندماه در حاشیه بازدید از غرفه‌های صنایع دستی که به مناسبت ایام نوروز برپا شده‌ است، گفت: با برنامه‌ریزهای انجام‌شده امسال در کنار آثار شاخص تاریخی شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، پاسارگاد، مرودشت، غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری با هدف معرفی، عرضه محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ها برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر در کنار کاخ اردشیر ساسانی در فیروزآباد غرفه‌های صنایع‌دستی با معرفی دست‌بافت‌های عشایری برپاشده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه شهر فیروزآباد به‌عنوان شهر دست‌بافت داری عشایری به ثبت ملی رسیده است گفت: برای آشنایی بیشتر گردشگران نوروزی با دست‌بافت‌های داری برپایی چنین نمایشگاه‌های ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در غرفه‌های پیش‌بینی‌شده زیورآلات و عروسک‌های محلی و سنتی شهرستان نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و عرضه می‌شود، افزود: بی‌تردید برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی با موضوع مشخص تأثیر بسزایی در شناخت گردشگران به چنین مقوله‌ای دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال در ایام نوروز ۵۷۴ واحد اقامتی در گلستان فعال خواهند بود
  • راه اندازی قطار گردشگری در مجموعه جهانی پاسارگاد
  • زنجان شهر جهانی ملیله/ هنری که اوج ظرافت و زیبایی است
  • نمایش دست‌بافت‌های داری عشایری در فیروزآباد فارس
  • صادرات؛ در دستور کار پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی
  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • استان زنجان سرزمینی با رازهای نهفته در هزار توی تاریخ
  • تسهیلات حمایتی فعالان صنایع‌دستی زنجان ۶۰۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان
  • ۵۵ رشته صنایع دستی در زنجان فعال است