Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@22:01:21 GMT

تولید 6 میلیون بشکه نفت در کوتاه‌مدت مقدور نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۰۹۸۵

تولید 6 میلیون بشکه نفت در کوتاه‌مدت مقدور نیست

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران،  وزیر نفت اخیرا اعلام کرده ایران به راحتی می تواند تولید نفت خود را روزانه تا ۶.۵ میلیون بشکه افزایش دهد. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در این خصوص گفت: ایران در حال حاضر امکان تولید روزانه ۶.۵ میلیون بشکه نفت در روز را ندارد. توان تولیدی ما بر اساس امکانات و مقدوراتی که از قبل ایجاد شده تا سقف ۴ میلیون بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا پدیدار در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: با وجو این مسائل، با تدابیری که از قبل برای تولید بیشتر پیش بینی شده،  این امکان تا ظرف یک تا دو سال آینده می‌تواند فراهم شود که ما ظرفیت تولیدی  خود را از ۴ میلیون بشکه ای که بین ۳ تا ۶ ماه آینده داریم به حدود ۶ میلیون بشکه نفت برسانیم.

او تاکید کرد: باید وضعیت فعلی را تقویت کنیم تا چاه‌های جدید که در دست کار داریم به ویژه در غرب کارون امکان تولید نفت بیشتر را برای ما فراهم کنند. در غیر اینصورت خبری که جناب وزیر اعلام کردند در حال حاضر چه برای شرکت‌هایی که به طور مستقیم در اختیار دولت هستند  و چه در راستای به کار گرفتن توان بخش خصوصی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. اما در میان مدت(یک تا ۳ سال) و بلند مدت(۳ تا ۵ سال) قطعا می توانیم این ظرفیت را حتی بالاتر از ۶ میلیون بشکه نفت افزایش دهیم. البته برای رسیدن به این میزان از تولید نیاز به جذب سرمایه‌گذاری مالی و حفظ وضعیت فعلی هم داریم. ما باید هم نیاز مشتریان کنونی و تولید داخل را برای مصرف داخل تامین کنیم هم بتوانیم مازاد آن را صادر کنیم.

پدیدار در خصوص فروش این میزان از تولید در شرایط کنونی توضیح داد: اگر حتی در خوشبینانه‌ترین حالت در شرایط کنونی امکان تولید ۶ میلیون بشکه نفت در روز هم فراهم شود میزان فروش این تعداد بشکه مقدور نیست. چرا که اقتصاد و شرایط ما در منطقه در مواجهه با مشتریان سنتی و مشتریان جدید به دلیل تحریم‌های چند ساله و از دست دادن بازار به گونه‌ای شده که با مشکل فروش مواجه‌ایم حتی اگر بخواهیم با قیمت مناسب‌تری با آنها معامله کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: بعد از حل بحران تحریم شاید بتوانیم با تدابیری، از محل ذخایر استراتژیک و ذخایر بازرگانی خودمان استفاده کنیم و این میزان نفت را با قیمتی زیر قیمت بازار بفروشیم و منابع مالی به دست آوریم اما فعلا چنین شرایطی مقدور نیست.

او اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد ملی ایران یک اقتصاد نفتی و متکی به درآمدهای نفتی و فراورده‌های هیدروکربوری است، با این میزان فروش، اقتصاد ما فعال و پروژه‌های در دست به جریان خواهند افتاد. قطعا با رشد تولید و فروش نفت و مشتقات آن وابستگی اقتصاد کشور به نفت هم بیشتر خواهد شد که این نیز خود نکته قابل توجهی است.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تولید نفت اقتصاد نفتی صادرات نفت میلیون بشکه نفت اتاق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

قائم مقام مدیرعامل شرکت پلور سبز با حضور در فرمانداری ضمن دیدار با فرماندار زرند گزارشی از آخرین وضعیت این کارخانه را ارائه کرد.

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار در این دیدار با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولید گفت: واگن سازی زرند با توجه به توان و بستری که در حوزه قطعه سازی دارد، باید جدا از ساخت واگن نسبت به جلب سرمایه‌های جدید اقدام کندو در این مسیر مقدمات بازدید چند شرکت خودرو سازی برای تولید بخشی از قطعات خود را در کارخانه واگن سازی فراهم کرده ایم که امیدواریم مجموعه مدیریتی این کارخانه از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اخذ مجوزات لازم خط تولید جدید این شرکت راه اندازی شود.

 همچنین در این جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت