Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن نیری مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با اشاره به  نرخ موالید نوزادان دختر و پسر در استان گفت: در سال ۹۹ تعداد کل نوزادان پسر متولد شده  ۵۵ هزار و ۷۲ نفر و تعداد کل نوزادان دختر متولد شده ۵۲ هزار و ۹۴ بوده است.

او با بیان اینکه نسبت جنسیتی تعداد نوزادان پسر نسبت به نوزادان دختر در این استان عدد ۱۰۶ به ۱۰۰ است، افزود: البته با توجه به بالا بودن امید به زندگی در بانوان و همچنین با توجه به اینکه پسران بیشتر در معرض حوادث و آسیب‌های منجر به فوت قرار می‌گیرند، از تفاوت این نسبت در سال‌های آینده کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

روستایی بدون تولد نوزاد!


مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی در خصوص بیشترین فراوانی اسامی دختر نامگذاری شده در سال گذشته ادامه داد: ۵ نام دختر که به ترتیب حائز بیشترین تعداد فراوانی هستند شامل فاطمه با فراوانی دو هزار و ۲۰۶، زهرا با فراوانی یک‌هزار و ۴۱۵، حلما با فراوانی یک‌هزار و ۱۴۷، زینب با فراوانی یک هزار و ۱۲۱و همتا با فراوانی یک هزار و ۴۴ نفر است.

نیری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان در شهرستان مشهد زندگی می‌کنند، بیان کرد: بیشترین میزان موالید نوزادان به مشهد اختصاص دارد و تنها در ۲ ماه نخست امسال حدود ۸ هزار و ۶۹۶ تولد دختر ثبت شده است که باز هم مانند سال گذشته اسامی فاطمه و زهرا و زینب دارای بیشترین تعداد فراوانی نام گذاری بوده‌ است.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزادان دختر ثبت احوال فرزندآوری کاهش جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مادر نوزاد گفت: دخترم ۲۷ هفته‌ای به دنیا آمد و وزنی حدود یک هزار و ۸۰ گرم داشت و برای من در آغوش گرفتنش واقعا مشکل داشتم

وی افزود: ۶۶ روز نوزادم در این بخش بستری بود و من در این مدت می‌دیدم که پزشکان، پرستاران و همه همکارانی که در این بخش بودند صبح، ظهر و شب، از تمامی نوزادانی که در این بخش بستری بودند مراقبت می‌کردند و من امروز بعد از گذشت یک سال همزمان با تولد یک سالگی دخترم برای تشکر و قدردانی از این عزیزان به اینجا آمده ایم.

در ادامه سرپرستار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان حکیم نیشابورهم گفت: جنین باید به طور طبیعی بین هفته ۳۸ تا ۴۲ متولد شود ولی نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ به دنیا می‌آیند نوزادان نارس تلقی می‌شوند.

فاطمه سیدآبادی افزود: این نوزادان به دلیل تکامل کامل اعضای بدن، نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و مراقبت‌های خاص و پیگیری همه جانبه از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی وضعیت بینایی و شنوایی هستند.

وی افزود: ما در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم یکی از مجهز‌ترین بخش‌های مراقبت ویژه استان را داریم و این مراقبت‌ها به صورت ۲۴ ساعته برای نوزادان نیازمند انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • تعداد بازیکنان و برنامه تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • تهران بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور دارد
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند