Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@19:37:34 GMT

قائدی آماده‌ی گرفتن نقشی کلیدی در تیم ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۰۳۶

قائدی آماده‌ی گرفتن نقشی کلیدی در تیم ملی

 شبیه‌ترین بازیکن به خداداد عزیزی. این عنوانی است که می‌توان با جسارت به مهدی قائدی داد.

به گزارش "ورزش سه"، همه ما از این مقایسه‌ها در فوتبال ایران زیاد دیده‌ایم: دایی دیگر، عابدزاده‌ای دیگر، کریمی‌ای دیگر، مهدوی‌کیایی دیگر و ... . ولی آن قدر این مقایسه‌ها بی‌حساب و کتاب بوده که همه در حد یک تیتر و عنوان بی‌پشتوانه باقی مانده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که هیچکس دایی نشده، علی کریمی نشده، عابدزاده نشده. نه اینکه کسی به گرد آنها نرسیده، چه بسا که مهاجم و دروازه‌بان بهتر از علی دایی و عابدزاده هم داشته و یا در آینده داشته باشیم اما کسی کمتر شبیه آنها شده. چه کسی توانسته همچون علی دایی با یک تکنیک نصفه و نیمه تازه از ۲۵ سالگی چهره شود و تا فینال لیگ قهرمانان برود و در بازی‌های بین‌المللی بدرخشد؟ چه کسی اعتماد به نفس و کاریزمای عجیب عابدزاده را داشته و یا توانسته همچون او میدان‌های بزرگی را برای ما در آورد؟ فوتبالیستی به کاملی کریم باقری دیده‌اید؟ یا علی کریمی دیگری که بتواند از تکنیک نابش به نحو احسن استفاده کند و در عین حال خصوصیات اخلاقی او همچون خونسردی و اعتماد به نفس را داشته باشد؟ همچون مهدوی‌کیا کسی را داشته‌ایم که در بوندس‌لیگا نزدیک به یک دهه با کمترین افت بازی کند؟

 

اما حکایت خداداد و مهدی قائدی فرق می‌کند. شبیه‌ترین بازیکن به خداداد عزیزی در طی همه سال‌های پس از او، همین قائدی بوده است. نه تنها به خاطر قد و قامت و هیکل که بیشتر به خاطر نوع فوتبال. قائدی همچون خداداد زیرنقش است، تکنیک نابی دارد که با سرعت خوب عجین شده. از اینها مهمتر قائدی دید خوبی در بازی کردن دارد. فضاها را خوب می‌بیند، چه وقتی که می‌خواهد توپ بگیرد و چه زمانی که می‌خواهد پاس بدهد و چه زمانی که پا به توپ جلو می‌رود و مسیرهای بهتر را انتخاب می‌کند.

 

درست همانند خداداد. همچون او خوب بلد است که در چه فاصله‌ای از بازیکن حریف بازی کند که به خاطر جثه ظریفش مقهور قدرت بدنی و بازی فیزیکی حریف نشود. اصلا با توپ آن قدر نمی‌ماند که فضاها را به روی خود ببندد تا در گوشه‌ای با یک تنه حریف، یا گیر افتادن در محاصره هیکلی قویتر از خود، توپ را از دست بدهد. او روز به روز به تایمینگی پخته‌تر در ضربه زدن به توپ رسیده. حالا به موقع‌تر از قبل پاس می‌دهد، به موقع از گوشه‌ها خود را به عمق دفاع حریف می‌رساند و به موقع برای گرفتن توپ عقب می‌آید و می‌داند کجا بایستد که بتواند و همه اینها او را شبیه‌ترین به خداداد کرده. وقتی در بازی با کامبوج در موقعیت خوب به بازیکن کناری‌اش پاس داد بیشتر هم به خداداد شبیه شد.

 

قائدی شبیه‌ترین بازیکن ایرانی به خداداد عزیزی است. همانقدر ریزنقش و با تکنیک و همان‌قدر تیزبین در دادن پاس. اعتماد به نفس او که زیادتر شود می‌توان یکی از پست‌های کلیدی تیم ملی را به او سپرد

 

همزمان با بالا رفتن تجربه بازی‌های بین‌المللی‌اش بهتر هم یاد گرفته در مصاف با مدافعان خارجی چگونه گلیمش را از آب بیرون بکشد. حالا او مفیدتر از قبل به توپ ضربه می‌زند. درست شبیه به خداداد که علیرغم داشتن تکنیک زیاد، به موقع پاس می‌داد. چند باری در شرایط سخت نشان داده که چگونه با یک ضربه ساده دروازه حریفان را باز کند. بهتر از قبل هوشش در بازی را به کار می‌گیرد و همچون خداداد آنقدر جسارت دارد که در میان انبوهی مهاجم نامی تیم ملی برای خود به دنبال یک جای ثابت باشد.

 

نه اینکه بازی با کامبوج و دریبل زدن مدافعان ضعیف کامبوج ما را به این نتیجه رسانده باشد، اما قائدی نشان داده که آماده گرفتن پست کلیدی در تیم ملی می‌شود. او بهترین گزینه برای یک بازیکن تکنیکی پشت مهاجم اصلی است. قائدی قابلیت این را دارد که هم با با حضورش در یک سوم دفاعی حریف، مدافعان حریف را عقب نگه دارد و هم با تکنیکی که دارد می‌تواند انتقال سریع توپ از فاز دفاع به حمله را انجام دهد. با سرعتش می‌تواند سریع توپ را بردارد و تبدیل به حمله کند و با دید خوبی که به اطرافش پیدا کرده بهتر می‌داند که در کدام فضا توپ بگیرد و با کمترین ضربه خود را به جلوی دروازه حریف برساند. همچون خداداد می‌تواند به عنوان یک مهاجم پاسور بازیکنان دیگر را در فضاهای خالی صاحب موقعیت کند. ذهن و هوش تاکتیکی خوبی دارد و قادر است با روش‌های مختلف بازی خود را هماهنگ کند.

 

با این روند، به زودی سرمربی تیم ملی مجبور خواهد شد از او بیشتر استفاده کند. این جوان که حالا با درس گرفتن از اتفاقات حاشیه‌ای، پخته‌تر از قبل زندگی حرفه‌ای‌ خود را مدیریت می‌کند،کاری کرده که نگاه‌ها به او جدی‌تر شود. تنها امیدواریم او بخشی از جنبه‌های رفتار حرفه‌ای خداداد را به ارث نبرد. عصیانی که در خداداد بود و باعث شد سال‌ها فوتبال ملی ما از نعمت استعداد او بی‌بهره شود را در وجود قائدی نبینیم خوشحال‌ترمان می‌کند! اگر حرفه‌ای تر از خداداد به فوتبال نگاه کند و اگر برعکس او زیاده‌خواه باشد و افق‌های بلندی را برای خود تعریف کند، می‌توان انتظار داشتن یک لژیونر موفق را در فوتبال اروپا برای سال‌های بعد داشت.

 

حجت شفیعی

تیم ملی ایران استقلال تهران مهدی قایدی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران استقلال تهران مهدی قایدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس عصر پنجشنبه در یک بازی حساس و البته دشوار مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت. 
اوستون اورونوف وینگر تکنیکی سرخ‌ها که با مصدومیت در بازی ملوان از ترکیب خارج شد همچنان به‌خاطر نمایش‌های تکنیکی خود و شناخت تیم‌های مقابل هدف بازیکنان حریف است تا به نوعی موتور تهاجمی پرسپولیس از چپ خاموش شود.

اورونوف که ظاهرا مشکلی برای بازی مقابل صنعت نفت ندارد احتمالا در آبادان هم فیکس خواهد بود اما احتمالا روز ویژه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت. 

برای صنعت نفتی‌ها و هوادارانش که خودشان را برزیل ایران می‌دانند شاید چندان جالب نباشد که یک بازیکن تکنیکی از ازبکستان مقابل آنها هنرنمایی کند و به همین خاطر احتمال اینکه کل کل حرکات تکنیکی بین او و چند مهره حریف در بگیرد بالاست. 

در عین حال بازیکنان تیم میزبان سعی خواهند داشت تا این بازیکن تکنیکی را هر طور که هست متوقف کنند یا از کار بیندازند. 
به همین خاطر شاید وینگر تکنیکی ازبک‌ها در آبادان سخت‌ترین روز خود در فوتبال ایران را سپری کند ضمن اینکه جو ورزشگاه آبادان، شرایط چمن ورزشگاه تختی و البته نیاز حریف به کسب امتیاز کار اورونوف و همبازیان تکنیکی‌اش که انتظار از آنها بالاست را دشوارتر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حمله عصبی به هوادار استقلال بعد از گل‌های حریف
  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • تلاش استقلال برای پس گرفتن صدر جدول از پرسپولیس
  • ماجرای پای چپ بی‌قرار ستاره جوان پیکان!
  • کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان
  • حریف استقلال روی چمن صاف آماده می‌شود(عکس)
  • ستاره سابق فرانسه ول‌کن امباپه نیست!
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!