Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزانه دار مجمع نمایندگان استان تهران درباره وعده های انتخاباتی کاندیداها اظهار کرد: رونق اشتغال و تولید و حمایت از جامعه کار و تولید دغدغه جامعه کارگری است. - اخبار اقتصادی -

رضا توسلی, عضو هیات مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره انتظارات جامعه کارگری از برنامه های کاندیدها  اظهار کرد:مطالبات جامعه کارگری می بایست در راس برنامه های اعلامی کاندیدها باشد و آنها می بایست برنامه های خودشان را  در خصوص مهمترین مطالبات از قبیل امنیت شغلی،معیشت  و مسکن اعلام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال کارگری ادامه داد: قراردادهای موقت بزرگترین آسیب را به جامعه کار و تولید می زند و انتظار داریم که در دولت آینده به این مساله به طور جدی ورود و موضوع قراردادهای موقت کار را اصلاح نمایند.

خزانه دار مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه اجرای صحیح قانون کار در راستای تأمین معیشت را از دیگر مطالبات کارگران از دولت برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه طی این سالها اجرای صحیح ماده 41قانون کار را از سوی دولت ها شاهد نبودیم. ما معتقدیم که قانون در خصوص تعیین دستمزدمشکل ندارد بلکه دولت ها از اجرای آن تمکین نکرده اند و اگر به ماده 41طی این سالها به درستی اجرا می شد کارگران مشکل معیشتی نداشتند.

وی درباره وعده های انتخاباتی کاندیداها اظهار کرد: کاندیدا به جای شعار و فریبکاری و بهبود در  فضای مجازی و اعلام افزایش مبلغ یارانه ،باید از برنامه هابرای رونق اشتغال و تولید و حمایت از جامعه کار و تولید سخن بگویند.

توسلی ادامه داد: در چند سال گذشته بیشتر شعارهای سال اقتصادی و بر محور تولید بوده است؛ مقام معظم رهبری ضرورت توجه به مباحث رونق تولید و اشتغال و معیشت کارگران و اقتصاد کشور در چند سال گذشته بارها تذکر دادند لذا رئیس جمهور آینده باید طرحی در حمایت از تولید و اشتغال جوانان ارائه دهد و توقع داریم در مناظرات، بیشتر به مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال جوانان  و معیشت کارگران که دغدغه خانواده ها است، بحث شود و رویکردها به این سمت و سو باشد.

توسلی گفت:در مناظرات پخش شده فقط یکی از کاندیدها ،حجه الاسلام رئیسی از برنامه ها و دفاع از مطالبات جامعه کارگری سخن گفت.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران، در پایان با بیان اینکه کارگران توان پرداخت هزینه اجاره و تهیه مسکن را در این شرایط ندارند درخواست کرد که کاندیداها می بایست برنامه ای برای این موضوع ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه کار و تولید مجمع نمایندگان جامعه کارگری استان تهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟

امروز جلسه‌ای با حضور اعضای کارگری شورای عالی کار، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از این است که دستور کار این جلسه بررسی مجدد برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ خواهد بود و احتمال می‌رود حق مسکن کارگران درصدی افزایش یابد، چرا که ثابت ماندن این آیتم پس از تعیین شدن مزد ۱۴۰۳ باعث اعتراض جامعه کارگری و انتقاد بخشی از نمایندگان مجلس شده است.

 با توجه به اینکه ۷۰درصد دستمزد کارگران صرف اجاره‌بها می‌شود، حق مسکن با مبلغ ناچیز آن، کمکی به هزینه‌های مسکن کارگران نیست، اما می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی را با افزایش رقم آن جبران کند.

پیگیری‌ها حاکی است که معاونت روابط کار امروز از اعضای شورای عالی کار درخواست کرده تا در جلسه‌ای گردهم آمده و مباحث مختلف مسائل کارگری را بحث و بررسی کنند. پیش‌بینی می‌شود خروجی این جلسه، افزایش حق مسکن و شاید بازنگری درباره مزد ۱۴۰۳ باشد.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟