Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تدابیر اتخاذ شده برای حفظ سلامت عوامل انتخابات و رای دهندگان به جام جم آنلاین گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به مردم این اطمینان را می دهیم که در این زمینه پروتکل‌های بهداشتی لازم تدوین و ابلاغ شده که به امید خدا با همکاری وزارت کشور و سایر ارکان برگزاری انتخابات به طور کامل رعایت خواهد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از این رو اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز، رعایت فاصله گذاری یک و نیم تا دو متری میان افراد، استفاده از ماسک و پاکسازی محیط است. ضمن اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع محصولات تبلیغاتی توسط نامزدهای انتخابات و هواداران آنها ممنوع می باشد. امیدوارم مردم به جوسازی هایی که رسانه های ضد انقلاب در راستای عدم شرکت مردم در انتخابات به راه انداخته اند، توجه نکنند. چرا که ستاد انتخابات کشور با همکاری استانداران و فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، مسئولیت نظارت و مراقبت از اجرای ضوابط پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و هیچ نگرانی ای از این بابت وجود ندارد.
 
او درباره جزئیات تزریق دوز دوم واکسن کرونا با واکسن‌های ایرانی اظهار کرد: بارها اعلام شده که واکسن خارجی در حال ورود به ایران است تا افرادی که در مرحله اول واکسیناسیون با واکسن خارجی واکسینه شدند در مرحله دوم هم بتوانند از همان نوع واکسن تزریق کنند. در غیر اینصورت تزریق دوز دوم از واکسن ایرانی برکت هم بلامانع است و هیچ جای نگرانی نیست. همچنین طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان، تزریق دوز دوم واکسن کرونا به فاصله 90 روز از تزریق دوز اول هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: تامین واکسن کرونا جزو اولویت های دولت است و هیچ کوتاهی در این مورد انجام نشده. باید توجه داشت که کشور ما تحریم است و شاید بتوان گفت یک پنجم از 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسنی که قرار بود از سبد کوواکس به کشور ما بدهند را ندادند. با این تفاسیر الان در ایران حدود 4 میلیون و دویست هزار نفر دوز اول واکسن را و حدود 700 هزار نفر دوز دوم آن را تزریق کردند و پیگیری های مجدانه ای در حال انجام است که تا چند روز آینده این مشکل مرتفع شود.   
 
او در پاسخ به این سوال که چرا دولت منتظر نماند که واکسن ایرانی وارد بازار شود تا تزریق هر دو دوز را با همین واکسن انجام دهد؟ بیان داشت: نمی توانستیم منتظر بمانیم. هجمه شدیدی در جامعه ایجاد شده بود مبنی بر اینکه چرا همه جای دنیا واکسیناسیون عمومی در حال انجام است و اینجا هیچ. به همین خاطر ما باید واکیسیناسیون را آغاز می کردیم و از آنجا که واکسن داخلی هنوز آماده نبود، این کار را با واکسن خارجی آغاز کردیم.
 
او در پایان با تاکید بر اینکه داوطلبانه واکسن ایرانی را در مرحله آزمایشی تزریق کرده، توضیح داد: خودم و خانواده ام در اردیبهشت ماه  واکسن ایرانی (کوو ایران برکت) را در مرحله آزمایشی تزریق کردیم و خوشبختانه هیچ مشکلی هم در مدت نداشتیم. الان 5 شرکت معتبر ایرانی در حال تولید واکسن کرونا هستند و از مردم می خواهم که به آنها اطمینان داشته باشم. بسیاری از مسوولان و سران و کارگزاران نظام واکسن های ایرانی را در مراحل آزمایشی تزریق کردند، برای آنکه اعتماد مردم به تزریق آنها جلب شود. تمام ما مسوولان جزو مردم هستیم و هر آنچه برای مردم می پسندیم برای خودمان هم می پسندیم. واکسن های داخلی از بهترین نوع واکسن ها در تمام دنیاست.  
 
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کرونا واکسیناسیون عمومی کوو ایران برکت سینوفارم سینوواک انتخابات ریاست جمهوری شعبات اخذ رای واکسن ایرانی واکسن کرونا تزریق دوز دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم

احسان یاسین، با حضور در برنامه رمضانی «محفل» ماجرای عارضه ای که حتی قدرت تکلم را از او گرفته بود و همینطور رهایی از این بیماری را بازگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت
  • افزایش ۱۳ درصدی ارزش ترانزیت خارجی گمرکات گلستان