Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر قارزی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانه روغنی کاملینا برای نخستین بار پاییز سال گذشته در این شهرستان کشت شده بود که در اولین فصل برداشت حدود ۴۰ تن از این دانه روغنی تولید شد.

وی با اشاره به اهمیت دانه‌های روغنی در بین محصولات زراعی ادامه داد: با توجه به سازگاری گیاه کاملینا در زمین و آب‌های کشاورزی جوین زمینه مساعد برای کشت این محصول در این شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: گیاه کاملینا کم آب‌ طلب و نسبت به تنش‌های محیطی و سرما مقاوم است و فصل کاشت آن در پاییز و برداشت محصول آن در انتهای فصل بهار است.

وی افزود: متوسط عملکرد این دانه روغنی ۲ تن در هکتار است که کشت آن برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

کاملینا یک دانه روغنی از خانواده براسیکاسه با نام علمی کاملینا ولگاریت است که روغن با کیفیت مطلوب از آن حاصل می شود و سرشار از امگا سه و ۹ می‌باشد. 

شهرستان جوین با بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین قابل کشت زراعی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی در تولید محصولات استراتژیک همچون گندم و دانه روغنی کلزاست. این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها کشاورزی دانه روغنی جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی دانه روغنی جوین کشاورزی دانه روغنی جوین دانه روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه های طلایی گندم کشور از مزارع جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت: در این زمینه ۱۲ مرکز خرید در منطقه فعال است که ۳ مرکز در سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی با همکاری مدیریت تعاون روستایی جهت سهولت در امر برداشت به این جمع اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده است افزود: گندم یکی از مهم ترین محصولات استراتژیک است و با توجه به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور با استفاده از برنامه های تحقیقاتی و توصیه های فنی تیم یاوران تولید از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه کود های شیمیایی پایه (پتاسه و فسفاته)، مدیریت مناسب آفات و علف های هرز است

وی افزود پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۹۰ هزار تن محصول گندم در جنوب کرمان برداشت و تحویل مراکز خرید و سیلو‌های نگهداری شود.

اجمد پور تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک بعمل آید.

دیگر خبرها

  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • بیش از سه میلیون مترمکعب آب در دشت‌های سبزوار صرفه‌جویی شد
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم کشور از مزارع جنوب کرمان