Web Analytics Made Easy - Statcounter

الناز خدایی فرد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: محصولات چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس، صنایع چرمی به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است. 

وی اظهار داشت: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی فرد با بیان اینکه صنایع‌دستی زنجان از جمله ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی، مصنوعات چرمی این استان را در جهان بلندآوازه کرده است، افزود: بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان ملیله کاری است که سال ۱۳۹۸ شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد. 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات و اشتغال‌زایی از اهم برنامه‌ها است، گفت: سال گذشته تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: همچنین۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی در استان با میزان اشتغال ۸۸۳ نفر برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام و مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان میراث فرهنگی زنجان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زنجان میراث فرهنگی زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هنرمند قزوینی نشان فاخر صنایع‌دستی کشور را کسب کردند

  به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت:  نشان فاخر صنایع‌دستی کشور به آثار شاخص و منحصربه‌فرد تولید شده توسط هنرمندان استان‌ها تعلق می‌گیرد و هرسال داوری آنها به صورت استانی و سپس در سطح ملی برای انتخاب آثار فاخر صورت می‌گیرد.   سیدمیثم حصاری افزود: در مرحله داوری استانی تعداد بر اساس شاخص‌هایی چون خلاقیت در طراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرا،  ۲۰ اثر از آثار هنرمندان توسط کارشناسان استان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور مورد داوری قرار گیرند.   او خاطرنشان کرد: در مرحله داوری ملی از پنج اثر ارسال شده اثر منبت چوب سیدمرتضی عبدحسینی و قفل سنتی استاد حسن کوکبی موفق به کسب نشان فاخر صنایع‌دستی کشور شدند.   حصاری یادآور شد: پیش از این نیز سه اثر دیگر از هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته تراش شیشه، نگارگری و خراطی چوب نیز موفق به دریافت این نشان ملی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • دو هنرمند قزوینی نشان فاخر صنایع‌دستی کشور را کسب کردند
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد