Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشنایی با مفهوم مهاجرت

به‌طور کلی مهاجرت (Migration) به معنای ترک محل زندگی برای اقامت در منطقه‌، شهر یا کشوری دیگر است. مهاجرت می‌تواند به‌صورت دائمی، موقتی یا فصلی باشد. یکی از جنبه‌های مهم مهاجرت در دنیای امروز، نیت مهاجرت است؛ بر این مبنا مهاجرت می‌تواند با یکی از دلایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یا برای یافتن شرایط بهتر برای زندگی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت مهاجرت یکی از پدیده‌های زندگی امروزی و تصمیمی مهم است که شناخت کافی درباره آن بسیار اهمیت دارد.

انواع روش‌های مهاجرت

یکی دیگر از روش‌های تقسیم‌بندی مهاجرت در دنیای امروز، دسته‌بندی آن براساس دلیل اصلی مهاجرت است که برای هرکدام از آن‌ها قوانین و روش‌های گوناگونی وجود دارد. هر فردی با توجه به توانمندی‌ها، دانش، مهارت‌ها، استعداد و شرایط مالی و خانوادگی می‌تواند به یکی از این روش‌ها اقدام به مهاجرت کند:

مهاجرت تحصیلی مهاجرت کاری مهاجرت از راه تولد مهاجرت از راه ازدواج مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت از طریق پناهندگی کشورهای مهاجرپذیر

بسیاری از کشورهای دنیا با شرایط و قوانین گوناگون اقدام به پذیرش مهاجران می‌کنند. متقاضیان مهاجرت نیز براساس روش و دلایل مهاجرت، کشورهای گوناگونی را مقصد مهاجرت قرار می‌دهند. برای مثال افرادی که به‌دنبال مهاجرت تحصیلی هستند، کشورهایی را مقصد مهاجرت قرار می‌دهند که دارای معتبرترین دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی باشند.

از سوی دیگر بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دائمی یا موقتی دارند کشورهایی را مقصد مهاجرت قرار می‌دهند که شرایط مطلوبی از نظر کیفیت و امکانات زندگی داشته باشند. براساس گزارش‌های جهانی توسعه انسانی سازمان ملل، بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی و میزان امید به زندگی برای مهاجران عبارتند از:

کانادا سوئیس سوئد استرالیا آلمان آمریکا نروژ دانمارک هلند فنلاند فرانسه انگلیس مزایای کلی انواع مهاجرت

مهاجرت باعث آشنایی و تاثیرپذیری فرهنگ‌های گوناگون از یکدیگر می‌شود. افرادی با اندیشه‌ها، رسوم و سبک‌های زندگی متنوع در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با ایده‌های جدید، هنرهای جدید و توانایی‌های یکدیگر آشنا می‌شوند. مهاجرت به‌طور کلی همچنین باعث ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کار، تحصیل، فعالیت‌های هنری، فرهنگی و اقتصادی می‌شود. در ادامه با مزایای کلی انواع مهاجرت آشنا می‌شویم.

مزایای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت است. در این روش شما باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، پذیرش تحصیلی بگیرید و یا در آزمون‌های آن دانشگاه نمره قبولی کسب کنید. برخی از مزایای مهاجرت تحصیلی عبارتند از:

استفاده از امکانات و تجهیزات عالی دانشگاهی بهره‌مندی از استادان برجسته تجربه زندگی در کشوری دیگر امکان کار همراه با تحصیل یادگیری یک یا چند زبان جدید ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور مبدا یا مقصد مهاجرت برخورداری از رزومه تحصیلی بهتر امکان اخذ اقامت بعد از تحصیل امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف مزایای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری عموما با هدف یافتن شغل بهتر با درآمد بیشتر و برخورداری از رفاه مادی و اجتماعی است. از سوی دیگر روش مهاجرت کاری، به سرمایه کمتری نسبت به روش‌های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیاز دارد. شما می‌توانید از طریق دعوتنامه کاری یا تخصص کاری از روش مهاجرت کاری استفاده کنید. از مزایای مهاجرت کاری می‌توان به این موارد اشاره کرد:

یافتن شغل و درآمد مطلوب افزایش مهارت‌های شغلی تجربه زندگی در کشورهای پیشرفته امکان اخذ اقامت دائم بعد از چند سال ایجاد رزومه کاری قوی مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

یکی از روش‌های مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته یا درحال توسعه، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. هر یک از کشورهای مقصد مهاجرت در این روش، قوانین متفاوت و میزان سرمایه‌گذاری متفاوتی را برای مهاجران در نظر می‌گیرند.

یکی از انواع این روش این است که دولت‌ها مبلغ معینی را برای اجرای برخی پروژه‌ها در نظر می‌گیرند و در ازای آن، به فرد سرمایه‌گذار، اقامت موقت می‌دهند. این مبلغ بعد از انجام پروژه به او بازگردانده می‌شود اما سودی به او تعلق نمی‌گیرد. روش دیگر، کارآفرینی یا ثبت شرکت است که براساس یک طرح توجیهی انجام می‌شود. برخی از مزایای این روش مهاجرت عبارتند از:

امکان استفاده از تسهیلات حمایتی دولتی با نرخ بهره پایین ساده بودن امکان دریافت اقامت دائم دریافت بیمه‌های بیکاری و بازنشستگی امکان تبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای دیگر شناخت بهتر نسبت به بازارهای گوناگون بین‌المللی عدم نیاز به مدرک زبان عدم نیاز به مدرک تحصیلی

چگونه یک مهاجرت موفق داشته باشیم؟

مهاجرت تصمیمی بسیار مهم است که می‌تواند تمامی وجوه زندگی یک فرد و خانواده او را تغییر دهد. این تغییر همیشه مثبت نیست، زیرا برخی افراد با تصمیم‌گیری‌های عجولانه و اتخاذ روش‌های نادرست، در رسیدن به اهداف خود از مهاجرت شکست می‌خورند. به‌طور کلی مهم‌ترین اصل در زمینه انواع مهاجرت، تحقیق و بررسی بسیار در زمینه انواع روش‌های مهاجرت، آشنایی با قوانین مهاجرت، شرایط و مدارک مورد نیاز و بهره‌مندی از دانش مشاوران حرفه‌ای مهاجرت است.

اگر شما هم در زمره افرادی هستید که برای تجربه زندگی بهتر می‌خواهید یکی از روش‌های مهاجرت را انتخاب و برای آن اقدام کنید، ما تماس با مشاوران موسسه مهاجرتی صباپلن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. موسسه حقوقی و مهاجرتی صباپلن با تیمی مجرب از مشاوران متخصص آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت است. با صباپلن، مهاجرتی آگاهانه و موفق را تجربه کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: مهاجرت مهاجرت تحصیلی مزایای مهاجرت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری روش های مهاجرت مزایای مهاجرت مهاجرت تحصیلی مقصد مهاجرت مهاجرت کاری روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا شجریان، خواننده محبوب و استاد آواز موسیقی اصیل ایران در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش قاری قرآن بود و صوت قرآن را از ۸ سالگی به محمدرضا که صدای خوشی داشت نیز آموخت.

به گزارش ایلنا، شجریان با اولین معلم موسیقی خود در سال ۱۳۳۶ زمانی آشنا شد که برای تحصیل به دانشسرای مقدماتی مشهد وارد شد. وی دو سال بعد علاوه بر تلاوت قرآن، برای رادیو خراسان آوازهای بدون موسیقی را نیز اجرا کرد.

شجریان که پس از دریافت دیپلم از دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود از سال ۴۶ پس از چند سال تدریس در دبستان‌های مشهد به تهران منتقل شد. وی در تهران نزد اسماعیل مهرتاش درس آواز آموخت و همزمان خوشنویسی و نوازندگی سنتور را نیز پی گرفت.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال ۴۶ در غالب برنامه «برگ سبز شماره ۲۱۶» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ پدرش به خوانندگی آواز توسط وی رضایت داد و شجریان با نام خود در رادیو و تلویزیون حاضر شد. او در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و آموزش سنتور و ردیف آوازی «صبا» را نزد وی آغاز کرد.

شجریان همزمان با هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوازه متخلص به «سایه» آشنا شده و به واسطه وی همکاری با برنامه «گلها» در رادیو را آغاز کرد. محمدرضا شجریان در این مدت در رادیو با بزرگان موسیقی نظیر احمد عبادی، حسن کسایی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فرامرز پایور قطعات بسیاری را اجرا کرد.

شجریان آموزش سبک آوازی «طاهرزاده» را از سال ۱۳۵۱ نزد «نور علی خان برومند» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ نیز با عبدالله دوامی آشنا شد و ردیف آوازی وی را آموخت. او در همان سال در کنار هنرمندان بی نظیر موسیقی سنتی ایران نظیر محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به سرپرستی داریوش صفوت پیوست.

سال ۱۳۵۴ شجریان به همراه محمرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر در «جشن هنر شیراز» کنسرت «راست پنجگاه» را اجرا کردند. محمدرضا شجریان که پیش از انقلاب سال ۵۷ رادیو ملی را مانند بسیاری دیگر از هم دوره‌های خود ترک کرد. وی به همراه محمدرضا لطفی و حمایت هوشنگ ابتهاج که او هم پس از رویداد تلخ میدان ژاله از کار در رادیو دست کشیده بود، کانون «چاووش» را بنیان گذاشت.

شجریان با کانون چاووش که اکثر اعضای آن از گروه شیدا و عارف بودند آثار بسیاری را خواند که تعداد زیادی از آن‌ها محتوای انقلابی و ملی داشتند. «شب نورد» یا (برادر نوجوونه) از چاووش ۲ و «سپیده یا ایران‌ای سرای امید» و «ایرانی به سر کن خواب مستی» از چاووش۶، «همراه شو عزیز» و «ایران خورشیدی تابان دارد» از چاووش، از جمله این آثار هستند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899158

دیگر خبرها

  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟