Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وضعیت شکننده کرونا در آذربایجان شرقی موجب شده تا مسئولان درمانی به رغم کاهش فوتی ها هنوز از اعلام وضعیت عادی در استان خودداری کنند. از سوی دیگر در تعطیلات اخیر تعداد زیادی ازشهروندان استان به مناطق جنوبی کشور از جمله کیش و قشم سفر کرده اند که نگرانی از ورود سویه های جدید کرونا را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: با وجود اینکه  آمار فوتی‌های کرونایی استان تک رقمی شده و به تعداد ۸ الی ۹ نفر در روز رسیده اما هنوز نگران آغاز موج های بعدی کرونا هستیم.

سیمین خیاط زاده درباره آخرین وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: با وجود تثبیت وضعیت کرونایی استان اما هنوز نگرانی در مورد میزان ابتلای روزانه وجود دارد زیرا ۲۰ الی ۲۵ درصد از تست‌های روزانه تشخیص کرونا، مثبت هستند در حالی که این میزان باید به حد ۱۰ درصد برسد تا از بابت کاهش چرخه این ویروس در بین مردم اطمینان داشته باشیم.

وی افزود: آن‌چه که اکنون ما را نگران می‌کند، بروز سویه‌های هندی و آفریقایی کرونا در مناطق جنوبی کشور به خصوص جزایر گردشگری کیش و قشم است.

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی متذکر شد: اگر چنانچه مسافرت‌های مردم استان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این مناطق انجام گیرد، قطعا در ورود این نوع ویروس‌ها به استان نقش خواهند داشت.

کد خبر 606895

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فتحی اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

فتحی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده‌های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشور‌ها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازار‌های جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

به گفته فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی ۷.۵ درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است. ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به طور متوسط یک دلار است.

 

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی