Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود:  تصمیم منع موقت محدودیت تردد شبانه در استان با توجه به  رفت و آمد کاندیداها و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی  اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: موج چهارم کرونا در این استان کمرنگ شده و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی  مصوبه  منع موقت محدودیت تردد شبانه را باید  به ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کند تا زمینه اجرایی آن در آستانه انتخابات ۱۴۰۰مهیا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: کاهش تدریجی شیوع بالای ویروس کرونا به صورت پلکانی ۲ هفته اخیر در کشور اتفاق افتاده و استان مرکزی در آمار  بستری بیماران و  شاخص خدمات سرپایی به مبتلایان کووید ۱۹ نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و شاخص‌های آن پایین‌تر است.

آقازاده  با بیان اینکه  استان مرکزی در شاخص بستری رتبه ۲۲ کشور و در تعداد فوت شدگان رتبه ۱۶ را دارد ، بیان کرد: وضعیت تثبیت شده کنونی نتیجه مشارکت مردم، کادر درمان و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بوده  و همراهی مردم در زدن ماسک قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای  استان مرکزی فراهم شده و نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روند تبلیغات نامزدها اعمال می‌شود.

استاندار مرکزی  اظهار داشت: تبلیغات انتخاباتی به‌صورت تجمع افراد از جمله نگرانی‌ها  بود که به ویژه در تفرش ، آشتیان و فراهان تدابیر خاص برای پیشگیری از تجمع اتخاذ شده است.

آقازاده گفت: از همه مردم و هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست می‌شود که حفظ سلامت مردم در اولویت برنامه‌های تبلیغی آنان باشد و  پروتکل‌های انتخاباتی را رعایت کنند.

وی  افزود:  با تدابیر خاص ستادهای انتخابات هیچ نگرانی در خصوص کرونا برای شعب اخذ رای وجود ندارد و فرمانداران با حساسیت بر این موضوع نظارت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستورالعمل ویژه ویروس کرونا به ستادهای انتخاباتی استان ابلاغ شده و باید مفاد آن با جدیت رعایت شود  تا با نقض دستورالعمل برای رای دهندگان خطری ابتلا به وجود نیاید.

«بهروز اکرمی» افزود: چهارده ماه است که کشور و دنیا  با مخاطرات کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و بهترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس با سویه‌های جدید رعایت شیوه‌نامه‌ها است

وی اظهار داشت: میانگین انجام تست سریع کرونا در استان مرکزی  از ۱۶ درصد به هشت درصد کاهش یافته که نشان دهنده وضعیت مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگرانی مجموعه بهداشتی استان برگزاری نشست‌های تبلیغاتی نامزدها  و تجمع مردم در فضاهای سربسته است که این مسئله برای حوزه انتخابیه  آشتیان، تفرش و فراهان باید با نظارت بیشتری انجام شود.

دکتر« محمد جمالیان» افزود: محل پخت، بسته‌بندی و توزیع غذا برای ستادهای انتخاباتی باید زیرنظر دستگاه‌های ناظر بهداشتی استان باشد و این مهم  به روز انتخابات موکول نشده و از هم‌اینک اقدامات با جدیت دنبال شود.

وی اظهار داشت: فرمانداری‌ها باید برای هرگونه تجمع که عامل انتشار کووید ۱۹ است برخورد کنند زیرا ایناجتماعات در استان‌های دیگر موجب رقم خوردن تجربه تلخ و اوج گیری دوباره ویروس کرونا و رنجش کادر درمان و نگرانی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: مبتلایان کووید ۱۹ این استان  از هفته سوم خرداد در مقایسه با هفته دوم خردادماه  از یک هزار و ۱۷۵ به ۸۱۵ مورد رسیده است.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: شمار  افراد بستری در مراکز درمانی استان از ۱۴۳ به ۱۱۰، و خدمات‌گیران سرپایی کووید ۱۹ این خطه  از ۱۳۹ مورد به ۷۰۵ بیمار رسیده و در قیاس آمار هفته دوم و سوم خرداد فوت شدگان از ۳۳ نفر به ۱۷ نفر رسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: منع محدودیت تردد شبانه با موضوع انتخابات به صورت موقت نیازمند امور کارشناسی است و اگر تاثیرات  این تصمیم در شیوع دوباره کرونا اثر محدود دارد انجام شود.

«محسن خیرمند» افزود: متاسفانه برخی صاحبان  اصناف در مرکز شهر اراک نسبت به زدن ماسک کم توجه هستند که دستگاه‌های متولی باید در این زمینه با جدیت بیشتری نظارت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خاموشی روشنایی پارک‌ها در هنگام شب موجب بروز خطرات جانی و امنیتی است بنابراین باید برای این مهم هم تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی نیز گفت: ۴۰ هزار و ۲۰ مورد تخلف تردد شبانه از اول فروردین تا اول تیرماه امسال به ثبت رسیده که منجر به جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای خودروهای غیربومی و همچنین ۴۵ هزار و ۷۸۳ مورد اعمال قانون به میزان ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده است.

سرهنگ «سید علی حسینی» افزود: ۲۰ هزار و ۷۰۶ مجوز تردد نیز امسال توسط فرمانداری‌های استان صادر شده است.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و ۷۶۲ مورد پرونده رسیدگی به واحد اجرایی پلیس راهور در خصوص اعتراض به جریمه امسال توسط پلیس راهور تشکیل شده است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس به صورت همزمان ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اراک استان مرکزی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اراک انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اراک استان مرکزی محدودیت تردد شبانه ستادهای انتخابات ویروس کرونا استان مرکزی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در محورهای مواصلاتی مازندران اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ یدالله جهان‌تاب محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته را این گونه توضیح داد: محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه 5 اردیبهشت تا شنبه 8 اردیبهشت 1403 در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 الی ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/08 از محور‌های هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه  تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود، افزود: در محور کندوان محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ 1403/02/07 اعمال می‌شود به گونه‌ای که از ساعت 14 آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

جهان تاب گفت: از ساعت 15 ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد به صورت کامل بوده و  از ساعت 17 از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد: از ساعت 24 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده  و تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 12 از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی به برخی محدودیت‌های محور هراز اشاره کرد و گفت: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ 1403/02/07 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: در نقلیه سنگین به استثناء حاملین موادسوختی و یا فاسدشدنی در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد و در محور هراز تردد همه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 و همچنین از ساعت 6 الی 24 روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های 1403/02/06 و 07 از محور هراز ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین