Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@04:16:21 GMT

بورس امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۵۳۷

بورس امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

مدت زیادی است که نماد شرکت آبسال در بازار بورس دچار مشکل نقد شوندگی شده است، با توجه به نسبت پی بر ای خوب شرکت نیاز به ورود یک بازار گردان برای این نماد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه ۲۲ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۷۳ واحدی به سطح ۱.۱۱۴.۸۷۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۲.۲۹۳ واحدی در سطح ۳۷۸.۴۵۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۶۱ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۶۱ درصدی را تجربه کردند.

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۴ واحدی به سطح ۱۷.۴۵۹ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۳.۷۰۲ و ۱۲۶.۶۶۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب 5.2B و 1.3B بود.(B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

شرکت آبسال

نگاهی به عملکرد شرکت آبسال

سود خالص شرکت با رشد ۱۶۵ درصد از ۴۹ میلیارد به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود پایه هر سهم معادل با ۴۶۸ تومان می‌باشد و در حال حاضر پی بر ای این شرکت معادل با ۱۱ واحد می‌باشد، در حالی که شرکت پی بر ای متعادلی به خود گرفته است اما شرکت در صف فروش سنگینی قرار دارد.

تولیدات شرکت

حجم فروش محصولات شرکت تقریباً یک رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

تغییرات حقوق مالکانه

سود انباشته شرکت با رشد ۱۶۹ درصدی به ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

آبسال و مشکل شدید نقد شوندگی

مدت زیادی است که نماد شرکت در بازار بورس دچار مشکل نقد شوندگی شده است، با توجه به نسبت پی بر ای خوب شرکت نیاز به ورود یک بازار گردان برای این نماد است.

آیت الله رئیسی می‌گوید: بازار سرمایه دغدغه امروز مردم است و موضوع مهمی است. زیرا مردم اعتماد کرده و به این بازار آمده‌اند برای اینکه بتوانند از این بازار نفعی حاصل کنند. بازار سرمایه یکی از منابع مهم برای تولید و تأمین مالی در کشور است و باید به همین سمت حرکت کند.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص بازار سرمایه گفت: در اسفندماه بانک مرکزی برای حل مشکل یک مؤسسه، ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق آن را خریداری کرد تا مشکلش حل شود اما همین بانک مرکزی حاضر نبود کمتر از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حل مشکل بورس ارز صندوق توسعه را خریداری کند.

همتی: سقوط بورس به دلیل دعوای وزیر اقتصاد و وزیر نفت بود

در ظرف یک سال سه بار رئیس بورس را تعویض کرده‌اند. با دخالت‌های سیاسی بورس را به بازاری غیر قابل کنترل تبدیل کردند. اواسط تیر در نامه‌ای به رئیس جمهور گفتم که قضیه بورس دارد خطرناک می‌شود و رونوشت این نامه را به رهبری هم دادم. بعد از نامه‌ی من باز مسئولان مردم را تشویق به حضور در بورس کردند. رهبری نظر من را تأیید کرده بودند و گفتند برای بورس تدبیر کنید. قرار بود صندوق توسعه ملی یک درصد از منابع ریالی را به صندوق توسعه بازار اختصاص دهد. صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی ربطی ندارد. به خاطر اقدامات مهم بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی بهترین راه را در مقصر جلوه دادن ما در مورد سقوط بورس دیدند. همه تصور می‌کردند ارز تا ۴۰ هزار تومان و ۶۰ هزار تومان بالا می‌رود و می‌گفتند سهام نیز باید با این قیمت محاسبه شود از زمان بالا رفتن سود بین بانکی تا زمان سقوط بورس یک ماه و نیم فاصله بود، برخی می‌خواستند رئیس بانک مرکزی را ناموفق جلوه دهند. شاید احساس کرده بودند که می‌خواهم کاندیدا شوم.

اخبار شرکت‌ها

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: نظر ما این است که دولت آینده به جای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که منجر به ایجاد رانت و فساد در سیستم دارویی بوده و بحث‌برانگیز بوده، بهتر است ارز نیمایی دهد و ارز دارو تا جای ممکن تک‌نرخی شود. اگر هم دولت خواست یارانه‌ای به دارو دهد، آن را در اختیار بیمه قرار دهد تا به مردم فشار وارد نشود.

شرکت چادرملو موفق شد از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه ۲۳۱ هزار و ۷۵۴ تن فولاد تولید کند.

به گزارش روز دوشنبه سایت خبری- تحلیلی معدن ۲۴، مجموع فروش فولاد این شرکت در ۲ ماهه امسال ۱۷۵ هزار و ۱۹۱ تن بود. در این مدت ۶۲۲ هزار و ۲۶۶ تن گندله در شرکت تولید و ۱۶۸ هزار و ۹۰۶ تن از آن به فروش رفت.

همچنین تولید آهن اسفنجی در چادرملو تا پایان اردیبهشت‌ماه ۲۹۱ هزار و ۱۸۵ تن بود. با این حال، طی روزهای یاد شده در مجموع ۲۵۳ هزار و ۹۰۶ تن آهن اسفنجی در چادرملو مصرف شد. شرکت ملی صنایع مس ایران موفق شد رکورد جدیدی را در زمینه فروش و تحویل روزانه اسیدسولفوریک به مشتریان در ۱۲ خردادماه سال جاری با رقم ۳ هزار و ۷۵۲ تن ثبت کند.

شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌های جداگانه از پذیرش کالای سیمان شرکت‌های سیمان تهران، شمال، بهبهان، سیمان شرق، ارومیه، خوزستان، مازندران، سیمان دورود و بجنورد خبر داد.

در خصوص تعیین دستوری قیمت خودرو معاون قضائی دادستان کل کشور تاکید دارد که دولت آینده بایستی با شجاعت به این مسئله ورود کند. اعضای انجمن همگن قطعه‌سازی، خودروسازان کشور و معاون قضائی دادستان کل کشور متفق‌القول معتقدند که اعمال قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو نتیجه‌ای جز ایجاد رانت و گرفتار کردن خودروساز و قطعه‌ساز در باتلاق کسری نقدینگی و زیان‌دهی نداشته است.

عرضه‌های مس در بورس کالا از سوی بخش خصوصی سرعت می‌گیرد

شرکت مدیریت توسعه معادن مبدا از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مبدا از تولیدکنندگان مس کاتد در شهرستان نائین است.

مسعود مطلبی، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه معادن مبدا عنوان کرد: این شرکت با تولید به میزان یک تن در روز فعال است. دو معدن در نائین و انارک برای تأمین خوراک و تضمین تولید مستمر، در اختیار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه معادن افزود: طبق برنامه‌های شرکت تا شش ماه آینده ظرفیت تولید به روزانه یک و نیم تن در روز کاتد با عیار ۹۹.۹۹ خواهد رسید.

وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای شرکت به پیگیری برای دو مجوز اشاره کرد و گفت: یکی از این مجوزها در خصوص احداث واحد تولید کاتد مس به روش هیپ لیچینگ با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال است و مجوز دیگر در خصوص واحد تولید کنسانتره مس است.

مطلبی تصریح کرد: طبق برنامه‌های شرکت تا یک ماه آینده اولین محصول شرکت را در بورس ارائه خواهیم کرد و تا پایان شهریور بحث صادرات را برای شرکت در نظر داریم.

بازارهای جهانی

طی دو روز اخیر قیمت سنگ آهن و شمش فولاد در چین تقویت شده است. سنگ آهن به ۲۲۰ دلار نزدیک شده و شمش در چین با مالیات به ۸۰۰ دلار در هر تن رسیده است.

تقویت قیمت لوله‌های فولادی در آمریکا نیز به رشد قیمت ورق منجر شده است. این مساله این انتظار را فراهم کرده که قیمت‌ها در Cis نیز بهبود یابد. شمش در CIS هر تن ۶۴۵ دلار است با این حال چون واردات چین با حدود ۶۹۵ دلار صورت گرفته، برخی انتظار دارند که ایران در روزهای آتی، شمش را با قیمت مشابه Cis یا حتی بالاتر صادر کند.

بر اساس گزارش‌ها، اوپک در ماه می ۲۵.۴۶ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده که رشد ۳۹۰ هزار بشکه در ماه را نشان می‌دهد. ایران در ماه می با ۴۲ هزار بشکه افزایش در تولید نسبت به ماه قبل، دو میلیون و ۴۵۵ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده است.

پیش بینی اوپک از تقاضای بالاتر برای نفت، ️اوپک با وجود ابهامات مرتبط با کرونا، همچنان انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ بهبود قوی تجربه کند و به نفت بیشتر این گروه نیاز باشد. همچنین اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت این گروه را تغییر نداد و ۲۷.۷ میلیون بشکه در روز ارزیابی کرد. این به معنای آن است که اوپک همچنان فضا برای افزایش بیشتر تولید در نیمه دوم امسال دارد.

چین و ایالات متحده در حال رقابت در بازار کالاهای کمیاب هستند تا اقتصاد خود را پس از کرونا بازسازی کنند. این رقابت قیمت‌ها را مدام افزایش می‌دهد و در حال حاضر برای برنامه‌های بهبود اقتصادی، پکن تبدیل به تهدید شده است.

هزینه همه کالاهای مورد نیاز برای رونق زیرساخت‌ها پس از کرونا، از فولاد و زغال سنگ گرفته تا شیشه و سیمان، در حال افزایش است. قیمت میلگرد، اخیراً در شانگهای به ۹۶۵ دلار در هر تن رسیده که با ۴۰ درصد افزایش یک رکورد جدید محسوب می‌شود. سنگ آهن هم که برای ساخت فولاد استفاده می‌شود، در بورس اوراق بهادار دالیان به بیش از ۱۹۴ دلار رشد داشته که از ابتدای سال ۲۵ درصد افزایش یافته است. در عین حال قیمت زغال سنگ حرارتی، شیشه و آلومینیوم در چین به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت گچ نیز در حال افزایش است. وضعیت فولاد چنان حاد شده است که رهبران چین نسبت به آسیب رسیدن به اقتصاد هشدار می‌دهند

تأثیر در شاخص کل

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

نقشه بازار بورس

کد خبر 500029

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز اخبار بورس امروز نقشه بازار بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود علت افت بازار بورس امروز وضعیت بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت رشد بورس امروز بورس امروز بازار بورس بازار بورس انرژی وضعیت بازار بورس آخرین وضعیت بازار بورس تحلیل بازار بورس پیش بینی آینده بازار بورس صندوق تثبیت بازار بورس کنترل بازار بورس رشد بازار بورس شاخص بورس شاخص بورس تهران شاخص بورس های جهانی رشد شاخص بورس افت شاخص بورس دلیل ریزش شاخص بورس چیست روند صعودی شاخص بورس ریزش شاخص بورس شاخص کل بورس کاهش شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس افزایش شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان بازار سرمایه صندوق توسعه بانک مرکزی بازار بورس پی بر ای شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران نوسان صف خرید و صف فروش در بازار در محدوده یک درصدی موج می‌زد و نمادهایی مثل خودرو و فولاد در این بازه محدود در تلاش برای شکستن محدودیت‌ها بودند.

به گزارش اکوایران، بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان با ارزش معاملاتی پایین در حال سپری کردن روزهای پایانی فروردین ماه 1403 است روزهایی که برای سال 1402 و در این بازه زمانی ارزشی بیش از 9 هزار و 800 میلیارد تومان را برای معاملات در بازار ثبت می‌شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نهایت و در سومین روز محدوده شده در دامنه نوسان یک درصدی 4 هزار و 900 واحدی افت کرد اما نمادهایی مثل خودرو و فولاد تلاش کردند تا از منفی های بازار خلاصی پیدا کنند و برای فرار از محدودیت های ایجاد شده برای دامنه نوسانی قیمتی خود از صف فروش به صف های خرید برسند.

ارزش معاملات 4 هزار و 600 میلیارد تومان را به خود گرفت و ارزش بازار نیز در محدوده 7 هزار و 631 هزار میلیارد تومانی ماند.

گروه فلزات اساسی بیشترینارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه خودرویی و گروه شیمیایی ها به ترتیب با ارزش معاملات 258 و 158 میلیارد تومانی در رتبه های دوم وسوم ایستادند.

عده‌ای از فعالان بازار معتقد هستند احتمالا بازار ساز در تلاش است تا با مثبت نشان دادن نمادهای لیدر بازار سرمایه این موضوع را در ذهن بازار ایجاد کند که بازار برای روز چهارشنبه (فردا) که قرار است دامنه نوسان به حالت قبل برگردد در بازار مسیر صعودی قرار بگیرد و این موضوع کمی نگران کننده است.

از سویی تعداد دیگری از افراد در فضای مجازی با راه اندازی نظرسنجی‌هایی خواستار حفظ دامنه نوسان برای مدت زمان بیشتری بودند و این درخواست را از سازمان بورس داشتند که وضعیت محدود دامنه نوسان را تا اطلاع ثانویه تمدید کند. تا تب نقد کردن در بازار با گذشت زمان کاسته شود.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در خصوص وضعیت این روزهای ارز این طور گفته که ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

و به گفته ایرنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

اما تسهیل شرایط مالیات از زبان وزیر اقتصاد این طور بود که دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند. خاندوزی گفت: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

امروز هم شاخص کل با افت بیش از 5 هزار واحدی همراه شد هرچند که در ساعات پایانی بازار تقاضای نسبتا سنگینی در نمادهایی چون فولاد و خودرو ایجاد شد اما این موضوع خیلی نتوانست افت شاخص کل را محدود کند.

شایعاتی در بازار است که ممکن است مدیران بازار سرمایه برای کاهش تب فروش در بازار همچنان دامنه نوسان را محدود کنند اما از سویی هم باز شدن دامنه نوسان و برگشت به خالت قبل با توجه به مسائل و اخبار اقتصادی (و جدا از خبرهای سیاسی و احتمالات پیش رو) بازار می تواند به مسیر صعودی برگردد چرا که شایعه افزایش نرخ دلار نیما و کاهش فاصله آن با دلار بازار آزاد تحرکاتی در بازار ایجاد کرده است. اما ریسک سیاسی همچنان بر جو بازار غالب است.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور