Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از تکمیل ۱۸۳ کیلومتر فیبرنوری و اتصال ۵۳ سایت ارتباطی و مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، «بهروز رزمی» از تکمیل 183 کیلومتر فیبرنوری و اتصال 53 سایت ارتباطی و مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری استان خبر داد و گفت: مراحل اجرای 183 کیلومتر فیبرنوری در سه شهرستان گرمی، پارس آباد و اصلاندوز به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: 36 سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان گرمی، چهار سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان پارس آباد و 13 سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان اصلاندوز به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

رزمی با اشاره به اتصال سایت های ارتباطی به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه، یادآور شد: در شهرستان گرمی 10 سایت ارتباطی اپراتور همراه اول، دو سایت ارتباطی «های‌وب» و یک سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل به همراه 23 مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

وی افزود: دو سایت همراه اول، یک سایت «های‌وب» و یک مرکز مخابراتی در شهرستان پارس آباد و شش سایت همراه اول و هفت مرکز مخابراتی در شهرستان اصلاندوز نیز به شبکه فیبر نوری متصل شدند که گام مهمی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان محسوب می‌شود و ارائه سرویس های اینترنت پرسرعت در این شهرستان ها، ضروری است.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: سایت ارتباطی اتصال شبکه فیبر نوری توسعه فیبر نوری اردبیل مرکز مخابراتی در شهرستان شبکه فیبرنوری مرکز مخابراتی استان اردبیل سایت ارتباطی سایت و مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زارع پور با اشاره به طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: کاری که با یکدیگر و در کنار هم نزدیک به دو سال شروع کردیم کار بسیار بزرگی بود که می‌تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه‌ای تا چند دهه آینده رفع کند.

وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات افزود: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این طرح ، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته ایم که خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری رفع شده است به طوریکه اکنون می‌توانیم بگوییم که این طرح به نقطه مطلوبی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در سال جاری ، باید با حداکثر سرعت حرکت کرد گفت : عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده است و مسیر پیش روی این طرح اکنون هموار شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از طرح  فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهمترین آنها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتور‌های مورد تایید وزارت ارتباطات است.
زارع پور افزود: انتظار داریم تمامی اپراتور‌ها و مدیران استانی تمام قد و تمام وقت پای کار بیایند تا پوشش فعلی در سال جاری حداقل به دوبرابر یعنی ۱۴ میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین شده برای دستکم ۳ میلیون اتصال فیبرنوری برسیم که این یعنی شش برابر شدن مشترکین فیبرنوری که این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی طرح  است.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برای افزایش آمار اتصال کاربران به فیبر نوری نیز باید پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پیدا کند، گفت: اپراتور‌ها نیز حتما توجه داشته باشند که باید امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت برثانیه (یک گیگابیت برثانیه) را برای مشترکین فراهم کنند.
وی خطاب به اپراتور‌ها کفا » همانطور که در پروانه‌های صادره و توافقات آمده است اگر منطقه‌ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد حتما اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه اندازی کند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی