Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:19:19 GMT

بیش از ۲۸هزارو ۵۰۰ تن کالا از مرز بازرگان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۶۵۰

بیش از ۲۸هزارو ۵۰۰ تن کالا از مرز بازرگان صادر شد

مجتبی بازگیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محصولات شامل پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و نساجی است.

وی افزود: در این خصوص ۸۲۴ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی به دلیل بسته بودن مرز ۸۸ مورد بود.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۱۹۶ هزار و  ۲۴۶ تن است در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی هشت هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگیر با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای صادرشده از این گمرک ۹۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۶۷ دلار است، ادامه داد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم ۲۴۸ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۶۳۸ دلار برآورد می شود.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی مرز بازرگان بازرگان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی مرز بازرگان گمرک بازرگان آذربایجان غربی مرز بازرگان بازرگان صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی گمرک بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بیشترین صادرات کالا طی ۱۲ ماهه سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان با ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن انجام شد. ️

وی درباره میزان صادرات از دیگر پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در پایانه‌های مرزی خسروی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا، سومار یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن کالا، شیخ‌صله ۶۲۵ هزار تن کالا و شوشمی ۳۱۸ هزار تن کالا صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره عمده کالا‌های صادر شده از پایانه‌های مرزی نیز گفت: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالا‌هایی بودند که از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شد. ️

کهریزی درباره ناوگان ورودی به پایانه مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۷۸ هزار و ۶۱۴ هزار خودرو کالا‌های صادراتی را به پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه انتقال داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه