Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:11:41 GMT

آخرین فهرست‌بندی‌ها برای تصاحب کرسی شوراها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۱۹۴۶

آخرین فهرست‌بندی‌ها برای تصاحب کرسی شوراها

روز ۲۸ خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. تکاپوهای انتخاباتی از مدت‌ها قبل آغاز شده و نهادهای مجری و ناظر انتخابات، احزاب، چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی کارزار انتخابات را پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش آخرین رخدادها در خصوص انتخابات پیش رو طی شبانه‌روز گذشته را به صورت جمع‌بندی ارائه می‌کند. تازه‌ترین اخبار در مورد تحولات و رویدادهای مرتبط با برگزاری انتخابات و آخرین مواضع نهادهای مسئول در این امر، تشکل‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی انتخابات را در این گزارش می‌خوانیم.

آخرین مواضع نهادها در ارتباط با انتخابات

*کمیسیون تبلیغات انتخابات و در نظر گرفتن فرصت ۶ دقیقه‌ای برای همتی

کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی شکایت عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به وی فرصت احقاق حق ۶ دقیقه ای اختصاص داد.

شکایت همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به موارد مطروحه در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و به او جهت پاسخ به برخی اظهارات در مناظره ها فرصت احقاق حق داده شد.

*کمیسیون تبلیغات انتخابات و درنظر گرفتن فرصت ۸ دقیقه‌ای برای دولت

«سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری درگفت و گو با ایرنا از اختصاص زمان ۸ دقیقه‌ای به دولت برای دفاع از عملکرد خود در برابر سخنان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات خبر داد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، مقرر شد دولت در یک برنامه ضبط شده به مدت ۸ دقیقه، به اظهارات نامزدهای انتخابات در جریان مناظره اول و دوم پاسخ داده و از عملکرد خود دفاع کند.

 عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری زمان پخش برنامه دفاعیه دولت را پیش از آغاز سومین مناظره عنوان کرد و گفت: در صورتی که در مناظره سوم نیز درخواست‌ و شکایتی به کمیسیون ارسال شود، تا پیش از پایان زمان تبلیغات، شکایت‌ها قابل رسیدگی و پخش است.

وی درباره محورهای این فیلم ۸ دقیقه‌ای اظهار داشت: در جلسات کمیسیون نماینده وزارت کشور حضور داشت و از محورها مطلع است و به حوزه اطلاع رسانی دولت انتقال داده شده است.

 عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری درباره شکایت «سید ابراهیم رییسی» و «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» ‌ دو نامزد دیگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای دفاع از خود در برابر مطالبی که دیگر نامزده‌ها در مناظره اول و دوم به آنها گفتند، گفت: کمیسیون به آقای رییسی ۵ دقیقه و آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۲ دقیقه زمان برای دفاع از خود داد که البته این دو نامزد از این زمان استفاده نکردند.

* رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران: در بررسی صلاحیت‌ها مرّ قانون در کنار رافت اسلامی معیار بود

«احمد نادری» رییس هیات نظارت شوراهای استان تهران در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: در استان تهران از ۵ هزار و ۹۳۷ نفر شرکت‌کننده مجموعاً توسط نهادهای اجرایی و نظارت در مرحله شهرستان‌ها ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت داشتیم و ۹۰۸ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند. ۱۰۴۰ نفر نیز توسط هیات نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شدند که البته ما هر ۱۵۴۸ نفر را رسانه‌ای کردیم و از این ۱۵۴۸ نفر، ۱۲۸۰ نفر به هیات نظارت عالی استان که مرجع آن، ما بودیم، شکایت کردند و نتیجه این شد که ما ۴۲۵ نفر را به گردونه انتخابات بازگرداندیم.

رییس هیات نظارت شوراها ادامه داد: معیارهای ما در استان تهران اعمال مر قانون در کنار رافت اسلامی بود. ما از همه ادیان و مذاهب تایید صلاحیت داشتیم و نشان دادیم که بدون جناح‌بندی و حب و بغض به وظیفه خود پرداختیم.

*رئیس کمیته فن‌آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور: دستورالعمل تبلیغات انتخابات در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است

«امیر شجاعان» با اشاره به راه اندازی «سامانه انتخاب ایران» گفت: به منظور بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی در انتخابات و به ویژه ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی و مقابله با تخریب و شائبه‌افکنی علیه نامزدها و ضابطه‌مند نمودن تبلیغات درفضای مجازی، دستورالعمل تبلیغات انتخابات در فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور افزود: در اجرای مفاد این دستور العمل، سامانه انتخاب ایران، به عنوان بستر ارتباطی میان مردم، دست اندرکاران انتخابات، نامزدها و انتشار دهندگان، برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی و آگاهی از فعالیت‌های تبلیغاتی در این فضا راه‌اندازی شده است و این سامانه از طریق آدرس https://entekhabiran.moi.ir  در دسترس عموم مردم قرار دارد.

 به گفته شجاعان، در این سامانه اطلاعات مربوط به نامزدهای انتخابات قابل مشاهده برای رای‌دهندگان خواهد بود.

آخرین اخبار از احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب

*اطلاعیه دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات مقدماتی در «سرا»

دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات مقدماتی در سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان «سرا»، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در متن این متن این اطلاعیه آمده است: انتخابات مقدماتی برای گزینش لیست مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران در انتخابات شورای شهر تهران طی روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار شد و علی‌رغم همهٔ موانع و هجمه‌ها، به یاری خدا و تلاش بی‌وقفهٔ مجریان و ناظران انتخابات با مشارکت هزاران نفر از ‌اصلاح‌طلبان در تهران برگزار و گام بلندی در جهت تقویت مشارکت، دموکراسی و شفافیت در تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان اصلاح‌طلبان برداشته شد.

در ادامه می‌خوانیم: شمارش و تجمیع آراء صحت‌سنجی‌شده ساعت پایانی دیشب انجام و بر اساس تصمیم هیات رئیسه جبهه، گزارش آن به کمیته پایش و داوری جبهه، به عنوان نهاد ناظر بر اجرای انتخابات سرا، ارائه شده است. جلسهٔ کمیتهٔ پایش و داوری برای بررسی و صحت‌سنجی نتایج امروز برگزار و پس از تایید کمیته نتیجهٔ رای‌سنجی منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار از تشکل‌های میانه‌رو

*عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه : برای این‌که از یک کاندیدا حمایت کنیم یا خیر نتوانستیم تصمیم بگیریم

«محمود واعظی» در مصاحبه‌ای درباره حمایت حزب متبوعش از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در حزب اعتدال و توسعه تا امروز فرصت نکرده‌ایم که به مصادیق این چنینی در امر انتخابات ورود کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد:  جلساتی هم که در شورای مرکزی برگزار کردیم تماماً درباره تشویق مردم برای حضور در انتخابات، مشارکت حداکثری و این که باید یک انتخابات خوب و  پر شور داشته‌ باشیم بوده است و روی همه این موارد هم توافقات لازم انجام شد.

 وی ادامه داد: اما این‌که از یک کاندیدا حمایت کنیم یا خیر نتوانستیم تصمیم بگیریم و گفتیم، اعضای حزب خودشان بروند به فردی که فکر می‌کنند مناسب است، رأی بدهند.

آخرین اخبار از جناح اصولگرا

*اعلام فهرست «جهادگران» با شعار «تهران شهر زندگی»

مجموعه جهادگران ایران اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ۲۸ خرداد ماه، فهرست انتخاباتی ۲۱ نفره خود برای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران را اعلام کرد. نام‌هایی چون وهاب عزیزی، عبدالمقیم ناصحی،  مسعود زریبافان،  مهدی صیادشیرازی و ... در این فهرست به چشم می‌خورد.

*انتشار فهرست نهایی شورای وحدت برای شورای شهر تهران

بر پایه تصمیم نهایی هیات عالی شورای وحدت و پایان فرایند ارزیابی صلاحیت ها و شاخص های مورد نظر این شورا، لیست نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، روز پنجشنبه طی مراسمی رونمایی شد.

براین اساس، اسامی ۲۱ نفر نامزد مورد نظر شورای وحدت جهت انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر تهران به شرح ذیل است؛ مرتضی طلایی، عبدالمقیم ناصحی، اابوالفضل قناعتی،  ضرغام صادقی،  سعید طالبی نیا،  حسن بیادی، احمد نیکبختیان،  مسعود زریبافان،  مهدی وکیل پور، حسین اخگر پور،  فهیمه خان محمد زاده،  فرشته حشمتیان،  سیده سکینه عمرانی،  رقیه ودایع خیری،  علیرضا خجسته پور،  هاشم‌داداش پور،  فرید شهاب،  سید مجید صدری،  محمد وکیلی،  احمد کرمی،  سید حسن رجبی یکتا.

*سخنگوی شورای ائتلاف:  پس از اعلام فهرست ائتلاف‌ برخی شبهات مطرح شد که شفاف‌سازی می‌کنیم

«امیرابراهیم رسولی» با اشاره به برگزاری جلسه همفکری ۲۱ کاندیدای ائتلاف با حضور «غلامعلی حدادعادل» رییس این شورا گفت: در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای هفته آتی تا روز انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم اتخاذ شد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: پس از انتخاب فهرست ائتلاف و معرفی آنها،‌ برخی شبهات مطرح شد که وظیفه خود می‌دانیم نسبت به شفاف‌سازی اقدام کنیم. بر همین اساس در اوایل هفته جاری نشست خبری ائتلاف برگزار می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: حق مردم است که سوال بپرسند و ما باید پاسخگو باشیم. اینجانب نیز به عنوان سخنگو تلاش می‌کنم تا شبهات برطرف شود و در این راستا پاسخگوی سوالات خواهم بود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون تبلیغات انتخابات قاضی زاده هاشمی اصلاح طلبان استان تهران هیات نظارت اسلامی شهر فضای مجازی شهر تهران دقیقه ای ۸ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران