Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر فهرست اعلام فرمانداری شهرستان شیراز، ۳۸۴ داوطلب شورای اسلامی در شهر شیراز در بررسی‌های هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها مورد تایید قرار گرفته‌اند و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری انتخابات فرصت دارند که برنامه‌های خود را به اطلاع شهروندان برسانند.
در شهر شیراز ۶۲۹ نفر برای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی این شهر ثبت نام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز قرار است در ۸۳۲ شعبه اخذ رای برگزار شود که این آمار نسبت به دوره قبل و با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

نگاهی به شعارها
"پایان شعار" از عناوین جالب توجه در میان تبلیغات داوطلبان انتخابات شورای شهر شیراز است که یکی از داوطلبان در تبلیغات خود استفاده کرده است.
در میان عناوین داوطلبان انتخابات شورای شهر ششم شیراز، عناوینی همچون دکتر و مهندس بسیار است و در مواردی هم عنوان سرهنگ و ... نیز دیده می‌شود.
برخی داوطلبان انتخابات در شعر و ادب از ادبیات و جملات خاصی برای جلب توجه شهروندان در تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده‌اند.  "حاشا که به جز درد تو حرفی بزنم!"، "ای دل اگر خداشناسی" و "ایستاده‌ام چو شمع، مترسان زآتشم" از جمله این عبارات است.
شایسته سالاری در مدیریت شهری، مدیریت واحد مبلمان شهری، خدمت صادقانه، متعهد،‌متخصص،‌تجربه دار و مشورت پذیر، اندیشه زیبا شهری زیباتر، متخصص مردمی و حامی ورزشکاران و جوانان از جمله شعارها و عباراتی است که داوطلبان انتخابات شورای شهر ششم شیراز برای معرفی خود از آنها بهره گرفته‌اند.

یکی از نامزدها وعده داده که اراضی جبل دراک را تعیین تکلیف می کند.
بانوان شیرازی نیز در میان تبلیغات انتخابات شورای شهر ششم دیده می‌شوند. یکی از بانوان داوطلب در تبلیغات خود گفته است که شهر را معماران و شهرسازان می سازند. وی خواهان رأی مردم به متخصصان معماری و شهرسازی شده است.

نگاهی به لیست‌ها
شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد و تاکنون برخی فهرست‌های انتخاباتی نیز منتشر شده که در این میان می‌توان به لیست مشترک شورای ائتلاف و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی (اصولگرایان) اشاره کرد. در این فهرست، سه عضو شورای شهر چهارم شیراز، دو معاون اسبق شهرداری و افراد دیگری با  تخصص‌های مختلف حضور دارند.
۲ فهرست انتخاباتی دیگر نیز با عناوین ائتلاف ایران ما ۱۴۰۰ و شورای متخصصین انقلابی (شما) در تبلیغات شورای شهر ششم شیراز دیده می‌شود که پیشینه فعالیت داوطلبان این فهرست‌ها، به اصولگرایی گرایش زیادی دارد.
در لیست "شما" که با شعار متخصصین مردمی پا به عرصه انتخابات گذشته است، چهار معاون اسبق شهرداری شیراز، سه عضو شورای چهارم و چند متخصص شهرسازی از جمله فرزند یکی از نمایندگان کنونی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود.
لیست ائتلاف ما نیز به دبیری غلام‌مهدی حق‌دل چهره اصولگرا و رئیس شورای شهر چهارم شیراز شکل گرفته است و ۱۰ مرد و سه بانو را با شعار دیده بان ارزش‌های گام دوم انقلاب را در معرض انتخاب شهروندان قرار داده است.
ترکیب گرایش سیاسی اعضای کنونی شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم (کنونی) متشکل از ۱۲ عضو اصلاح‌طلب و یک عضو اصولگراست.

برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای پنجم شیراز که در قالب لیست امید به این شورا راه یافتند در مرحله بررسی صلاحیت‌ها از رقابت بازماندند و برخی دیگر نیز موفق به کسب تاییدیه حضور خود در انتخابات شورای ششم شدند که تاکنون اصلاح‌طلبان، فهرستی برای انتخابات شورای ششم شیراز ارائه نکرده‌اند.

پیش‌تر رئیس جبهه اصلاحات استان فارس از ناتوانی این جبهه در معرفی لیست مورد نظر به دلیل عدم تایید صلاحیت چهره‌های مورد نظر سخن گفته بود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز تبلیغات انتخاباتی فارس پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز تبلیغات انتخاباتی فارس شورای اسلامی شهر شیراز انتخابات شورای شهر داوطلبان انتخابات شورای شهر ششم ششم شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای