Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:33:16 GMT

نقش سرچ کنسول در بهینه سازی سایت و کسب و کار

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۱۸۲

نقش سرچ کنسول در بهینه سازی سایت و کسب و کار

اگر سایت دارید نیاز به ابزارهای دقیق دارید تا بتوانید آمارها، تحلیل ها و گزارشات کاملی از سایت خودتان داشته باشید تا بتوانید به صورت سریع تر و سهیل تر این کار را انجام دهید. یکی از قوی ترین ابزارها برای این کار سرچ کنسول گوگل است که امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد تا سایت خود را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، اگر سایت دارید نیاز به ابزارهای دقیق دارید تا بتوانید آمارها، تحلیل ها و گزارشات کاملی از سایت خودتان داشته باشید تا بتوانید به صورت سریع تر و سهیل تر این کار را انجام دهید. یکی از قوی ترین ابزارها برای این کار سرچ کنسول گوگل است که امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد تا سایت خود را بررسی کنید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟  اهمیت، کاربرد آن در کسب و کار ما 

بعد از اینکه چند ماهی از راه اندازی سایتتان می گذرد و موارد مختلفی را برای سئو سایت خود انجام می دهید تا بتوانید در کلمات کلیدی جایگاه های مختلفی را کسب کنید، زمان آن می رسد که به طور دقیق تر و فنی تر به بهبود عناصر مختلفی بپردازید که بتوانید در کلمات کلیدی مورد نظرتان بهتر عمل کنید. در این زمان نیاز به ابزارهای دقیق تر دارید تا بتوانید آمارها، تحلیل ها و گزارشات کاملی از سایت خودتان داشته باشید تا بتوانید به صورت سریع تر و سهیل تر این کار را انجام دهید. یکی از قوی ترین ابزارها برای این کار سرچ کنسول گوگل است که امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد تا سایت خود را بررسی کنید و نسبت به موارد مختلف، اقداماتی را انجام دهید که به بهبود سایت شما در نتایج جستجو کمک کند و همچنین به بهبود کسب و کار شما کمک کند.

سرچ کنسول گوگل چیست؟

سرچ کنسول شرکت گوگل (search console) که قبلا با نام وبمستر تولز پا به عرصه سئو گذاشت، یکی از ابزارهایی است که گزارشات مختلفی در مورد کلمات کلیدی، صفحات، وب سایت شما و... به شما می دهد که با استفاده از آن ها می توانید سریع تر و سهیل تر، در نتایج موتورهای جستجو بهتر عمل کنید.

اهمیت استفاده از سرچ کنسول گوگل چیست؟

مهمترین مواردی که استفاده از سرچ کنسول را پر اهمیت می کند عبارت است از:

کلمات کلیدی ای که در نتایج موتورهای جستجو اکنون رتبه گرفته اند را می توانید مشاهده کنید، تحلیل های مختلف آن را ببینید و نسبت به بهبود جایگاه آن ها اقداماتی را انجام دهید.

معرفی مهمترین بخش مختلف سرچ کنسول

بعد از اینکه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کردید (برای ثبت سایت می توانید مقاله ثبت سایت در سرچ کنسول را بخوانید)، با وارد شدن به آن، محیطی را می بینید که به آن داشبورد سرچ کنسول می گویند و جایی است که شما می توانید به بررسی قسمت های مختلف سایتتان بپردازید و با استفاده از آن نسبت به بهبود سایت خود اقدام کنید. در ادامه به معرفی مهمترین بخش های سرچ کنسول یعنی بخش Peformance و Enhancement خواهیم پرداخت. با استفاده از این گزارشات می توانید اقدامات مختلفی را در جهت بهبود کسب و کار و سایت خود انجام دهید.

Performance 3-1

تقریبا مهمترین بخش سرچ کنسول که اطلاعات بسیار مناسبی را برای سایت شما فراهم می کند و شما می توانید با بکارگیری آن ها به بهبود موارد مختلف بپردازید، بخش performance است.

در بخش Performance سرچ کنسول، دو بخش اصلی Search results و Discover وجود دارد. در بخش search results که در این مقاله فقط به این بخش خواهیم پرداخت، اطلاعات بسیار مفید و مختلفی را در مورد کلمات کلیدی، صفحات، سایتتان و... می توانید مشاهده کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

Total clicks 3-1-1

Total Clicks تعداد کل کلیک ها را نمایش می دهد. شما هم می توانید تعداد کل کلیک های سایت را در یک بازه زمانی دلخواه (مثلا سه ماهه) به صورت کلی نگاه کنید هم می توانید تعداد کل کلیک ها را برای یک صفحه خاص از وب سایتتان نگاه کنید و هم می توانید تعداد کل کلیک ها را برای یک کلمه کلیدی خاص نگاه کنید.

این اعداد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که کدام از صفحات شما بیشترین بازدید را داشته اند، کدام یک کمترین بازدید را داشته اند و... تا بتوانید تصمیمات مناسب تری را برای بهبود کسب و کار خود بگیرید.

Total impressions 3-1-2

Total impressions تعداد کل ایمپرشن ها را نمایش می دهد. شما هم می توانید تعداد کل ایمپرشن های سایت را در یک بازه زمانی دلخواه (مثلا سه ماهه) به صورت کلی نگاه کنید هم می توانید تعداد کل ایمپرشن ها را برای یک صفحه خاص از وب سایتتان نگاه کنید و هم می توانید تعداد کل کلیک ها را برای یک کلمه کلیدی خاص نگاه کنید.

این اعداد بسیار می توانند به شما کمک کنند. مثلا می توانید آن صفحاتی را که کلیک کم و ایمپرشن کمی دارند را شناسایی کنید و مثلا می توانید با بررسی هایی یا آنها را حذف و یا ریدایرکت به صفحاتی که مطالب مشابهی دارند کنید و یا محتوا را بروز کنید و...

Average CTR 3-1-3

 تعداد کلیک ها تقسیم بر تعداد ایمپرشن، CTR یا نرخ کلیک بدست می آید و به معنی است که چه تعداد روی صفحه شما در مقابل اینکه در نتایج حضور داشته و کاربر هم در آن صفحه بوده، کلیک شده است.Average CTR میانگین نرخ کلیک است. شما هم می توانید Average CTR سایت را در یک بازه زمانی دلخواه (مثلا سه ماهه) به صورت کلی نگاه کنید هم می توانید Average CTR را برای یک صفحه خاص از وب سایتتان نگاه کنید و هم می توانید تعداد Average CTR را برای یک کلمه کلیدی خاص نگاه کنید.

AVG Position 3-1-4

Position موقعیت قرار گیری سایت، در نتیجه سرچ های گوگل است. به عنوان مثال در ازای سرچ یک کلمه کلیدی ممکن است یکی از مقالات شما در صفحه یک گوگل و در رتبه 5 قرار بگیرد. در این صورت Position شما 5 است. و از آنجایی که رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو تغییر می کند، میانگین مد نظر است.

AVG Position، میانگین موقعیت است. شما هم می توانید AVG Position سایت را در یک بازه زمانی دلخواه (مثلا سه ماهه) به صورت کلی نگاه کنید هم می توانید AVG Position را برای یک صفحه خاص از وب سایتتان نگاه کنید و هم می توانید تعداد AVG Position را برای یک کلمه کلیدی خاص نگاه کنید.

Enhancement 3-2

در این بخش از گزارشات سرچ کنسول، سه بخش وجود دارد که هر سه بخش آن مهم است ولی در ادامه فقط به معرفی هسته حیاتی وب می پردازیم.

Core web vitals 3-2-1

بخش Core Web Vitals یا هسته حیاتی وب که تا چند وقت پیش page speed نام داشت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرچ کنسول جدید گوگل هست که با استفاده از آن فاکتورهای مهمی از تجربه کاربری مانند LCP، FID و CLS وب سایتان را در موبایل و کامپیوتر بررسی می کنید. گزارشات این قسمت را به منظور بهبود این عناصر می توانید بکار ببرید. این برنامه اطلاعات دریافتی را هم برای کامپیوتر ها و هم برای دستگاه های موبایل ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با Core Web Vitals و آشنایی با فاکتورهای آن مقاله هسته حیاتی وب چیست را بخوانید.

نتیجه گیری

سرچ کنسول گوگل یک ابزار قوی برای تحلیل قسمت های مختلف سایت شما است و می توانید با استفاده از آن به طور دقیق تری اقدام به بهبود عناصر مختلف سایتتان و کسب و کارتان کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهمترین بخش های سرچ کنسول که بسیار کاربردی هستند، آشنا کنیم تا بتوانید موارد مختلف آن را به صورت کاربردی برای سایت بکار ببرید. برای آشنایی کامل تر و دقیق تر با سرچ کنسول گوگل و آشنایی با بخش های مختلف آن، مقاله سرچ کنسول رایاطرح را می توانید مطالعه کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرچ کنسول گوگل سرچ کنسول CTR یا نرخ کلیک شما هم می توانید استفاده از آن سرچ کنسول گوگل انجام دهید برای یک موارد مختلف مهمترین بخش کلمات کلیدی سایت خود تا بتوانید کسب و کار سایت شما ترین بخش تحلیل ها دقیق تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ با کمترین تنش برق صنایع تأمین شد و صنایع استان همکاری خوبی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف تابستان داشتند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد رضا صلابت، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: در سال 1402 مجموعا 16 هزار و 866 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق استان تهران (به‌جز کلانشهر تهران) بوده که 37درصد آن معادل حدود 6000 میلیون کیلووات ساعت مصرف صنایع استان بوده است.

وی افزود: صنایع باید طبق مصوبه مربوطه در زمان اوج بار به شبکه برق کمک کنند که در این زمینه برنامه‌هایی برای تابستان 1402 تدوین شد که صنایع استان هفته‌ای یک‌روز از ساعت 11 صبح تا 11 شب به شبکه برق کمک کنند.

صلابت با بیان اینکه "در سال 1402 هم رشد در زمینه تأمین برق صنایع و هم رشد تولید داشتیم"، گفت: در سال 1402 با کمترین تنش برق صنایع تأمین شد و صنایع استان همکاری خوبی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف تابستان داشتند.

وی ادامه داد: در تابستان حدود 30 درصد بار شبکه مربوط به بار سرمایشی است که شرکت توانیر با طرح‌های تشویقی و پاداش‌های مختلف در صدد است تا در مصارف برق خانگی تا حد امکان صرفه‌جویی شود و برق به بخش‌های مولد بیشتر تخصیص یابد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: در ضوابط مدیریت بار مطرح شده که صنایع یک‌روز در مدیریت مصرف برق همکاری داشته باشند و اگر صنایعی دومین روز را هم همکاری کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تمایم صنایع استان در سامانه مدیریت بار ثبت می‌شوند و میزان مشارکت آنها درج خواهد شد، صنایعی که در اوج بار همکاری داشته باشند، در زمان مدیریت مصرف، کمترین میزان مدیریت مصرف برای آنها اعمال می‌شود ولی برای صنایعی که همکاری نکنند، در زمان مدیریت بار، بیشتر مورد توجه هستند.

صلابت با اشاره به تأکید قانون برای تأمین بخشی از نیاز برق صنایع با انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: پاداش‌های خوبی برای صنایعی که اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر کنند در نظر گرفته شده و برق مازاد آنها نیز با نرخ‌های بسیار خوبی خریداری خواهد شد و حتی صنایع این امکان را خواهند داشت که برق مازاد خود را به صنایع دیگر بفروشند.

وی ادامه داد: سلسله جلسات هماهنگی با صنایع استان برای مدیریت بهینه بار شبکه در پیک تابستان 1403 برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم در تابستان گرم امسال، با همکاری صنایع به‌بهترین وجه تأمین برق صنایع در زمان اوج بار صورت گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • خدمات سئو سایت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر