Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری که امروز شنبه در مراسم رونمایی از ۴ طرح فناورانه حوزه آب سخن می گفت افزود: در حوزه شیلات دیر شروع کردیم و عقبیم حال با وزارت جهاد کشاورزی درصدد همکاری به منظور جبران این عقب ماندگی‌ها هستیم.

وی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در کشور گفت: این حوزه دارای زنجیره ای از پرورش بچه ماهی تا ایجاد سامانه‌هایی برای پرورش ماهی در میان دریا است و توسعه فناوری‌های این زنجیره جزو برنامه‌های جدی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با تاکیدبر اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه کم است یادآور شد: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های این حوزه در راستای تامین زنجیره پرورش ماهی در قفس حمایت می کند، با توجه به شرایط دریای خزر و خلیج فارس باید سامانه بومی خودمان را در این زمینه توسعه دهیم که متاسفانه اکنون این زنجیره کامل نیست.

وی اظهار داشت: ایران داری ظرفیت‌های بالایی در حوزه علم و فناوری است از رو نیاز داریم تا با کمک محققان هم فناوری‌هایی را در حوزه‌های کاهش مصرف و هم شناسایی منابع جدید آبی در کشور توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آب فناوری‌های بسیاری بروز کرده است اما کشور ما در این حوزه کمی عقب مانده است، ادامه داد: ایران به لحاظ آب و هوایی و شرایط جغرافیایی اکوسیستم خاصی دارد دسترسی به دریای خزر در شمال و سواحل آبی در جنوبی کشور از مزیت‌های ما است  ولی هیچ گاه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده ایم.

ستاری یکی از اقدامات قابل تقدیر محققان را در حوزه شیرین سازی آب دانست و یادآور شد: ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این نیست که کارهای روتین دنیا را در کشور پیاده کند بلکه باید بر اساس نیازهای کشور، راهکارهای فناورانه بومی ارائه دهد.

معاون رییس جمهوری اهمیت اجرای پروژه شیرین سازی آب در بوشهر از سوی  یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی را به اندازه توسعه فناوری‌های نفتی دانست و یادآور شد: این طرح که با همکاری وزارت نیرو اجرایی شد در دنیا نظیر ندارد، طرح با هزینه کمتر اجرایی شد، هر چند برخی محدودیت‌ها در آن مشاهده می شود ولی باید از مزایای آن بهره برداری کامل شود.

ستاری با اشاره به روند جهانی که سرریز فناوری‌های نظامی وارد بخش خصوصی می‌شود، اظهارداشت: در حال حاضر تکنولوژی های زیادی داریم که به حوزه نظامی ورود کرده اند، در ایران در حال حاضر سرریز فناوری‌های بخش خصوصی در حوزه‌هایی چون ICT  و بیوتکنولوژی وارد حوزه‌های نظامی شده است.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی سورنا ستاری شرکت دانش بنیان ستاری خلیج فارس دانش‎ بنیان ‎ها وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی سورنا ستاری مزرعه پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی سورنا ستاری شرکت دانش بنیان ستاری خلیج فارس دانش بنیان ها وزارت نیرو دانش بنیان پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و وزارت آموزش و پرورش‌، رضامراد صحرایی با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد، اظهار کرد: امروز مدرسه‌ها دارای عملکرد خوبی هستند و اگر در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کردیم، نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی درباره چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند که زمینه‌ساز تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری در کشور است.

کد خبر 745761

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها