Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:58:28 GMT

دولتی با ۵ قطب؛ رویداد سیاسی بزرگ رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۲۵۶

دولتی با ۵ قطب؛ رویداد سیاسی بزرگ رژیم صهیونیستی

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد که اگر دولت جدید از کنست رأی اعتماد بگیرد رژیم صهیونیستی در مقابل یک حادثه سیاسی بزرگ قرار خواهد گرفت و اسرائیلی‌ها شاهد دولتی خواهند بود که تاکنون به آن عادت نداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، موران ازولای، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اگر طی ۴۸ ساعت گذشته اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیفتد شاهد یک دولت جدید پنج قطبی متشکل از نفتالی بنت، یائیر لاپید، گدعون ساعر، آویگدور لیبرمن و بنی گانتس خواهیم بود و احتمالا این دولت ادای سوگند خواهد کرد که ما را در مقابل یک رویداد سیاسی بزرگ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یک نماینده به این دولت رأی اعتماد ندهد ممکن است از هم فروبپاشد. برای همین کاملا واضح است که چرا همگان سکوت کرده‌اند و با نگرانی منتظر لحظات بعدی هستند چراکه اگر این اتفاق بیفتد نه تنها دولت در اسرائیل تغییر نخواهد کرد بلکه در مقابل پایان سی و ششمین دولت اسرائیلی خواهیم بود که الگویی را ارائه خواهد کرد که اسرائیلی‌ها به آن عادت نداشته‌اند.

وی گفت: دولت پنج قطبی یک رویداد جدید از نوع مشخصی از دولت‌ها در اسرائیل است چراکه پیش از این شاهد نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به عنوان قوی‌ترین فرد در عرصه سیاست در داخل و خارج حزبش بودیم و هیچ کسی در طول دوره نخست وزیری وی به ایجاد چالش در رهبری‌اش فکر نمی‌کرد. نتانیاهو در دوره نخست وزیری‌اش وزارت خارجه را به تدریج از محتوای آن خالی کرد. وی در عرصه امنیتی به برقراری روابط مستحکم پرداخت و به هیچ کسی اجازه مداخله در حادثه امنیتی را ندارد. برعکس وضعیت سابق اسرائیلی‌ها شاهد دولت نوپای جدیدی هستند که تاکنون نظیری نداشته است. قطب اول آن با ریاست یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست"، است که حزبش مرکز مهم قدرت است و قرار است به صورت نوبتی بعد از نفتالی بنت نخست وزیر شود. قطب بعدی آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما است که پست وزارت دارایی و کمیته دارایی کنست را برعهده دارد. قطب سوم بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید و وزیر جنگ اسرائیل است. وی یک وزیر جنگ دارای مهارت نظامی در مقابل نخست وزیر جدیدی است که هیچ مهارتی ندارد.

این نویسنده گفت: در روابط میان گانتس و بنت و همچنین داخل کابینه گانتس از بزرگترین مزیت برخوردار است برای همین تأثیر زیادی بر امور نظامی دارد. علاوه بر این دولتش مسائل اصلی مثل شهرک سازی در کرانه باختری و آتش بس غزه را مطرح کرد. قطب چهارم گدعون ساعر، رئیس حزب امید نو است که یکی از قدیمی‌ترین و با مهارت‌ترین فرد در دولت تغییر است. او نیز یک شخصیت اصلی محسوب می‌شود نه فقط از نظر تعیین قضات در دادگاه عالی بلکه از نظر تعیین دادستان کل. قطب دیگر نفتالی بنت است که قرار است ابتدا وی نخست وزیر شود و این به او جایگاه بالایی خواهد داد. او باید بر قطب‌های دیگر پیروز شود و برای موفقیت در این مأموریت پیچیده باید استراتژی خود را در داخل دولت برپایه روابط خوب بسازد. رهبران فراکسیون تغییر اعتراف می‌کنند که مسیری که منتظر آن‌ها است مسیر آسانی نیست چراکه در حزب لیکود و حزب مذهبی صهیونیسم به صورت مکرر به چالش کشیده می‌شوند. این سوال باقی می‌ماند که آیا این قطب‌ها قادر به هماهنگ کردن مواضع و متحد ماندن هستند یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم

محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاری‌های اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قرارداد‌های امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محور‌های این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد، بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیرو‌های مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری‌های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دیوید کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • دیود کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو