Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:00:27 GMT

افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو در تهران طی هفته جاری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۴۰۶

افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو در تهران طی هفته جاری

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره افتتاح ایستگاه های جدید مترو تهران اظهارداشت: ایستگاه های مترو شهرک آزمایش در خط ۶ و باقرخان در خط ۷ این هفته به طور همزمان و با دستور رئیس جمهور به طور ویدئو کنفرانسی رسما افتتاح خواهند شد.

وی افزود: با بهره برداری از این دو ایستگاه، شمار ایستگاه های تکمیل شده در دوره کنونی مدیریت شهری به عدد ۳۰ و در مجموع تعداد ایستگاه های شبکه خطوط مترو پایتخت به ۱۴۱ خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد:  بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ماه سال جاری، حالا نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده تا به این ترتیب محدوده میانی خط 6 مترو تکمیل شده و عملکردی یکپارچه وپیوسته پیدا کند.

وی افزود: ایستگاه مذکور در منطقه ای پرترافیک و متراکم از منطقه 2 و همجوار با بزرگراه های شیخ فضل ا... نوری وجلال آل احمد واقع شده است. این ایستگاه عمیق ترین ایستگاه خط 6 بوده و با استفاده از ورق های کمپوزیت رنگی و نورپردازی خاص روی سقف و دیواره ها، جلوه بصری ویژه ای پیدا کرده است.

امام گفت: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش،‌ شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا خواهند کرد. 

وی بیان داشت: ایستگاه دیگری که در هفته  جاری به بهره برداری می رسد، ایستگاه باقرخان در خط ۷ است. این ایستگاه به جهت مجاورت با بیمارستان امام خمینی ( ره )با نکوداشت جانفشانی های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان های ستارخان و باقرخان، بزرگراه های شهید چمران و شهید نواب صفوی و تونل توحید ، قطعاً‌طیف وسیعی از مسافران را جذب خود خواهد کرد. نکته حائز اهمیت ، ‌قرار گرفتن ایستگاه باقرخان در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است که این امکان را به شهروندان می دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود درداخل محدوده های طرح ترافیک مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: در تأمین تأسیسات و تجهیزات ایستگاه هایی که اخیرا تکمیل و افتتاح شده اند ، سعی شده تا حد امکان از محصولات داخلی استفاده شود تا ضمن تسریع در روند تأمین ملزومات بهره برداری از ایستگاه ها، به نوعی از تولید ملی نیز حمایت شود. این تجهیزات شامل آسانسورها، پله های برقی، فن های هواساز و ... است.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی احداث هر دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود که بهار امسال به طور همزمان شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت مترو علی امام افتتاح ایستگاه بهره برداری شهرک آزمایش مترو تهران شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد