Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا امین نادری در نشست معرفی بستر نمایشگاه های مجازی حوزه هنری با اشاره به شیوع کرونا در سراسر کشور و تعطیل شدن بسیاری از برنامه ها و رویدادهای هنری گفت: برگزاری اینگونه رویدادها در فضای مجازی اتفاق مهمی است.
وی با بیان اینکه قطعاً شرایط جدید آسیب هایی به همراه دارد گفت: بیشترین آسیب ها در فضای مجازی مربوط به شبکه های اجتماعی است؛ البته نمی‌توان مواهب فضای مجازی را به دلیل آسیب هایی که دارد، فراموش کرد و یا نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادری گفت: اگر برای ورود به این عرصه برنامه جدی نداشته باشیم دچار چالش می‌شویم. بر اساس آمار، افراد روزانه ۳ تا ۵ ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند که به نظر می رسد بیشترین زمان مربوط به خواندن حوادث و اخبارهای دروغ  است، که این محتواها نتایج ناگواری برای افراد دارد.
به گفته وی می توان علاقمندان را با تولید محتوای با کیفیت در حوزه کتاب های صوتی، پادکست و دیگر عرصه ها، به این سمت سوق داد.
مدیر حوزه هنری دیجیتال افزود: تولید محتوای مناسب می تواند موجب آرامش افراد شود، در حوزه هنری تلاش شده با برگزاری مجازی نمایشگاه های هنری از جمله هنرهای تجسمی که جزو اصیل ترین هنرها است به بهبود فضای مجازی کمک کرد.
نادری برگزاری مجازی گالری های تجسمی را نیز در شرایط فعلی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حالی که پیش از این تنها افراد معدودی امکان برگزاری گالری های خود در فضای حقیقی را داشتند با شرایط کنونی تعداد بیشتری از افراد امکان به نمایش گذاشتن آثار هنری خود و افراد بیشتری امکان بازدید از این نمایشگاه ها را پیدا خواهند کرد.
وی گفت: با برگزاری مجازی این نمایشگاه ها حتی برای افرادی که تاکنون امکان برگزاری نمایشگاه آثاری هنری شان مهیا نبود، این امکان ممکن می شود.
در بخش دیگری از این برنامه محمدعلی شاد زاد مدیر نوآوری سوره گفت: با مهیا کردن زیر ساخت هنرمندان در استان های مختلف امکان بارگذاری آثارشان در سایت اصلی حوزه هنری مهیا شده است.
 وی افزود: هم اکنون در تهران سه گالری مجازی در حال برگزاری است که امیدواریم درآمدی پایدار برای تمام هنرمندانه کشور ایجاد شود.
مجدالدین معلمی معاون حوزه هنری نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه های حوزه هنری در فضای مجازی گفت: این گام موثری برای برگزاری عدالت اجتماعی هنرمندان و فرصتی برابر برای تمام دوستان اهل هنر است.
وی با بیان اینکه هر چقدر تماس هنر با مردم بیشتر باشد تاثیر گذارتر خواهد بود گفت: هنر با برگزاری مجازی نمایشگاه ها و در دسترس بودن برای همه مردم، به آنها نزدیک‌تر می‌شود؛ طبعاً وقتی به مردم نزدیک‌تر شود، منطق هنر رعایت می‌شود. در چنین فضایی نیاز هنر به حمایت‌های دولتی کاسته و بیشتر جنبه مردمی پیدا می کند.
معلمی گفت: در این فضا دیگر نمایش هنر محدود به مرکز نخواهد بود و افراد در تمام نقاط کشور امکان بازدید و تماشای آثار هنری را خواهند داشت.

برچسب‌ها حوزه هنری تهران فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری تهران فضای مجازی حوزه هنری تهران فضای مجازی برگزاری مجازی فضای مجازی نمایشگاه ها حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت

 

محمد سلحشور خوشنویس پیشکسوت و از هنرمندان حاضر در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: نمایشگاه روایت باران یک اشتیاق عجیب برای هنرمندان و به ویژه خوشنویسان به وجود آورده است.
وی افزود: ارائه بیش از ۱۶۰ تابلو قرآنی در این نمایشگاه، فرصتی برای هنرمندان جوان به وجورد می‌آورد تا علاوه بر تماشای ایده‌های اساتید، ایده‌های خود را هم شکوفا کنند.
این چهره پیشکسوت خوشنویسی درباره ارتقاء جایگاه خوشنویسی و هنر‌های قرآنی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب فقط دو استاد خوشنویسی در کل کشور وجود داشت درصورتی که امروزه تعداد آنها به هزار نفر نزدیک شده است. پیش از انقلاب فقط ۶۳ نفر مدرک ممتاز خوشنویسی داشتند، اما تعداد این هنرمندان در این چهل و چهار سال به بیش از بیست هزار نفر رسیده است.
سلحشور تاکید کرد: هنر همواره در حال پیشرفت است و هنرمند هم می‌بایست هر روز به فکر یادگیری باشد. نمایشگاهی مانند روایت باران به نوعی یک محل یادگیری برای هنرمندان جوان و حتی پیشکسوت به شمار می‌آید.
گفتنی است نمایشگاه روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.  

دیگر خبرها

  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد