Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آتش نشانی قزوین گفت: تامین ست های نجات و غواصی و آموزش نیروهای محلی و امدادی در محدوده های آبی می تواند زمینه تسریع در نجات غرق شدگان در کانال را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه هماهنگی دستگاههای خدمات رسان و امدادی برای پیشگیری از حوادث غرق شدن در کنال آبیاری دشت قزوین و استخرهای کشاورزی روز شنبه در شرکت آب منطقه ای استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ململی معاون سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در این نشست اظهارداشت: برخی دستگاهها از جمله اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیازمند تجهیزا ویژه برای نجات غفرق شدگان در کانال هستند که اعتبارات مورد نیاز آن باید تامین شود.

وی بیان کرد: با توجه به استمرار غرق شدگی در کانال های آبیاری دشت قزوین معمولا بعد از چند ماموریت ست های غواصی و نجات آُسیب دیده و از رده خارج می شود که تامین آن به زمان طولانی و اعتبار نیاز دارد که به تنهایی قادر به تامین آن نیستیم.

ململی تصریح کرد: دستگاههای متولی در این عرصه باید نسبت به هماهنگی در کارها برای اثربخشی بیشتر و کاهش حوادث اقدام شود.

وی اظهارداشت: باید مردم را آموزش دهیم تا در زمان مشاهده غرق شدن فردی افرادی که شنا بلد نیستند با احساسات خود را به خطر نیندازند زیرا موارد متعددی داشته ایم که چند نفر برای نجات یک فرد غرق شده اند.

ململی از اقدامات شرکت آب منطقه ای استان قزوین در شناسایی مناطق پر خطر و نصب گاردریل و تابلوی شنا ممنوع و اطلاع رسانی در رسانه ها تشکر کرد.

زرآبادی رئیس هیئت نجات غریق استان قزوین هم گفت: در این هیئت می توانیم با آموزش های تخصصی زمینه کاهش حوادث را مهیا کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته 395 نفر در رودخانه ها، 167 نفر در استخرهای کشاورزی، 155 نفر در دریا، 131 نفر در کانالهای ابیاری کشور، 118 نفر در دریاچه های مصنوعی و سدها، 72 نفر در استخرها، 37 نفر در حوض و حوضچه و 33 نفر در دریاچه های طبیعی و 26 نفر در چاه جان خود را از دست دادند.

زرابادی گفت: در صورت هماهنگی لازم می توانیم آموزش افراد محلی و نیروهای امدادی را در رشته غواصی انجام دهیم تا سرعت عمل نجات افراد غرق شده توسط جوامع محلی بالا برود.

فراس خواجوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین هم با ارائه گزارشی از فعالیت های اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی مردم از خطر شنا در کانالها اظهارداشت: رویکرد ما در کاهش حوادث اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی است و این روند همه ساله با تخصیص اعتبارات مناسب انجام می شود.

وی افزود: تولید مستند، تیزر تلویزیونی، انیمیشن و زیرنویس و پخش پیام های هشدار دهند و آگاه کننده با موضوع خطر شنا در کانال آبیاری، در رسانه ها در سالهای گذشته انجام شده و امسال نیز همچنان ادامه دارد و این پیامها در فضای مجازی و صدا و سیما و مطبوعات محلی نیز منتشر می شود.

خواجوی گفت: در کنار اقدامات فیزیکی نصب گاردریل و تابلو «شنا ممنوع»، گشت های بازرسی و انتشاراطلاعیه های مستمر و پیام صوتی و تصویری در فضای مجازی و رسانه ملی متاسفانه همچنان شاهد غرق شدن جوانان و نوجوانان در کانال هستیم که باید برای آن فکر دیگری اندیشید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: آماده انجام کارهای فرهنگی مشترک با کمک دستگاههای دیگر از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران و پزشکی قانونی هستیم تا بتوانیم ضمن کاهش هزینه ها به اثربخشی بیشتر دست پیدا کنیم.

وی آمادگی شرکت آب منطقه ای استان قزوین برای اجرای طرح های مشترک فرهنگی را اعلام کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی قزوین ململی شرکت آب منطقه ای استان قزوین آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت

به گزارش خبرگزار مهر ناصر صبوری غیاثوند اظهار کرد: در ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر ریزش معدن بر روی بیل مکانیکی در معدن سنگ و آهک کرماک کیلومتر ۲۰ محور لوشان - جیرنده به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم پایگاه امداد و نجات کوگیر دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر طارم سفلی و تیم امداد و نجات پایگاه جمال آباد استان گیلان به عنوان پشتیبانی جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان داشت: متأسفانه این حادثه ۱ فوتی داشت که نجاتگران پس از انجام عملیات رهاسازی با تجهیزات نجات، جان باخته را به مقامات ذی صلاح تحویل دادند.

کد خبر 6063225

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین
  • کشف جسد اولین قربانی رودخانه بشار در سال‌ ۱۴۰۳
  • ۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • یک انتصاب در شبکه آموزش سیما
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت
  • ترافیک سنگین در آزادراه کرج _ قزوین