Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:37:52 GMT

صنایع تبدیلی و تکمیلی مکمل توسعه کشاورزی ایلام است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۵۸۸

صنایع تبدیلی و تکمیلی مکمل توسعه کشاورزی ایلام است

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیر رستمزاد در نشست سرمایه گذاری استان اظهار داشت: کشاورزی یکی از مزیت های ویژه استان است اما بدون ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و زیرساخت های توسعه این بخش منفعت زیادی عاید کشاورزان استان نمی شود.

وی افزود: با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و بسته بندی هم به ارزش افزوده محصولات کشاورزی اضافه می شود و هم زمینه اشتغال و بهبود معیشت مردم استان فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمزاد به حمایت و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: ما از سرمایه گذاران استقبال می کنیم اما باید اهلیت و توانمندی مالی فرد برای ما اثبات شود.

وی تاکید کرد: فردی که به دنبال استفاده از اراضی منابع طبیعی و تسهیلات استان است و هیچ آورده شخصی ندارد، این فرد سرمایه گذار نیست و ما نمی توانیم از این افراد حمایت کنیم. وی به توسعه زیربخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه کشاورزی همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و افزایش ارزش افزوده هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست دو طرح سرمایه گذاری زراعت چوب و پنبه در استان بررسی شد.

سالانه ۲۰۰ هزار هکتار کشت محصولات پائیزه در این استان صورت می گیرد که ۱۴۰ هزار هکتار آن به کشت محصول گندم دیم و اختصاص می یابد که ۶۰ هزار هکتار گندم آبی و ۸۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود.

برچسب‌ها ایلام کشاورزی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کشاورزی سرمایه گذاری ایلام کشاورزی سرمایه گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی سرمایه گذاری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

ایسنا/اصفهان نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحلیل‌های غیر کارشناسی بعضی از دستگاه‌های اداری و صدور بخشنامه نابجا و بدون برنامه امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد.

حسام‌الدین فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا به چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور به ویژه در بخش معادن اشاره و اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد مشارکت بخش خصوصی مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه اقتصادی است و اگر این مقوله از بین برود آنگاه سرمایه‌ها در فعالیت‌های غیرمولد فعال می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت و امنیت شغلی بوده و اگر این زمینه‌ها برای آنان فراهم نشود دست از فعالیت کشیده و اقتصاد دچار مشکل می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تحلیل‌های نادرست بعضی از دستگاه‌های اقتصادی امنیت سرمایه‌گذار را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعداد و ارقام در برنامه‌ریزی تنها رکن تصمیم‌سازی نیستند، چرا که در عمل سرمایه‌گذاران با چالش‌ها و هزینه‌های پنهانی روبرو هستند که کمتر دستگاه اداری از آن‌ها خبر دارد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از صاحبان صنایع در تصمیم‌سازی‌ها باعث ارائه مدل‌های موفق خواهد بود و منجر به صدور بخشنامه و سپس لغو آن نمی‌شود.

به گفته فرهادی، سال گذشته صدور بخشنامه برای فعالان و سرمایه‌گذاران معادن  در خصوص عوارض و مجوزها صادر و بعد از مدتی لغو شد که صدور آن ناشی از بی‌توجهی به بعضی مؤلفه‌های کاری و تحلیل‌های نادرست بود.

وی خاطرنشان کرد: صدور بخشنامه برای مالیات و عوارض واردات و صادرات مواد اولیه و یا تولیدات معادن باید متناسب با شرایط بازار انجام شود، چراکه بی‌توجهی به این موضوعات بر تولید و درآمدزایی تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، تحلیل‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی امنیت سرمایه‌گذاران را از بین برده و چرخه‌های تولید را دچار مشکل می‌کند و یک تصمیم اشتباه در یک عرصه بر کل فرآیند تولید اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: فعالان معادن و معدن کاران در صورت حمایت امکان تأمین مواد اولیه را برای مشاغل دیگر فراهم می‌کنند و نباید نسبت به این قشر بی‌توجهی شود.

فرهادی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور با حمایت از سرمایه‌گذاران قادر به جهش تولید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با وجود معادن ارزشی در کشور بهره‌گیری از آن به تولید در بخش‌های دیگر هم کمک کرده و در بعضی از منابع مثل سنگ ساختمانی امکان صادرات و ارزآوری وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان از مسئولان در رده‌های مختلف خواست تا در تصمیم سازی‌ها از کارشناسان و افراد فعال در هر بخش اقتصادی استفاده شود تا آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها متناسب با شرایط تولید و ایجاد امنیت اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند