Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:43:25 GMT

تلاش برای تثبیت نرخ اشتغال ۵۴ درصدی در زندان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۷۳۲

تلاش برای تثبیت نرخ اشتغال ۵۴ درصدی در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی حاج محمدی در حاشیه دیدار جمعی از اعضای شورای قضائی فارس با نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: برای فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان در زندان‌ها، راهبردی بهتر از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیدا نکردیم.

او با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل زندان‌ها به تربیت‌گاه، افزود: در زندان‌های سراسر کشور عمده برنامه‌ها را بر روی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متمرکز کرده‌ایم تا به موضوع بازسازی شخصیت زندانیان به صورت ریشه‌ای و عمیق پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج محمدی در خصوص دغدغه زندانیان پس از آزادی گفت: کارهایی در حوزه اشتغال انجام شده و به صورت بی سابقه پس از انقلاب، رقم ۵۴ درصدی اشتغال در سال ۹۹ محقق شده است که بنا داریم ضمن تثبیت این آمار، بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه رقم ۸۰ درصدی اشتغال محکومان واجد شرایط را امسال محقق کنیم.

او با اشاره به طرح زندگی در زندان، از حضور مؤثر روحانیون و طلاب در زندان‌ها گفت و اضافه کرد: در همین خصوص مراسم اعتکافی با بیش از ۱۰ هزار زندانی و طلبه‌ها برگزار شد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به حضور و مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در زندان‌ها گفت: هر ماه تشییع پیکر یک شهید گمنام را در زندان داریم و واکنش‌های متفاوت و جالبی را از سوی زندانیان شاهدیم.

او با تاکید بر توجه ویژه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: با حساس کردن بخش‌های مختلف مردم، پارسال علی‌رغم وجود کرونا کمک‌ها به ستاد دیه دو و نیم برابر سال قبل بوده است.

شاهد تحول مثبت در زندان‌ها هستیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز از پیگیری و تلاش‌های انجام شده تقدیر کرد و گفت: تحولی مثبتی در امور زندان‌ها رقم خورده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام حکمرانی باید تغییر کند، گفت: نظام حکمرانی منظور همان سیستم است که در صورت ناکارآمدی باید تغییر و بهبود پیدا کند.

او ادامه داد: یکی از علل اینکه توفیق کامل حاصل نمی‌شود این است که برای یک راهبرد هرکس، هرکاری خودش خواسته انجام داده و یک حرکت مداوم نبوده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیران ما، مدیران برنامه هستند، گفت: درست آن است که استراتژی با رفت و آمد یک مدیر تغییر نکند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه جوانان کشور می‌توانند تغییرات را ایجاد کنند، عنوان کرد: سیستم را باید برای همه کارشناسان و مسئولان توضیح داد تا به یک فرهنگ تبدیل شود و بدانید که با یک گل بهار نمی‌شود.

امام جمعه شیراز همچنین پایش مداوم عملکرد و تقویت بدنه کارشناسی دستگاه‌ها را امری ضروری قلمداد کرد.

کد خبر 5232919

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان زندان ها شیراز انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا ایلام عکس استانها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت