Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت تحت قرارداد با شرکت فولکس‌واگن اقدام به گردآوری اطلاعات شخصی مشتریان و متقاضیان خودرو‌های ساخت این شرکت با هدف بازاریابی کرده بود.

اطلاعات بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشتریان خودرو‌های آئودی و فولکس‌واگن توسط این شرکت ذخیره شده بود و گفته می‌شود اطلاعات این افراد دست‌کم به مدت یک سال در دسترس هکر‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات از جمله شماره گواهینامه رانندگی و شماره بیمه اجتماعی این افراد را شامل شده است.

رسانه‌های آمریکا در گزارش خود نوشته‌اند که اطلاعات حساس شخصی برخی از مشتریان شرکت فولکس‌واگن و از جمله شماره حساب بانکی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و حتی شماره پلاک خودرو‌های آنان نیز به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید

هک شرکت الکترونیک آرتز و سرقت کد بازی‌ها

شرکت فولکس‌واگن در اطلاعیه خود اعلام کرده که اطلاعات سرقت رفته بیشتر مربوط به مشتریان آئودی بوده و همین گزارش اضافه می‌کند که اطلاعات حدود سه میلیون و صد هزار نفر از مشتریان آئودی در آمریکا و اطلاعات ۱۶۳ هزار نفر از مشتریان این شرکت خودروسازی در کانادا از طریق نفوذ هکر‌ها به بانک اطلاعاتی شرکت یاد شده به سرقت رفته و افزون بر آن اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ مشتری شرکت فولکس‌واگن در آمریکا نیز لو رفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولکس واگن حمله هکر شرکت فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد

روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از مقام‌های امنیتی غربی فاش کرد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه داده‌هایشان درباره تهدید اجرای حمله تروریستی در روسیه را به مقام‌های مسکو ندادند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های امنیتی اروپایی و آمریکایی می‌گویند آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه اطلاعاتی را که درباره تهدید مربوط به حمله تروریستی رخ داده در سالن کنسرت «کروکوس» در مسکو داشتند در اختیار طرف روس قرار ندادند.

در این گزارش نیویورک‌تایمز آمده که دشمنی میان آمریکا و روسیه به واشنگتن اجازه نداده اطلاعاتی بیشتر درباره برنامه حمله تروریست‌ها در روسیه را «فراتر از آن چه که لازم بود» به اشتراک بگذارد چون آن‌ها نگران بودند که مقام‌های روس احتمالا منابع اطلاعاتی یا شیوه‌های کار آن‌ها را متوجه شوند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اظهار کرد مسکو خبر از اطلاعات ارائه شده از سوی نیویورک‌تایمز درباره اینکه واشنگتن از به اشتراک گذاشتن تمامی اطلاعات مربوط به تهدید حمله تروریستی در ساکن کنسرت کروکوس با طرف روسی امتناع کرده، ندارد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «خیر ما هیچ چیز را نمی‌دانیم. اما اطلاعاتی که نیویورک تایمز به نقل از منابع خبری داده است اطلاعاتی هستند که باید در زمان ما با احتیاط فراوان با آن‌ها برخورد کرد.»

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • (تصاویر) فولکس واگن یوزپلنگ آلمانی را به بازار می‌فرستد
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها