Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم سایبری که با ایجاد مزاحمت از طریق شبکه های اجتماعی باعث سلب آرامش شاکی پرونده شده بود شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به اداره پلیس مراجعه کرد و عنوان داشت مدتی است شخصی ناشناس از شماره‌های مختلف اقدام به پیام دادن در شبکه های اجتماعی وی کرده و موجب برهم زدن آرامش او شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی محمدپور افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی کارشناسان ، متهم شناسایی و مشخص شد به وسیله خطوط همراه متعلق به بستگان خود نیز اقدام به مزاحمت کرده است.

وی گفت: متهم طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت و در ابتدا از موضوع پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: پرونده متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شد.


سرهنگ محمدپور گفت: تهدید، توهین و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی مشابه رفتار‌های تهدیدزا و مزاحمت در فضای حقیقی پیگرد قانونی دارد و قانون به صورت جدی مقابل این افراد ایستاده است، پس مراقب رفتار خود در این فضا باشیم.

وی گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند

سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام‌ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت‌وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری می‌شود.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد