Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@18:47:30 GMT

هوای ۳ شهر ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۲۹۵۸

هوای شهر‌های اصفهان، یزد. اهواز امروز شنبه به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۵، ۱۲۰ و ۱۲۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام سامانه شبکه ملی پایش کیفی هوای محیط و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست، هوای شهر‌های ارومیه با شاخص‌های ۱۹، قزوین ۲۲، رشت ۲۵، شیراز ۲۵، گرگان ۲۷، سنندج ۴۰، شهرکرد ۴۶، سمنان ۴۹ و تبریز ۵۰ پاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هوای شهر‌های کبودرآهنگ با شاخص‌های ۵۲، زنجان ۵۴، ایلام ۵۶، زابل ۶۰، بجنورد ۶۳، کرمانشاه ۶۳، کرمان ۶۴، بوشهر ۷۲، بندر عباس ۷۵، بیرجند ۷۶، خرم آباد ۷۹، تهران ۸۲، قم ۸۹، مشهد ۸۹، کرج ۹۴ و اراک ۹۸ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

بیشر بخوانید: جو پایدار در بیشتر مناطق کشور/ آب‌های جنوبی متلاطم هستند

علاوه بر این هوای شهر‌های اصفهان، یزد. اهواز امروز شنبه به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۵، ۱۲۰ و ۱۲۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست کیفیت هوا آلودگی هوا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست کیفیت هوا آلودگی هوا هوای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای  ۱۲۴‌ای کیو آی،   هم  اکنون ناسالم و در وضع هشداربرای افراد خاص به ویژه کودکان و سالمندان است.

این در حالیست که هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز پنجشنبه ۹ فروردین با ۹۰‌ای کیو آی سالم و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با دیروز نشانگر  افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.

شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • هوای شهر مشهد ناسالم است / پاک‌ترین هوا سهم ایلام شد
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • کیفیت هوای نهبندان در وضعیت ناسالم
  • هوای نهبندان ناسالم شد