Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:59:54 GMT

کرمان نامزد شهر ملی صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۰۱۰

کرمان نامزد شهر ملی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جهانشاهی گفت: این طرح هم‌اکنون به پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی ارائه شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی ثبت شهر ملی و جهانی صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و همچنین اداره امور شهرها، به‌عهده شهرداری است؛ بنابراین، همکاری طرفین، رسیدن به این هدف مهم را سهل‌تر می‌کند؛ ضمن اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در این مسیر کمک و همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار کرمان به بند ۱۰ ماده یک تفاهم‌نامه همکاری شهرداری کرمان با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با موضوع همکاری و مشارکت در تأمین زیرساخت‌های لازم برای ثبت کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، اشاره کرد و گفت: از آنجا که شهر کرمان فعالیت مستمر و به سزایی در رشته‌های مختلف صنایع دستی دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم و تأثیرگذار صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین، مطالعه و تحقیقات نامزدی شهر کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، از فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

جهانشاهی افزود: خلاصه پرونده تهیه‌شده نیز جهت پیشنهاد نامزدی شهر کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، حدود یک ماه پیش جهت انتخاب نهایی به شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی ارسال شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ارائه مستندات از سوی محقق پروژه به شورا، شهر کرمان به‌زودی در گروه «شهرهای ملی صنایع دستی» قرار گیرد تا پس از این اتفاق، با همکاری شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، زمینه ثبت شهر کرمان به‌عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» نیز فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ بر اساس دستورالعمل شورای جهانی صنایع دستی، شهرداران مسئولیت دبیری شهرهای جهانی صنایع دستی را بر عهده دارند.

کد خبر 5232942

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان صنایع دستی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات گرگان بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری ایلام انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها گردشگری و صنایع دستی استان اداره کل میراث فرهنگی شهر ملی صنایع دستی جهانی صنایع دستی کرمان به عنوان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حکمی امیر کرم‌زاده را به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان منصوب کرد.

در حکم ضرغامی خطاب به کرم‌زاده آمده است:

بنا به پیشنهاد معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها و نظر به‌مراتب تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به‌موجب این حکم به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و دینی استان اصفهان، در اجرای راهبردهای کلان وزارتخانه مبتنی بر تغییر، تحول، توسعه و فناوری و تحقق اهداف و مأموریت‌های ذیل اهتمام جدی داشته باشید.

حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، تاریخی و احیا و حفظ بناهای تاریخی، پایگاه‌ها و موزه‌ها، فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه در حوزه میراث‌فرهنگی از طریق معرفی، ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تمدنی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و آئینی، به‌کارگیری روش‌های نوین و خلاقانه مدیریتی در راستای مرجعیت یافتن آن مرکز در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تحول و دگرگونی شایسته در گردشگری و جذب توریست با ایجاد ظرفیت‌های جدید، مشارکت واقعی و مؤثر بخش خصوصی، تقویت بوم‌گردی‌ها، تورهای گردشگری، افزایش کمیت خدمات‌دهی هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، نظارت مستمر و کارآمد بر حوزه گردشگری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های نو و مبتکرانه در راستای رونق کسب و کار، حمایت از تولید و صنایع‌دستی، ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها و آموزش و پرورش هنرمندان بااستعداد، تعامل و ارتباط مؤثر، کارآمد و مستمر با مسؤولان و سازمان‌های دولتی و انقلابی و سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها، صنوف و انجمن‌های مردمی و غیردولتی، گسترش، همبستگی و انسجام درون‌سازمانی میان همکاران و مدیران در راستای افزایش انگیزه برای خدمت صادقانه به مردم و ارتقای بهره‌وری، طراحی نظام کارآمد، درآمدزایی صرفه‌جو و چابک بر اساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و حفظ و مراقبت از بیت‌المال، پاکدستی و فسادستیزی، تسهیل دسترسی مردم به مسؤولان و پاسخ‌گویی به افکار عمومی و شفافیت در همه کارها را مورد تأکید قرار می‌دهم.

از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را خواهانم.

از سوابق کرم‌زاده، مدیرکلی میراث‌فرهنگی استان سمنان، مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی کشور، سرپرست مجموعه فرهنگی و تاریخی سعد آباد تهران، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی کشور، معاون شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی کشور، معاون دفتر تسهیلات و تأمین منابع وزارت میراث‌فرهنگی، معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور، مشاور اقتصادی معاونت صنایع‌دستی کشور، معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی استان زنجان، دو سال پیاپی کسب عنوان مدیر نمونه و رتبه اول جشنواره شهید رجایی استان سمنان در حوزه دستگاه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی و کسب رتبه اول اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در ارزیابی‌های سازمان استخدامی کشوری در بین ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها را می‌توان نام برد.

کرم‌زاده دانش آموخته مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در مقطع دکتری است.

کد خبر 6084765 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر