Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسام‌الدین سراج با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای معرفی فرهنگ رضوی از طریق هنر وجود دارد، گفت: این مساله آداب خاصی دارد، باید از دریچه هنر بُعد روحانی و تحول افراد را شکل دهیم.

به گزارش قدس آنلاین، حسام الدین سراج (خواننده موسیقی سنتی) که تصنیف‌هایش سبک و مخاطبان خاص و همیشگی خود را دارد، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: بزرگداشت این ایام از اهمیت برخوردار بوده و واقعیت این است که مردم در حال حاضر نیاز شدیدی به آرامش روحی دارند و این دهه و همه ایام مناسبت‌های مذهبی از الطاف خداوند به بندگانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: امام رضا (ع) عالم‌ترین و بروزترین انسان زمان خود بود و همین مورد نشان‌دهنده کمالات و کرامت آن حضرت محسوب می‌شود. در جامعه امروزی که مردم مشکلات مختلف و غم نان دارند بیش از پیش نیاز به این ارتباط روحی و تاثیرپذیری از سیره آن امام همام دارند؛ گرامیداشت این ایام قدمی در راستای تحقق این مساله است. 

وی ادامه داد: وقتی سخن از روح و روان می‌شود ناخودآگاه به یاد هنر می‌افتیم. موسیقی تأثیرگذارترین قالب هنری است. من به عنوان یک سازنده موسیقی، زمانی که می‌خواهم اثری را بسازم یا زمانی که می‌خواهم به عنوان خواننده اثری را خلق کنم باید جامعه هدفی را برای خودم متصور شوم، شاید فردی که اثر ساخت من را می‌شنود کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشند، بنابراین می‌خواهم اثری که برای امام رضا می‌سازم (ع) منجر به تحول یک فرد شود، پس این اثر باید دریچه‌ای بشود که باعث ارتباط این فرد با امام رئوف شود. 

سراج تصریح کرد: هنر تعریف خاصی دارد اما زوایای متفاوت و متعددی دارد؛ بله اگر در تعریف عام هنر بگوییم ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت در این حوزه داریم؛ اعم از موسیقی که شاخه کار من است و چه سایر هنرهای دیگر از جمله تجسمی، نقاشی، خطاطی که اگر در قالب مسابقه برگزار شوند بسیار با اقبال عمومی رو به رو می‌شوند. 

وی گفت: اشاعه فرهنگ رضوی آداب و شیوه خاصی دارد در کنار اینکه می‌تواند فقط با یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب تأثیرگذاری خیلی خوبی داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسام الدین سراج امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد

علی سرگزی  اظهار کرد: نخستین دوره «المپیاد ملی آموزش هنر» در بخش‌های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز بکار کرده و هدف از این المپیاد، کشف استعدادهای هنری بویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنر است.

وی با بیان اینکه، این المپیاد در ۲ بخش در نظر گرفته شده، افزود: بخش اول آموزشگاه آزاد هنری شامل گروه هنرهای تجسمی (گرافیک نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی _ موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی (نستعلیق – شکسته نستعلیق) است و همچنین، بخش دوم هنرستان‌ها هستند که شامل رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ادامه داد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ خواهد بود و لازم است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک https://olympiart.ir/wp-content/ShivehNameh-olympiad.pdfا مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نهادینه شدن فرهنگ کار مهمترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است
  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • دنیله ده روسی: مقابل میلان همه چیز 50-50 است؛ نمی خواهم مسیر ما در لیگ اروپا به پایان برسد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • (عکس) شیوه جالب سردار سپاه برای ابراز ارادت به رهبر انقلاب