Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:08:32 GMT

اولویت سلامت شهروندان در برگزاری انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۰۶۵

اولویت سلامت شهروندان در برگزاری انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در نشسته جلسه ستاد انتخابات استان قم با عرض تبریک روز میلاد حضرت معصومه (س) گفت: فرایند انتخابات در استان قم طبق تقویم و مطابق قانون انتخابات در حال برگزاری است.

استاندار قم ضمن عرض تشکر از زحمات عوامل اجرایی و نظارتی ستاد انتخابات استان قم افزود: ستاد انتخابات استان از لحاظ تجربه بسیار مجرب هستند که انشاالله انتخابات را به نحو احسن برگزار خواهند کرد

وی در ادامه تصریح کرد: برای مدیریت استان و ستاد انتخابات استان قم چراغ راه و راهنما چند نکته اصلی است که مهمترین آن، سیاست‌های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد انتخابات است که مبتنی بر چهار اصل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست اولین اصل ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را امنیت انتخابات عنوان کرد و گفت: امنیت انتخابات هم از بعد نرم افزاری و هم از بعد سخت افزاری مورد توجه قرار گرفته است و استان قم نیز با توجه به شرایط حساس کنونی از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار می‌باشد.

استاندار همچنین افزود: تأمین امنیت برای ما یک اولویت است و انشاالله از لحاظ تأمین امنیت انتخابات مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: دومین اصل اصل سلامت انتخابات است و برای ما انجام وظیفه مهم است نه نتیجه انتخابات، همانطور که امام خمینی نیز به این موضوع اشاره داشتند.

سرمست همچنین گفت: محور کار قانون انتخابات است و می‌بایست تمام مدیران و عوامل اجرایی بی طرفی خود را حفظ کنند تا انتخابات به صورت سالم برگزار گردد.

استاندار قم اصل سوم را رقابت عنوان کرد و گفت: پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی و رعایت اخلاق انتخاباتی در تبلیغات از ملزومات انتخابات رقابتی است.

وی چهارمین اصل را مشارکت حداکثری دانست و افزود: مردم با مشارکت خود به انتخابات محتوا می‌دهند.

سرمست با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری را برای نظام یک پشتوانه و یک سرمایه است، تصریح کرد: طی ۴۲ سال گذشته مشارکت مردم به عنوان یک برگ برنده در داخل و خارج از کشور نقش مهمی در پیشبرد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران داشته است.

استاندار قم در ادامه افزود: انتخابات ۲۸ خرداد دارای ویژگی‌های جدیدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اولین ویژگی را برگزاری همزمان ۳ انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: این هم زمانی باعث افزایش تراکم و کاری شده است که می‌بایست آمادگی‌ها را افزایش داد.

سرمست همچنین برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در انتخابات شورای شهر را از دیگر ویژگی‌های جدید این انتخابات برشمرد.

استاندار همچنین به برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: سلامت شهروندان در این انتخابات در اولویت قرار دارد و می‌بایست سلامت مردم در تجمعات انتخاباتی و حوزه‌های رأی‌گیری مورد توجه قرار گیرد.

وی در انتها با اشاره به نقش اصحاب رسانه به سبب پوشش اخبار انتخابات و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات؛ از آنان تشکر ویژه ای کرد.

کد خبر 5232852

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری قم بهرام سرمست انتخابات 1400 استانداری قم انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات گرگان بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری ایلام انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها ستاد انتخابات استان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ درصدی سفرها در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون عمرانی استاندار در بازدید ایستگاه سلامت و امنیت مسافران نوروزی در روستای جاجا در شهرستان تیران و کرون گفت: تعداد سفر‌های نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصدی کاهش یافته است.
مهران زینلیان افزود: ۲۰ ایستگاه سلامت و امنیت و ۲۱ ایستگاه روستایی عشایری در سراسر استان در حال فعالیت هستند تا مسافرین دقایقی را استراحت کرده و شاهد حوادث نباشیم.
وی آمار افزایش تعداد تصادف‌ها را بیش از چهل درصد عنوان کرد و گفت:بر اساس گزارش‌های پلیس علت اکثر تصادف‌ها بی توجهی به جلو و خواب آلودگی رانندگان است.
معاون عمرانی استاندار اضافه کرد:خلوت بودن جاده‌ها منجر به افزایش میانگین سرعت رانندگان از ۸۸ کیلومتر به ۹۲ کیلومتر شده که خود یکی از عوامل بروز حوادث است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ درصدی سفرها در استان
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد