Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالاخره بعد از مدت‌ها چشم انتظاری، ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازار اجاره و تعیین سقف نرخ اجاره تصمیم گیری کرد و امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از مصوبه جدید این ستاد در رابطه با بازار اجاره خبر داد و گفت: امسال هم همانند سال گذشته قرارداد‌های اجاره بدون آنکه متقاضیان به بنگاه‌ها مراجعه کنند، دارای اعتبار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: میزان سقف حداکثری اجاره نه به صورت اجبار همان مصوبه سال گذشته خواهد بود و قرارداد‌ها به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن برای استان تهران خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن برای استان تهران ۷۰ میلیون تومان و برای کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها هم ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

مکان مبلغ وام ودیعه مسکن استان تهران ۷۰ میلیون تومان کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان

براساس این گزارش سال گذشته رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا برای کاهش مشکلات مستاجران گفت: مقرر کردیم اجاره‌بها در تهران نمی‌تواند ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل باشد. در سایر کلانشهر‌ها از ۲۰ درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها، هم ۱۵ درصد باید باشد.

گفتنی است؛ در سال گذشته اعلام شد که این تصمیم تا زمانی معتبر است که وزارت بهداشت شرایط شیوع ویروس کرونا را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قرارداد‌ها ۳ ماه دیگر تمدید می‌شود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر می‌توانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند.

همچنین اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای نخستین بار خرداد ماه سال گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، قرار شد به خانوار‌های مستأجر و فاقد مسکن تهرانی تا ۵۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها تا ۳۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ سود ۱۳ درصد اختصاص یابد.

تصویب و پرداخت این وام پس از آن در دستور کار قرار گرفت که رشد لجام گسیخته قیمت مسکن به ویژه در شهر‌های بزرگ از جمله در تهران، منجر به رشد بی سابقه نرخ اجاره بها در این شهر‌ها شد و فشار مضاعفی را در شرایط کرونایی به خانوار‌ها تحمیل کرد.

این در حالی است که بسیاری از مستاجران امسال چشم انتظار تمهیدات جدیدتری از سوی دولت برای بازار اجاره بودند، چراکه با افزایش نرخ تورم و همچنین افزایش چند درصدی قیمت‌های خرید و فروش مسکن، بسیاری از مالکان چشم طمع به افزایش نرخ‌های اجاره بسته‌اند و به طوری که بسیاری مستاجران از اجاره‌های نجومی مالکان در مناطق غرب و شرق تهران بسیار گله‌مند بودند؛ بنابراین بسیاری از متقاضیان امسال منتظر تصمیمات جدیدتری برای این بازار بودند.

البته امیدوار هستیم امسال دولت و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران تمهیدات ویژه‌تری را در نظر بگیرند؛ چراکه در سال گذشته هنوز بودند، مستاجرانی که تا اسفند ماه تسهیلات وام ودیعه اجاره را دریافت نکرده بودند.

 

منبع: الف

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن میلیون تومان کلانشهر ها سال گذشته شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟

تین نیوز

رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا می گویند چرا با وجود  گذشت  ۳۵  از سال جدید هنوز کرایه حمل و نقل بار ثابت مانده و به روز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر  جاده ای انجام نشده است؟

به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در شبکه های اجتماعی در این مورد نوشت: از اوخر سال گذشته چنانچه شاهد بودیم و دیدیم تمام ارگان ها و نهادهای دولتی اقدامات لازم و اولیه و نهایی خود برای افزایش نرخ خدمات، مالیات، عوارض، جریمه ها، ویزیت (بیمارستانی و مطبی)، ارزش افزوده و..را متناسب و سازگار با شرایط اقتصادی و تورم موجود انجام داده و تصویب کردند و بلافاصبه از اوایل سال ۱۴۰۳ نیز این افزایش نرخ ها را عملیاتی کردند.

این راننده کامیون افزود: افزایش ها نرخ حدمات، مالیات، عوارض، جریمه ها و ... در حالی با سرعت صورت گرفت که هیچ ارگان ، سازمان و دستگاه نظارتی و ... به این موضوع اعتراضی نکرد چرا که اغلب این افزایش ها مربوط به خدمات دولتی و ارگان ها و نهادهای تحت امر دولت و همچنین سرمایه داران و شرکت های خصولتی بود.

علیاری ادامه داد: اما اکنون شاهد هستیم که امروز 36 روز از سال 1403 می گذرد و هنوز کرایه حمل و نقل بار و بروز رسانی نرخ شاخص  تن کیلومتر دست نخورده باقی مانده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا تاکید کرد: احتمالا اگر اقدامی هم بخواهد در این مورد انجام شود و با توجه به هزینه ها و تورم، تغییراتی در کرایه ها صورت گیرد عده ای از خواب زمستانی بیدار شده و مانع  از به روز رسانی تعرفه حمل و نقل  شده و درخواست قانونی و برحق رانندگان مبنی بر افزایش کرایه های حمل و نقل کالا را سرکوب خواهند کرد.

علیاری گفت: چه حکمتی هست که اول سال همه سازمان ها و مسئولان ذینفع و ذی ربط و بی ربط بسیج می شوند که کرایه حمل و نقل را سرکوب و دستوری کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد