Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@02:07:44 GMT

حج امسال بدون حاجی خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۱۲۴

حج امسال بدون حاجی خارجی

وزارت حج و عمره عربستان سعودی از محدود شدن حج امسال به شهروندان و افراد مقیم در این کشور خبر داد.

به گزارش  قدس آنلاین وبه نقل از اسپوتنیک، وزارت حج و عمره عربستان سعودی،‌ امروز (شنبه) 22 جوزا اعلام کرد، که حج امسال با مجموع 60 هزار حاجی محدود به شهروندان و افراد مقیم در عربستان سعودی خواهد بود.

 وزارت حج و عمره و وزارت امور داخله این کشور در بیانیه مذکور اعلام کرد، که تصمیم گرفته است  با مجموع 60 هزار حاجی امکان ثبت‌نام افراد راغب به ادی مناسک حج در سال 1442 هجری قمری را به شهروندان و افراد مقیم در عربستان سعودی محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه علت این امر، تداوم شیوع ویروس کووید-19 و جهش گونه‌های جدید آن عنوان شده است.

طبق این بیانیه، وزارت حج و عمره عربستان سعودی همچنین تأکید کرده است، که افراد راغب به ثبت‌نام نباید دچار به بیماری‌های مزمن و همچنین جزء گروه سنی 18 تا 65 و از افراد واکسیناسیون شده باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حج تمتع مسئولین حج عربستان وزارت حج و عمره عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بخش ۷۰۲ قانون FISA که اکنون برای ۲ سال دیگر نیز اجرا می شود، جمع آوری اطلاعات اهداف خارجی بدون نیاز به مجوز را مجاز می کند.

هرچند محور تمرکز این بخش از قانون ارتباطات افراد مورد هدف در خارج از آمریکاست اما شامل هرگونه تبادلی با افراد داخل کشور نیز می شود، به عبارت دیگر سوابق شهروندان آمریکایی نیز ممکن است طی این فرایند جمع آوری شود.

قرار بود این بخش از قانون روز جمعه منقضی شود اما اکنون با تصویب سنا و امضای بایدن تا آوریل ۲۰۲۵ میلادی تمدید شده است. البته مدت زمان تمدید اجرای بخش ۷۰۲ قانون کوتاه تر شده و به جای ۵ سال به ۲ سال کاهش یافته است.

نخستین بار بخش ۷۰۲ این قانون درسال ۲۰۰۸ میلادی تصویب شد و از آن زمان تاکنون ۲ بار تمدید شده است. به این ترتیب آژانس های اطلاعاتی آمریکا اجازه می یابند بدون مجوز از داده های در اختیار تهیه کنندگان سرویس اینترنت و موبایل استفاده کنند تا ارتباطات اهداف خارجی را تحت نظر داشته باشند. هرچند هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا به دلیل احتمال نقض حریم خصوصی کاربران آمریکاییی با آن مخالف هستند.

کد خبر 6085253

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد