Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ روز پنجشنبه درحالی‌که دلار با قیمت ۲۴۰۵۰تومان در بازار نقدی بسته شد، تحت تاثیر اخبار مثبت درمورد برجام و تحریم‌ها در معاملات پشت‌خطی وارد مدار نزولی شد و تا ۲۳۷۰۰تومان پایین آمد؛ معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات وین با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است.

این درحالیست که بعد از دور چهارم و پنجم نشست وین، مذاکره‌کنندگان حامل اخبار مثبتی نبودند و درنتیجه ناامیدی نسبت به آینده برجام باعث شده بود دلار تا یک قدمی کانال ۲۵هزار تومان هم برسد اما با اخباری که اخیرا منتشر شد، خوشبینی به بهبود روابط سیاسی مجددا قوت گرفت و بازار ارز وارد فاز نزولی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر آمریکا سه مقام سابق ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد و اگرچه اعلام شده که این اقدام ارتباطی به مذاکرات وین ندارد، اما با ارسال سیگنال مثبت به بازار ارز روند نزولی دلار شدت گرفت تا جایی‌که روز جمعه نرخ این ارز در ساعاتی از معاملات پشت خطی به ۲۳۵۰۰تومان هم کاهش یافت که البته تا پایان ساعت کاری این بازار با اندکی افزایش به ۲۳۶۵۰تومان رسید.

به همین ترتیب بازار نقدی امروز تحت تاثیر این روند قرار گرفت و دلار معاملات ابتدایی را با قیمت ۲۳۶۵۰تومان آغاز کرد و در بازار پشت‌خطی هم در محدوده ۲۳۷۰۰ تا ۲۳۷۵۰تومان قرار دارد؛ حالا امروز بازار از دست خریداران خارج شده و بیشتر معامله‌گران در قامت فروشنده حاضر شده‌اند و گرچه از هیجان کاهشی روز گذشته کاسته شده، اما بازار گوش به زنگ اخبار جدیدی از سوی برجام است و چنانچه خبر مثبتی مخابره شود روند نزولی دلار تشدید خواهد شد.

البته با توجه به کاهش آنی نرخ ارز، امروز نوسان‌گیران در برابر افت بیشتر قیمت‌ مقاومت خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا زمانی که خبر تازه‌ای نشده قیمت دلار را هر چند اندک بالا برده تا بتوانند از این فرصت سود‌گیری کنند ولی نهایتا جرقه‌ای از سمت وین، بازار را به سمت مسیر کاهشی سوق خواهد داد.

گفتنی است که امروز عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، به منظور از سرگیری مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شده و ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، بعد از ظهر امروز با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز خواهد شد.

پربیننده ترین هفته‌ ای کم نوسان برای بازار‌های دارایی / بازدهی منفی طلا و سکه در هفته سوم خرداد ادامه روزهای آرام دلار پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲خرداد / مسیر جدید پیش‌روی بازار ارز قیمت دلار ۲۲ خرداد ماه۱۴۰۰ طلا در آستانه عبور از سطح ۱۹۰۰دلار / تورم آمریکا بیش از پیش‌‌بینی‌‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار انتخابات ۱۴۰۰ قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار روز چهارشنبه روند کاهشی هزار تومانی پیدا کرد و با این مقدار افت قیمت، به پله‌های پایانی کانال سوم در کریدور ششم برگشت.

گفتنی است افت چشمگیر طلای جهانی طی روزهای گذشته و دور شدن از التهابات سیاسی، اثر ارزپاشی بازارساز را بیشتر کرده و دلار را در مسیر اصلاح قرار داده است.

دلار در روند اصلاحی افتاد

کارشناسان اقتصادی با توجه به سقف‌زنی قیمت دلار در نیمه دوم فروردین، انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز را داشتند. این اتفاق رخ داد و دلار در کریدور ششم عقب‌نشینی کرد و اکنون دو پله میانی کریدور مذکور را به‌ عنوان کف حمایتی جدید شناسایی کرده است.

عقب‌نشینی قیمت‌ها از مرزهای مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز برای فریز قیمت دلار است. به نظر می‌رسد این سیاست در صورتی که تنش در منطقه خاورمیانه تشدید نشود ادامه خواهد یافت. تحلیلگران اقتصادی احتمال می‌دهند قیمت دلار موقتاً به پله‌های ابتدایی کریدور ششم برگردد. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت، اصلاح موقتی است.


حواله دلار ۴۱ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت کاهش ۲۶۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۹۰۰ تومانی کانال ۶۴ هزار تومانی برگشت و با رقم ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۶۰۰ تومانی روی رقم ۷۹ هزار و ۶۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز چهارشنبه کاهش ۷۴۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در پنجمین روز اردیبهشت برخلاف بازار آزاد افزایش داشت و یک کانال بالاتر رفت. اسکناس دلار با افزایش ۱۴۲ تومانی با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز با همین مقدار افزایش به کانال ۴۱ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟