Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:06:49 GMT

انواع موتور ساعت مچی و امتیازات آن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۳۳۰

انواع موتور ساعت مچی و امتیازات آن

نحوه عملکرد موتورهای کوارتز بدین صورت است که باتری جریان الکتریکی را به یک کریستال کوچک کوارتز می‌فرستد و آن را برق دار می کند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت پل کالا، انواع موتور ساعت مچی و امتیازات آن را در ادامه می خوانیم.          

1 – کوارتز(Quartz)

کوارتز(سیلیکات ها) یک ماده سخت، کریستالی و معدنی با فرمول شیمیایی ۲SiO است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که از سیلیسیم دی اکسید تشکیل شده است، کوارتز دارای برخی از خصوصیات منحصر به فرد است که آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در تجهیزات الکترونیکی دقیق تبدیل می کنند.

یک موتور کوارتز از باتری به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند.      

 در نتیجه کوارتز شروع به لرزیدن می کند و این نوسان باعث حرکت موتور و چرخش عقربه‌های ساعت می شود.

برخی از ویژگی های ساعت های کوارتز                                                                               

1- دقت بالا

2- قیمت مناسب نسبت به موتورهای مکانیکی

حرکت ناپیوسته: حرکت عقربه ها در این ساعت ها بصورت ناپیوسته ( تیک تیک) است.

2- مکانیکی(mechanical)

انرژی این موتورها توسط دسته کوک یا لنگرک فراهم می گردد و انرژی ذخیره شده در فنر اصلی برای حرکت میان چرخ دنده ها استفاده می شود.

موتور مکانیکی به ۲ نوع تقسیم می شود.

الف- موتورهای کوکی(دستی)

 در موتورهای کوکی باید فنر اصلی ساعت را با چند بار چرخاندن یک دکمه اصطلاحا کوک کنیم تا انرژی پتانسیل در فنر اصلی به اندازه کافی ذخیره شود. این انرژی به تدریج و بسیار آهسته با حرکت چرخ دنده ها و فنرهای داخل موتور تخلیه می‌شود و موتور نیاز به کوک مجدد دارد. انرژی از شاه فنر به چرخ دنده ها و دیگر فنرها منتقل شده و از آنجا به عقربه های ساعت منتقل می شود.

ب- موتورهای اتوماتیک:

این ساعت ها که اغلب به عنوان ساعت های خود کوک شونده نیز شناخته می شوند، انرژی مورد نیاز خود را از طریق حرکت مچ دست تامین می‌کنند. ساعت های دارای موتورهای اتومات محبوب تر از نوع کوکی هستند چون استفاده کننده نگران کوک کردن روزانه ساعت نیست تا از عملکرد پیوسته آن اطمینان حاصل کند. تا زمانی که ساعت مرتب استفاده شود نیازی به کوک کردن نخواهد داشت

عملکرد یک ساعت اتومات بسیار شبیه به ساعت های کوکی است. تنها تفاوت آنها وجود یک قطعه فلزی به نام روتور (چرخانه) است. روتور به موتور متصل است و می تواند به آسانی بچرخد. با هر حرکت مچ دست، روتور می چرخد و انرژی را منتقل می کند و در نتیجه فنراصلی به صورت اتوماتیک کوک میشود.                                                                                                                  

برخی از ویژگی های ساعت های اتوماتیک

1- عدم نیاز به باطری

2- ظرافت در ساخت: این ساعت ها پیچیدگی های فنی، ظرافت و زیبایی و خاصی دارند و مناسب افرادی هستند که طرفدار کالاهای لوکس و اصیل می باشند. قیمت این ساعتها به علت ظرافت، پیچیدگی های فنی و تعداد قطعات بیشتر استفاده شده در موتور گران تر می باشد.

3- حرکت یکنواخت : در ساعت‌های اتوماتیک عقربه‌ها به شکل پیوسته حرکت می‌کنند نه به صورت  تیک تیک

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عقربه ها ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان لیگ اعلام کرده بود در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، برای قهرمانی تیمی بالاتر قرار خواهد گرفت که در بازی‌های رودررو نتایج بهتری گرفته باشد. همین فرمول برای قهرمانی باعث شده بود تا استقلال به غیر از یک امتیازی که بیشتر از پرسپولیس در جدول دارد، یک حاشیه امن یک امتیازی دیگر هم داشته باشد و در صورت تساوی در امتیازات این استقلال خواهد بود که قهرمان خواهد شد. استقلال در بازی‌های رودررو مقابل پرسپولیس، در بازی که میزبان بود به نتیجه تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت که پرسپولیس میزبان بود، دو تیم کار را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند.

استقلالی‌ها فکر می‌کردند گل زده شان در زمین حریف باعث برتری آن‌ها در بازی رودررو مقابل پرسپولیس خواهد شد و در صورت تساوی در امتیازات، آبی‌ها قهرمان خواهند شد. با این حال سهیل مهدی شوک بزرگی به استقلالی‌ها وارد کرد و مدعی شد قانون گل زده در خانه حریف وجود ندارد و اگر تیم‌ها در تعداد امتیازات و همچنین بازی‌های رودررو مساوی باشند، تفاضل گل کلی تیم‌ها ملاک قهرمانی خواهد بود.

هرچند تفاضل گل استقلال هم فعلا بهتر از پرسپولیس است، ولی اختلاف دو گل بسیار شکننده خواهد بود و ممکن است آبی‌ها این برتری را در هفته‌های باقی مانده از دست بدهند. به این ترتیب با فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی، حاشیه امن یک امتیازی استقلالی‌ها پرید و در صورت تساوی در امتیازات، تفاضل گل بین پرسپولیس و استقلال قهرمان را مشخص خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی
  • فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال
  • مقایسه ساعت هوشمند RS4 و  Solar Lite
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای خودرو!