Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس چهار تصویر منتشر شده همچنین بخش بالایی مریخ‌نورد «ژورونگ» و نیز نمایی از مریخ‌نورد پیش از پایین آمدنش از سطح‌نشین را نشان می‌دهند.

به گفته CNSA& ژورونگ یک دوربین با کنترل از راه دور را در فاصله ۱۰ متری از سطح نشین قرار داد، سپس به عقب رفت تا یک عکس پرتره گروهی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین سطح‌نشین تیان‌ون-۱ که حامل مریخ‌نورد بود پس از سه ماه گردش در مدار سیاره سرخ، ماه پیش روی مریخ نشاند. چین دومین کشوری پس از آمریکا است که توانسته است یک سفینه فضایی را روی کره مریخ بنشاند.

عکسی که ژورونگ از سطح‌نشین تیان‌ون ۱ در محل فرود در دشت یوتوپیا گرفته است. رد چرخ‌های مریخ‌نورد در سمت راست عکس دیده می‌شود.

هم مدارگرد و هم سطح‌نشین پرچم‌های کوچک چین را حمل می‌کنند و و سطح‌نشین طرح نماد حیوانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ را بر خود دارد.

مریخ‌نورد شش‌چرخه ژورونگ ناحیه‌ای به نام «دشت یوتوپیا» در مریخ جستجو می‌کند و به خصوص به دنبال نشانه‌های آب یا یخ می‌گردد که می‌تواند شواهدی درباره حیات باستانی در مریخ به دست دهند.

ژورونگ با ارتفاع ۱.۸۵ متر بسیار کوچکتر از مریخ‌نورد استقامت است که به همراه یک بالگرد نبوغ در حال حاضر در اکتشاف در بخش دیگری از مریخ است. 

کد خبر 607011 برچسب‌ها مریخ چین فضا - سازمان‌ها آژانس‌های جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ چین مریخ نورد سطح نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

دریافت 11 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود» آثار جمعی از هنرجویان رشته عکاسی در نگارخانه آتیه نیشابور برپا شد. در این نمایشگاه ۱۹ اثر از ۱۱ عکاس با ابعاد ۶۰ در ۴۰ سانتی متر به روی دیوار نگارخانه آتیه نیشابور رفت و مرتضی امین الرعایایی، مدرس دوره و نمایشگاه گردان این رویداد هنری است.

در نمایشگاه عکس «مردم درود» آثاری از نازنین بیات ترک، سوگند بردبار، زهره پیوندی، مبینا تازیکی، آرزو حاجیان، ناهید زرگرانی، پانیذ زرندی، خاطره شیردل، سمیه عباسی، مهلا قلعه نویی و مهسا مهربانی به نمایش گذاشته شد. مقدمه این نمایشگاه را محسن کابلی، عکاس برجسته کشور نوشته و پوستر نمایشگاه نیز توسط نیکان هاشمیان طراحی شده است.

نمایشگاه «مردم درود» تا روز پنج شنبه ۳۰ فرودین در ساعات ۱۸ تا ۲۲ میزبان علاقمندان است.

تصویربردار: مرتضی امین الرعایایی

کد خبر 6081945

دیگر خبرها

  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان(عکس)
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی