Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این که دولت سعودی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال مواضعی خصمانه علیه منافع ملی ایران دنبال می کنند تردیدی نیست اما این که این شبکه چه سودی از تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی می برد نکته ای قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در طی ماه های گذشته یکی از محورهای رسانه ای تعجب برانگیز شبکه سعودی ایران اینترنشنال تلاش برای تخریب تلاش های دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در مسیر دستیابی به واکسن کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این رسانه تلاش می کند با الگوگیری از برخی رسانه های دیگر با ژستی بی طرفانه با مصاحبه با متخصصان و کارشناسان و بعضا افرادی که تنها از سوی این رسانه چهره می شوند به هدف پنهان خود دست یابد اما از آنجایی که مالکان این رسانه سعودی از صبر لازم و کافی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار نیستند و شتاب بیش از حدی به محورهای رسانه ای خود می دهند چندان طول نمی کشد که اهداف پنهان خود را آشکار می کنند.

در این که دولت سعودی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال مواضعی خصمانه علیه منافع ملی ایران دنبال می کنند تردیدی نیست اما این که این شبکه چه سودی از تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی می برد نکته ای قابل توجه است. درواقع نکته کلیدی ماجرا حجم و میزان کینه توزی این افراد علیه مردم ایران است تا جایی که از یک سو هرگونه راه ممکن برای واردات واکسن توسط نهادهای بهداشتی ایران را بسته اند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند تا با تحقیر و تخریب تلاش های علمی پژوهشگران ایرانی راه داخلی مبارزه با اپیدمی کرونا را نیز ببندند و شاید از این مسیر ضدانسانی به اهداف سیاسی خود نزدیک شوند!!!    مفتضح تر از این شبکه ایرانیانی هستند که هرچند به دلیل زیست در خارج از ایران از میزان ملی گرایی آن ها کاسته شده است اما به راحتی و بعضا با کسب منافع مالی ناچیز خود را به این دست رسانه ها می فروشند و آن گونه سخن می گویند که مطلوب آن هاست. چنانچه در محور تخریبی واکسن به ناگاه فرد گمنامی به نام مهرنوش جعفری که ظاهرا دکترای علوم اعصاب و پژوهشگر نوروایمونولوژی است در مقام یک کاشناس زبده واکسن از شبکه سعودی ایران اینترنشنال سربرمی آورد و تلاش می کند با ادبیاتی علمی تلاش های متخصصان ایرانی را زیرسئوال ببرد. حال بماند این که علم اعصاب و نوروایمونولوژی چه نسبتی با دانش تولید واکسن دارد و این فرد به ظاهر متخصص چگونه شرایط اظهار نظر درباره حوزه ای غیرمرتبط و پیشرفته را دارد؟   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه سعودی ایران اینترنشنال پژوهشگران ایرانی تخریب تلاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دارایی‌های اعظم سلطانه و مصطفی آئیش، به دلیل حمایت مالی از آژانس خبری موسوم به «غزه اکنون» (GAZA NOW) مسدود شده و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان منع شدند. آنها همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی انگلیس، این برای دومین بار است که دولت لندن، برای هدف قرار دادن کسانی که مظنون به اقدامات به‌اصطلاح تروریستی هستند، از نظام تحریم‌های ضد تروریسم داخلی این کشور استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام امروز بخشی از یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، محافظت از سیستم مالی و عدم سوء استفاده از اقتصاد انگلیس است. بریتانیا به همکاری نزدیک با شرکای خود برای اخلال در شبکه‌های مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین، ادامه می‌دهد. این کار در کنار دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت ادامه دارد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

در همین حال شارلوت ور معاون وزیر دارایی انگلیس ادعا کرد: بریتانیا و شرکای آن به قطع منابع مالی حماس، جهاد اسلامی و دیگرانی که از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کنند، متعهد هستند. ما هرگز از اقدام علیه کسانی که از یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا و اقتصاد گسترده‌تر آن سوء استفاده و امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، تردید نخواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • نوبت به تعطیلی ایران اینترنشنال رسید
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند
  • تعطیلی «من‌وتو»، دامن «ایران اینترنشنال» را هم گرفت
  • تعطیلی «منوتو»، دامن «ایران اینترنشنال» را هم گرفت
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است